Γιατί το ηλεκτρονικό εμπόριο βασίζεται στις σχέσεις εμπιστοσύνης και στην ταυτότητα του brand

Γιατί το ηλεκτρονικό εμπόριο βασίζεται στις σχέσεις εμπιστοσύνης και στην ταυτότητα του brand, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Η εκρηκτική αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφερε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρές, εν μέσω πανδημίας, προσπαθούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις.

Στον αχανή κόσμο του διαδικτύου οι μικρές επιχειρήσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν και να προβληθούν αποτελεσματικά. Ενώ οι καταναλωτές φαίνεται να προσαρμόζονται γρηγορότερα στις αλλαγές και να υιοθετούν τις νέες τάσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί τα μεγάλα brands είχαν προχωρήσει στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό πολύ γρηγορότερα. Έτσι πλέον βλέπουμε τις μικρές επιχειρήσεις να προσπαθούν να προλάβουν τις εξελίξεις εν μέσω καταιγίδας των περιοριστικών μέτρων και το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων.

Αυτό συμβαίνει γιατί είναι πια σαφές ότι η προβολή και η ανάπτυξη μιας επιχείρησης πρέπει να είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων και μιας επαγγελματικής στρατηγικής. Και το σπουδαιότερο πράγμα στην στρατηγική ανάπτυξης μιας επιχείρησης είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και η σαφής ταυτότητα του brand.

Η εμπιστοσύνη και η οικοδόμηση αποτελεσματικών σχέσεων γίνεται τώρα ακόμα πιο σημαντική εν μέσω αλλαγής σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής. Καθώς αυξάνεται η εξάρτηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι καταναλωτές θέλουν να είναι σίγουροι ότι πρόκειται να πάρουν αυτό που πληρώνουν στο διαδίκτυο. Και μια επιχείρηση πρέπει να μπορεί να χτίσει σταθερά αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης και να αξιοποιήσει στο έπακρο την φήμη της (brand).

Οι επωνυμίες που έχουν μια σαφή αποστολή δίνουν στους καταναλωτές τους έναν σαφή λόγο να αλληλεπιδράσουν μαζί τους και να δείξουν τον άμεσο αντίκτυπο που κάνουν οι αγορές τους. Σε απλά λόγια γιατί ένας καταναλωτής να επιλέξει το ένα brand έναντι του άλλου. Η απάντηση σε αυτό το γιατί, πρέπει να είναι ουσιαστική και σε καμιά περίπτωση αόριστη, εμπεριέχοντας πλέον και μια κοινωνική διάσταση. Ένας ουσιαστικός κοινωνικός σκοπός βοηθάει κάθε εταιρία μικρή ή μεγάλη να δημιουργήσει ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες της. Να προβάλλει μια πιο ανθρώπινη διάσταση και ένα πιο αυθεντικό πρόσωπο που θα εμπιστευτεί ο καταναλωτής.

Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης είναι μια μακρά διαδικασία όμως είναι πιο απαραίτητη από ποτέ για την παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Οι λόγοι που μια επιχείρηση πρέπει να επενδύσει στην αποτελεσματική παρουσία της στο διαδίκτυο είναι πολλοί και σημαντικοί. Στον ψηφιακό κόσμο οι λεπτομέρειες μετράνε και η υψηλή ποιότητα, η επαγγελματική προσέγγιση η αλληλεπίδραση με το κοινό, βοηθούν τα brands να ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές, δημιουργώντας παράλληλα μια αίσθηση διαφάνειας.

Και αυτό μας πάει στην ανταπόκριση και την εξυπηρέτηση πελατών.  Οι αλληλεπιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση χειρίζεται την επικοινωνία της στον διαδικτυακό χώρο, δημιουργούν μια ισχυρή εντύπωση που είτε θα προσελκύσει είτε θα απωθήσει το κοινό. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα τους. Ένα μέρος για την δημιουργία κοινωνικών σχέσεων όπου ο δέκτης αλληλεπιδρά με τον πομπό. Οι καταναλωτές δεν είναι πλέον παθητικοί δέκτες με ότι σημαίνει αυτό για τα brands….

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Brand & Communications Strategist.
AEGEAN: Ταξιδιωτικές επιλογές για τα επόμενα ταξίδια
Prev AEGEAN: Ταξιδιωτικές επιλογές για τα επόμενα ταξίδια
Next Πόσο έχει αλλάξει η Google αναζήτηση από το 1998
Πόσο έχει αλλάξει η Google αναζήτηση από το 1998