Facebook: Πρόσθετα μέτρα για την παραπληροφόρηση στις αμερικανικές εκλογές

Με τις εκστρατείες για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ να κορυφώνονται, το Facebook ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για την προστασία των χρηστών του.

Όπως ήδη φαίνεται οι αμερικανικές εκλογές θα είναι οι πιο διχαστικές στην ιστορία του αμερικανικού έθνους. Η παραπληροφόρηση, τα fake news, η ρητορική μίσους, η χρήση των deepfakes, έχουν ήδη διχάσει μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων, ενώ η διαδικασία της ψηφοφορίας αμφισβητείται σε καθημερινή βάση, κυρίως από τον πρόεδρο Τραμπ. Προφανώς το Facebook δεν θέλει να εκτεθεί, όπως συνέβη το 2016 με το σκάνδαλο Cambridge Analytica, γιαυτό συνεχώς λαμβάνει νέα μέτρα για τον έγκαιρο εντοπισμό της πολιτικής κατάχρησης και την προστασία των ψηφοφόρων.

Πρόσφατα ο Mark Zuckerberg, σε ανάρτηση του στον προσωπικό του λογαριασμό, εξέφρασε τις ανησυχίες του για τον διχασμό που επικρατεί στην αμερικανική κοινωνία και τον αυξημένο κίνδυνο εμφύλιων ταραχών. Μίλησε επίσης για το πώς η εξάπλωση του Covid-19 θα επηρεάσει την ψηφοφορία, ενώ, αναφέρθηκε και στις δωρεές του ιδρύματος του σε μη κυβερνητικές οργανώσεις για την προστασία της δημοκρατίας και των ψηφοφόρων.

Mark Zuckerberg: Το Facebook διεξάγει ήδη τη μεγαλύτερη εκστρατεία πληροφόρησης για την σημασία της ψήφου στις αμερικανικές εκλογές.

Στην ανάρτηση του περιέγραψε και τα πρόσθετα μέτρα που θα λάβει η πλατφόρμα για να προστατέψει τους χρήστες, να διασφαλίσει μέσω της πλατφόρμας την ακεραιότητα των Προεδρικών Εκλογών των ΗΠΑ και να  ενθαρρύνει την ψηφοφορία, συνδέοντας τους ανθρώπους με έγκυρες πληροφορίες.

Τα πρόσθετα μέτρα ξεκινούν με τον αποκλεισμό των πολιτικών διαφημίσεων στο Facebook, την εβδομάδα πριν από τις εκλογές. Κάτι που σίγουρα θα «πονέσει» τα επικοινωνιακά επιτελεία των υποψηφίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα εγκριθούν από το Facebook νέες διαφημιστικές πολιτικές καμπάνιες, αλλά οι ήδη υπάρχουσες, θα τρέχουν κανονικά ενώ θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται. Μπορεί κάποιοι να ισχυριστούν ότι αυτό το μέτρο είναι αναποτελεσματικό, όμως αν λάβουμε υπόψη ότι η τελευταία εβδομάδα είναι κρίσιμη για το εκλογικό αποτέλεσμα, θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της  παραπληροφόρησης και της αρνητικής διαφήμισης.

Όσον αφορά στην παραπληροφόρηση που σχετίζεται με την πανδημία, το Facebook θα καταργεί τις αναρτήσεις που ισχυρίζονται ότι οι χρήστες θα κολλήσουν COVID-19, εάν λάβουν μέρος στην ψηφοφορία, και θα προωθεί συνδέσμους για έγκυρες πληροφορίες,  από επίσημες πηγές.

Ενθάρρυνση των χρηστών σε Facebook και Instagram να ψηφίσουν

Σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει περισσότερους Αμερικανούς να ψηφίσουν, θα υπάρχουν καθημερινά ενημερωτικά μηνύματα από την πλατφόρμα, στο newsfeed τον χρηστών, τόσο στο Facebook όσο και στο instagram. Τα ενημερωτικά μηνύματα θα περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας και ενημερώσεις σχετικά με τις προθεσμίες εγγραφής και ψηφοφορίας σε κάθε πολιτεία.

Από τα μέτρα δεν θα έμενε απέξω το Messenger που αποτελεί και σημαντικό μέσο, των επιτήδειων, για παραπληροφόρηση. Έτσι, πλέον εφαρμόζεται νέο όριο στην προώθηση μηνυμάτων στο Messenger προκειμένου να περιορίσει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης μέσω προσωπικών μηνυμάτων. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να στέλνονται μηνύματα μόνο σε πέντε άτομα ή ομάδες κάθε φορά.

Ενδιαφέρον είναι και το μέτρο όπου αν κάποιος υποψήφιος ή καμπάνια προσπαθήσει να ανακοινώσει τη νίκη πριν από την ολοκλήρωση των τελικών αποτελεσμάτων, η πλατφόρμα θα προσθέτει σύνδεσμο στην δημοσίευση, που θα οδηγεί στα επίσημα αποτελέσματα από το Reuters και τον οργανισμό National Election Pool

Όπως φαίνεται, το Facebook προσπαθεί να κρατήσει τον έλεγχο και να βρει τρόπους να προστατεύσει τους χρήστες του από την χειραγώγηση και την πλατφόρμα από ένα νέο πολιτικό σκάνδαλο. Θα τα καταφέρει; 

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Brand & Communications Strategist.
Prev Netflix: Νέα δωρεάν εκδοχή... αλλά με διαφημίσεις
Testing
Για προστασία της εργασίας μας, έχουμε απενεργοποιήση το δεξί κλικ! Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιείστε τα κουμπιά κοινοποίησης.