Το μεγάλο χακάρισμα ή ο πόλεμος των δεδομένων; της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Ποιος έχει δει διαφήμιση που τον έχει πείσει πως το μικρόφωνο του κινητού του ακούει τις συζητήσεις του; Με αυτή την ερώτηση  ξεκινάει το νέο ντοκιμαντέρ  του Netflix με τίτλο «Το μεγάλο χακάρισμα», με αφορμή το τεράστιο σκάνδαλο με την εταιρία Cambridge Analytica και την κλοπή εκατομμύρια προσωπικών δεδομένων, χρηστών του διαδικτύου, με σκοπό την  χειραγώγηση τους στις αμερικανικές εκλογές αλλά και στο δημοψήφισμα για το Brexit.

Το ντοκιμαντέρ είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον όχι μόνο γιατί ρίχνει φως στις λεπτομέρειες ενός σκανδάλου που απασχόλησε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως, γιατί καταφέρνει να προβληματίσει σχετικά με τον σύγχρονο τρόπο ανάλυσης προσωπικών δεδομένων που αποτελούν την χρυσή βιομηχανία της εποχής μας! Απλά, σκεφτείτε ότι ένα άτομο μέχρι την ηλικία των 18 χρόνων έχει 70.000 στοιχεία που τον ορίζουν…

Μπορούμε να μειώσουμε τα δεδομένα που «μοιραζόμαστε» διαδικτυακά αλλά δεν γίνεται να αποσυνδεθούμε! Την επόμενη φορά λοιπόν που θα «περάσει» κάποια εφαρμογή από το χρονολόγιο σας, για να δείτε τι τύπος είστε ή πως θα είστε σε 10 χρόνια ή πως ήσασταν σε προηγούμενη ζωή… διαβάστε καλά τους όρους και τις προϋποθέσεις!  Γιατί τα δεδομένα από τις ψηφιακές μας δραστηριότητες δεν εξαφανίζονται, αλλά αποτελούν το ψηφιακό μας αποτύπωμα και πλέον αναλύονται από μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων δολαρίων!  Η τεχνολογική ανάπτυξη και η ψηφιακή τεχνολογία αποτελούν  «εργαλεία»  για την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον σωστό τρόπο προς όφελος όλων, αλλά όπως γίνεται πάντα με όλα τα εργαλεία και με τον λάθος τρόπο για να τροφοδοτήσουν μίσος, πόλωση, προπαγάνδα, χειραγώγηση κλπ

Ο νόμος GDPR είναι μια καλή προσπάθεια διασφάλισης των προσωπικών μας δεδομένων αλλά το σίγουρο είναι ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας πάντα θα προηγείται…

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Social Media Strategist, Communication Manager, Managing Director στην εταιρία Nettings
Prev Social Media: Ας γράψουμε καλύτερα..., της Κατερίνας Σταματελοπούλου
Next Infographic: Τι κάνουν οι χρήστες των social media?

Leave a comment

Για προστασία της εργασίας μας, έχουμε απενεργοποιήση το δεξί κλικ! Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιείστε τα κουμπιά κοινοποίησης.