Το Marketing του Κοινοβουλίου και του Azax, του Μιχάλη Παπαμιχαήλ

Δημοσιεύθηκε

Το marketing εφαρμόζεται τόσο στην πολιτική, όσο και στο εμπόριο. Μερικά λεπτά μπροστά στην τηλεόραση είναι αρκετά για να διαπιστώσει κανείς ότι ελάχιστα προϊόντα στηρίζουν την διαφήμισή τους στην πολιτική επικοινωνία και την δημιουργική διαδικασία. Η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημιστικών μηνυμάτων βασίζεται σε άθλια κείμενα, των οποίων η «προκάτ» συνοχή και αμεσότητα δεν ενισχύονται ούτε από την επιτηδευμένη σκηνοθεσία και τα διαστημικά(!) ειδικά εφέ. Εξίσου με την καταστρεπτική επίδραση αυτών των διαφημίσεων στην πολιτική μας κουλτούρα, με πληγώνει το γεγονός ότι κάποιοι πληρώθηκαν για να τις φτιάξουν! Δεν θα σχολιάσω τα εξωφρενικά ποσά που κινούν τον κλάδο, ωστόσο νιώθω ότι θα έφτιαχνα καλύτερες διαφημίσεις υποσιτισμένος, αφυδατωμένος και ημιθανής.

Οι ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις δεν έχουν εμποδίσει την μικρόνοια και την ένδεια του πνεύματος να διαποτίσουν όλο το φάσμα του τηλεοπτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων, φυσικά, των ενημερωτικών εκπομπών. Εκεί όμως, στα δελτία των έγκαιρων και έγκυρων ειδήσεων, διαφαίνεται η πραγματική δύναμη του marketing. Εκεί, κάθε λέξη έχει συγκεκριμένο σκοπό, όπως ακριβώς το ύφος, ο τόνος και η δομή της συζήτησης. Τη μια στιγμή νομίζεις ότι θα σου δώσουν σαν μασημένη τροφή την πληροφορία που θες, και ξαφνικά ξεκινάει το παιχνίδι των εντυπώσεων που, ως διά μαγείας, σου στερεί την πληροφορία, αλλά σου δίνει άποψη.

Η κ. Ασημακοπούλου, Εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, συνομιλεί στα παράθυρα με τον κ Τζιορτζιώτη, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης. Ο κ. Τζιορτζιώτης ισχυρίζεται ότι η κατάργηση των ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια και διάφορα άλλα κενά οργανικών θέσεων έχουν αφήσει πολλά σχολεία χωρίς καθηγητές και πολλούς μαθητές χωρίς σχολεία. Η κ. Ασημακοπούλου τον διαψεύδει. Ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ της καταλογίζει άγνοια και η εκπρόσωπος της ΝΔ απαντά με κατηγορίες για ψέματα. Αν ο δημοσιογράφος που συντόνιζε την συζήτηση έκανε την δουλειά του για να βγάλουμε άκρη, θα ήταν άξιος να αναφέρω το όνομά του. Όταν πρόκειται για μια τόσο σοβαρή καταγγελία, η οποία αφορά σε παιδιά που ενδέχεται φέτος να μείνουν εκτός σχολείου, θα έπρεπε η ΟΛΜΕ και η κυβέρνηση να προσκομίσουν αποδείξεις για την αλήθεια των λόγων τους. Αντί αυτού, παρακολουθήσαμε δύο ανθρώπους να τσακώνονται για το ποιος διάβασε καλύτερα το νομοσχέδιο. Φώναξαν. Ειρωνεύτηκαν. Επικαλέστηκαν νόμους, Θεούς και Δαίμονες… Αλλά δεν μας είπαν τι θα γίνει τελικά με τα παιδιά.

Σε αυτό το θλιβερό και επίκαιρο παράδειγμα βασίστηκε μέρος της κοινής γνώμης, μυρίζοντας τα νύχια του για να αποφασίσει ποιος από τους δύο ήταν πιο πειστικός. Ουσίας απούσης, λοιπόν, οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Το κοστούμι και η γραβάτα πείθουν περισσότερο από το πουκάμισο και το σακάκι. Το μούσι πείθει περισσότερο από το μουστάκι και το καθαρό πρόσωπο περισσότερο από το μούσι. Τα νούμερα είναι πιο αποτελεσματικά από τις λέξεις και το ύφος πιο αποτελεσματικό από τα νούμερα. Το marketing είναι πιο αποτελεσματικό από τον διάλογο.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα