Τα social media πλέον μεταμορφώνουν τις σχέσεις τραπεζικής επιτρέποντας στους χρήστες με πολύ απλούς τρόπους να χρησιμοποιούν τις online πλατφόρμες για την αναβάθμιση των τραπεζικών και άλλων οικονομικών τους υπηρεσιών με τέτοιο τρόπο και σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι πλατφόρμες των social media μπορεί να είναι οι τράπεζες του μέλλοντος.
Οι πλατφόρμες των social media δεν θεωρούνται πλέον μέρος όπου απλά οι χρήστες επικοινωνούν αλλά παρέχουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και ειδικά η υπερδύναμη που λέγεται facebook, που τα καθιστούν σημαντικά στην καθημερινότητα των χρηστών.
Σύμφωνα με μια σειρά άρθρων της The Huffington Post σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, τα οποία βασίστηκαν σε 5000 χρήστες από όλο τον κόσμο και συζητήθηκαν στο Νταβός, τα social media αλλάζουν το σύστημα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.
Πολλές τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες θέλοντας να περιορίσουν την αρνητική δημοσιότητα από δυσαρεστημένους πελάτες προσθέτουν τα social media στην καθημερινότητα τους θέλοντας να έχουν ένα μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους πελάτες τους πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα Customer Relationship Management. To κοινωνικό μάρκετινγκ των social media ενσωματώνεται πλέον στη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ των εταιριών αναγκάζοντας τες να υιοθετήσουν μια συνολική νοοτροπία που μπορεί να χειριστεί ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η μείωση του κόστους και η βελτίωση της αποδοτικότητας. Στην Τουρκία, η DenizBank έχει ξεσηκώσει το τραπεζικό μοντέλο, προσφέροντας τραπεζικές υπηρεσίες μέσω του Facebook. Το γεγονός ότι οι τράπεζες χρησιμοποιούν τα διαπιστευτήρια του Facebook για την επαλήθευση της ταυτότητας σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή για τα τραπεζικά ιδρύματα.
Στο μέλλον, οι καταθέσεις, πληρωμές, ακόμα και οι επενδύσεις, θα υποστηρίζονται από τις πλατφόρμες των social media με πολύ εύκολους τρόπους αλλάζοντας εντελώς τον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.