Ψηφιακές Ειδήσεις: Ποιες είναι οι ενημερωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Ψηφιακές Ειδήσεις: Ποιες είναι οι ενημερωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Οι ψηφιακές ειδήσεις και οι ενημερωτικές συνήθειες των Ελλήνων στα αποτελέσματα της έρευνας του Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters

Η διαΝΕΟσις δημοσιεύει τα βασικά ευρήματα του Digital News Report του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που αφορούν στην Ελλάδα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.  Η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στο δείγμα της έρευνας από το 2016. Τα στοιχεία βασίζονται σε μια μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος μεγαλύτερου των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Στην Ελλάδα το δείγμα ήταν 2.017 άτομα. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο (στην Ελλάδα το ποσοστό είναι 73%) και όχι αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού.

Θέμα της έκθεσης είναι η ενημέρωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Καθώς και οι απόψεις των Ελλήνων για τον τρόπο με τον οποίο καλύπτουν τα ΜΜΕ την επικαιρότητα.  Με βάση τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά, καθώς και το μέλλον των τοπικών μέσων ενημέρωσης στο ψηφιακό περιβάλλον.

Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση στην Ελλάδα είναι υψηλότερη συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι χρήστες προτιμούν το Facebook και το Twitter κυρίως για την παρατήρηση του σχολιασμού της επικαιρότητας σε ποσοστό (27% και 28%). Το YouTube και το Instagram χρησιμοποιούνται επειδή θεωρούνται διασκεδαστικά (26% και 35%). Το Twitter και το YouTube γιατί οι χρήστες μπορούν να βρουν απόψεις που δεν βρίσκουν σε παραδοσιακά ΜΜΕ (16% και 16%). Ενώ, πολύ λίγοι θεωρούν πως οποιαδήποτε πλατφόρμα τους παρέχει ψηφιακές ειδήσεις που βρίσκουν σημαντικές οι ίδιοι προσωπικά. Τέλος, το Facebook είναι  το social media που γίνεται τυχαία ενημέρωση σε χρήστες που το χρησιμοποιούν για μη ενημερωτικούς σκοπούς (30%)

Ποια είναι τα ποσοστά σε άλλες χώρες του δείγματος

Το ποσοστό των χρηστών του Facebook στην Ελλάδα που το προτιμά για να παρακολουθεί τις συζητήσεις είναι (27%) Το κοινό που το βλέπει για να διασκεδάζει (20%) είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών του δείγματος (16% και 16%). Αντίθετα, μικρότερο ποσοστό των Ελλήνων βρίσκουν πως το Facebook τους βοηθά να ενημερωθούν για τις τρέχουσες εξελίξεις (8% έναντι 13%).

Οι χρήστες του Facebook στην Ελλάδα δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε απλούς χρήστες (32%) παρά σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και δημοσιογράφους (28%), Ο  μέσος όρος του δείγματος των 46 χωρών είναι (25%). Το 20% ενημερώνεται κυρίως από μικρά και εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης, ποσοστό μεγαλύτερο από τον μέσο όρο όλων των χωρών του δείγματος (14%). Τα ευρήματα αυτά εν μέρει εξηγούν και τον κατακερματισμό της προσοχής σε πολλές πηγές ενημέρωσης στο ελληνικό διαδίκτυο

Στη φετινή έκθεση μελετήθηκαν οι απόψεις του κοινού για το πώς τα ΜΜΕ καλύπτουν ανθρώπους σαν κι αυτούς

Στην έρευνα υπήρχαν ερωτήσεις σχετικά με τις απόψεις τους για την κάλυψη των ειδήσεων. Καθώς και κάποια χαρακτηριστικά τους όπως τον πολιτικό τους προσανατολισμό, την ηλικία τους, το φύλο και την κοινωνική τους τάξη.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι Έλληνες αριστερού πολιτικού προσανατολισμού αισθάνονται αδικημένοι από τα ΜΜΕ και τις ψηφιακές ειδήσεις. Μόλις το 17% των αριστερών ερωτηθέντων βρίσκει δίκαιη την κάλυψη των ΜΜΕ απέναντι τους ενώ το 70% τη θεωρεί άδικη. Τα ποσοστά για τους δεξιούς ερωτηθέντες είναι 50% και 13% αντίστοιχα. Η αίσθηση αδικίας από τα ΜΜΕ αντανακλάται και στο προηγούμενο γράφημα που δείχνει πως οι αριστεροί χρήστες του ίντερνετ είναι πιο πιθανό να σχολιάζουν ειδήσεις στα ΜΚΔ

 Ποιο είναι το μέλλον των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ψηφιακή εποχή

Παρατηρήθηκε πως πολλοί ενημερώνονται για τον καιρό (60%) και την κατάσταση της πανδημίας στην περιοχή τους (52%). Όμως λιγότεροι από ένας στους τρεις ενημερώνονται για θέματα τοπικής πολιτικής (31%) και οικονομίας (28%).

Δείτε όλη την έκθεση εδώ

 

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και chief editor του flust.gr. Είναι Brand & Communications Strategist.
Εγκαίνια του Flagship Store της Breitling, στην Αθήνα
Prev Εγκαίνια του Flagship Store της Breitling, στην Αθήνα
Next Η καινοτόμα μόδα στο πρόσωπο του Κίμ Τζόουνς
Η καινοτόμα μόδα στο πρόσωπο του Κίμ Τζόουνς