Που είναι χτισμένη η οικονομία των content creators?
Που είναι χτισμένη η οικονομία των content creators?

Δημοσιεύθηκε

Έχεις νιώσει ποτέ ότι ενώ χαζεύεις στο Instagram ή στο TikTok, ξαφνικά πιάνεις τον εαυτό σου να συγκρίνει τη ζωή του με ανθρώπους που… δεν έχεις συναντήσει ποτέ;

Προφανώς και δεν είσαι ο μόνος και σίγουρα είναι το απόλυτο φαινόμενο της εποχής μας.

Όμως μην νομίζεις ότι όλα είναι ρόδινα και τόσο αληθινά στον κόσμο των content creators και σίγουρα δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζουν στα άμετρητα video τους.

Άρθρο της ManyChat μιλάει για το “βρώμικο μυστικό” των content creators economy και επισημαίνει ότι πίσω από τα φώτα, οι δημιουργοί δεν λειτουργούν ελεύθερα, αλλά είναι εγκλωβισμένοι στο αλγοριθμικό παιχνίδι και στις συμφωνίες με τα brand που διαφημίζουν.

Οι δημιουργοί περιεχομένου προκειμένου να πετύχουν περισσότερες συνεργασίες κάνουν τα πάντα για να γίνει viral το περιεχόμενό τους, για να αυξήσουν τους ακολούθους τους, κλπ κλπ. Αυτό σημαίνει:

  • υπερβολικό δράμα,
  • περισσότερο συναίσθημα,
  • πιο γρήγορο και πιο έντονο storytelling,
  • επιτηδευμένα τέλειες εικόνες,
  • ακραίες απόψεις.

Και χωρίς να το καταλάβουμε, καταναλώνουμε μια υπερβολικά επεξεργασμένη εικόνα της ζωής τους που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα.

Η ManyChat περιγράφει δύο κόσμους:
  • Audience Economy: αυτό που βλέπουν όλοι — likes, views, followers.
  • Access Economy: εκεί όπου κλείνονται οι σοβαρές ευκαιρίες, συνεργασίες με brands, διαχειριστές, invitation-only events για τους λίγους που καταφέρνουν να μπουν στην elite

Ο “ηλεκτρονικός χώρος” πίσω από τις κάμερες, με managers, αλγορίθμους, σιωπηλά συμβόλαια, είναι αυτός που πραγματικά “μοιράζει τα λεφτά” Και τα μοιράζει σε λίγους….

Το θέμα είναι ότι και οι content creators αλλά και οι “κοινοί” χρήστες θεωρούν ότι το Internet είναι προσωπικός μας χώρος και μας ανήκει… Είναι το Instagram μας, το YouTube μας, το TikTok μας, το online portfolio μας 

Όμως τίποτα απο αυτά δεν μας ανήκει, απλά μας παραχωρείται…

Και η πρόσφατη πτώση του Cloudflare έδειξε για ακόμη μια φορά πόσο εύθραυστος είναι ο ψηφιακός μας κόσμος

Γιαυτό πρέπει πάντα 
  • Να θυμόμαστε ότι η ψηφιακή ζωή δεν είναι απόλυτα σταθερή.
  • Να δημιουργούμε “ψηφιακό αποθεματικό”: μην βασίζεσαι μόνο σε μία πλατφόρμα για επαφές, δουλειές ή κοινότητα.
  • Να απομακρυνόμαστε περιοδικά: Οι offline στιγμές είναι σημαντικές, και δείχνουν ότι η αξία σου δεν εξαρτάται από uptime ή engagement.

Δεν έχει σημασία αν είσαι creator, freelancer, επιχειρηματίας ή απλός χρήστης που κάνει scroll στον καναπέ. Όλα όσα έχεις χτίσει online, followers, περιεχόμενο, κοινότητα, δουλειά μπορούν να εξαφανιστούν επειδή κάπου, σε έναν server που δεν είδες ποτέ, γιατί έγινε ένα λάθος στο αρχείο ρυθμίσεων

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα