Όταν το facebook παίζει με την ψυχολογία μας

Δημοσιεύθηκε

flust.gr

To Facebook παραδέχτηκε ότι πραγματοποίησε ένα μυστικό πείραμα, το 2012, με σκοπό να συλλέξει στοιχεία για την ψυχολογία των χρηστών. Πάνω από 600.000 χρήστες του Facebook, έλαβαν μέρος στο πείραμα που έγινε σε συνεργασία με πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και του Κορνελ. Το πείραμα επέλεξε χρήστες εκ των οποίων στους μισούς τροφοδοτούσε με θετικές πληροφορίες στην κεντρική τους σελίδα και στους άλλους μισούς με αρνητικές. Σκοπός του πειράματος ήταν η αντίδραση των χρηστών στις πληροφορίες που λάμβαναν. Τα συμπεράσματα που έβγαλαν οι επιστήμονες ήταν ότι οι χρήστες επηρεάζονται ψυχολογικά ανάλογα με τα ποστ που λαμβάνουν στην σελίδα τους στο facebook είτε αρνητικά είτε θετικά. Όπως ήταν αναμενόμενο, η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου προκαλώντας θύελλα διαμαρτυριών για τον τρόπο που χρησιμοποιεί τους χρήστες το facebook. Το πείραμα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας τον Ιανουάριο του 2012, για επιστημονικούς σκοπούς όπως ισχυρίζεται το κοινωνικό δίκτυο, όμως η απόδειξη ότι τα social media μπορούν να έχουν ισχυρή επίπτωση στην ψυχική κατάσταση των ανθρώπων, ενδιαφέρει και τους διαφημιστές, ισχυρίζονται αρκετοί. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο επικεφαλής του πειράματος Adam Kramer, είχε δηλώσει τότε σε ανάρτηση του στο fb, ότι «τα δεδομένα του Facebook αποτελούν το μεγαλύτερο πεδίο γνώσης στην ιστορία του κόσμου»

Παρά τις μεγάλες αντιδράσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους χαρακτηρισμούς «σκανδαλώδη» και «τρομακτικό», το facebook απλά παρέπεμψε… στις οδηγίες χρήσης του, που υπογράφουν όλοι οι χρήστες όταν δημιουργούν λογαριασμό στο facebook. Ίσως τελικά, η εκπαίδευση των χρηστών θα ήταν μια καλή ιδέα και για την ψυχολογία τους αλλά και για την διαχείριση της ποιότητας και της ποσότητας των πληροφοριών που δέχονται.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα