Οι καταναλωτικές συμπεριφορές προσαρμόστηκαν σε νέο life style

Οι καταναλωτικές συμπεριφορές προσαρμόστηκαν σε νέο life style

Οι καταναλωτικές συμπεριφορές των ανθρώπων φαίνεται να άλλαξαν αρκετά αυτά τα δύο χρόνια όπου η πανδημία έγινε μέρος της καθημερινότητας.

Η παγκόσμια πανδημία απέχει πολύ από το τέλος της, αλλά οι άνθρωποι έχουν ήδη προχωρήσει σε νέο life style. Αυτό δείχνει η έρευνα για τον δείκτη καταναλωτών της EY Future Consumer Index

Σημασία πλέον έχει η ποιότητα στις εκφάνσεις της ζωής τόσο στη διαχείριση του χρόνου όσο και στις καταναλωτικές ανάγκες. Οι κυβερνήσεις προσπαθούν να θέσουν υπο έλεγχο την πανδημία και τις παραλλαγές του ιού Covid-19. Από την άλλη οι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν τρόπους για να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Τι δείχνει ο όγδοος δείκτης καταναλωτών της EY Future Consumer 

Οι άνθρωποι Θέλουν να κάνουν καταναλωτικές επιλογές για ευχαρίστηση  και όχι από ανάγκη. Θέλουν να σταματήσουν να αντιδρούν στα γεγονότα και να αρχίσουν να δημιουργούν ξανά μια κανονική ζωή. Νοιάζονται λιγότερο για τις προσιτές τιμές και περισσότερο για την ποιότητα της εμπειρίας και το μέλλον του πλανήτη. Αυτές οι συμπεριφορές διαμορφώνονται καθώς οι καταναλωτές προσαρμόζονται σε νέες συνθήκες όπου: Ο κίνδυνος και η απειλή έχουν γίνει καθημερινές ανησυχίες. Οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο την ποιότητα – του προϊόντος, της εμπειρίας και του χρόνου. Ενώ η ψηφιοποίηση γίνεται το προεπιλεγμένο κανάλι της ζωής.

Το 77% των καταναλωτών ανυπομονούν να επιστρέψουν σε μια κανονικότητα. Οι περισσότεροι καταλαβαίνουν ότι θα είναι μια νέα κανονικότητα και αναρωτιούνται τι θα αλλάξει στην μεταπανδημική εποχή. Ήδη έχει αλλάξει τρόπος που ταξιδεύουν οι άνθρωποι, η τηλεργασία έχει γίνει αποδεκτή καθώς και η τηλεκπαίδευση.

Μάλιστα πολλοί άνθρωποι θέλουν κάποιες από αυτές τις αλλαγές να παραμείνουν και αναγνωρίζουν ότι έδωσαν στη ζωή τους περισσότερη ευελιξία. Ψηλά στις προσδοκίες των ανθρώπων βρίσκεται η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εξοικονόμηση χρημάτων. Το 30% θέλει να συνεχίσει να εργάζεται με μεγαλύτερη ευελιξία και το 31% αναμένει καλύτερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής

Οι καταναλωτές αναζητούν κάτι διαφορετικό

Οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές που έπρεπε να υιοθετήσουν είναι πλέον φυσιολογικές στο 63%. Μόλις τεθεί υπό έλεγχο η πανδημία, το 50% αναμένει ότι η ζωή του θα αλλάξει σημαντικά. Για αυτούς τους καταναλωτές, η «μετάβαση στο κανονικό» δεν είναι μια επιστροφή στην παλιά ζωή. Αλλά  μια ενεργή προσπάθεια να δημιουργήσουν κάτι νέο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ο Δείκτης παρακολουθούσε πώς θέλουν να ζήσουν οι καταναλωτές μόλις τελειώσει η κρίση. Τους τελευταίους 18 μήνες υπάρχει μια σημαντική αλλαγή η οποία θα επηρεάσει τις μελλοντικές συμπεριφορές, και τις αποφάσεις αγοράς . Πρόσφατα, υπήρξε μια επιτακτική αλλαγή από την εστίαση στην «υγεία μου, το πορτοφόλι μου» σε μια εστίαση στο «εγώ και ο πλανήτης μου».

 

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και chief editor του flust.gr. Είναι Brand & Communications Strategist.
Το ανθρωπόμορφο ρομπότ δείχνει τα συναισθήματα του
Prev Το ανθρωπόμορφο ρομπότ δείχνει τα συναισθήματα του
Next Στο σπίτι του Karl Lagerfeld στο Παρίσι
Στο σπίτι του Karl Lagerfeld στο Παρίσι