Τα κάθετα βίντεο και τα shorts video στο YouTube παρουσιάστηκαν τον Σεπτέμβριο του 2020 στην Ινδία. Μια νέα δυνατότητα της εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης προφανώς εμπνευσμένη από το TikTok.
Μετά την επιτυχία που είχε η μορφή αυτή στην Ινδία, με πάνω από 6,5 δισεκατομμύρια προβολές καθημερινά, την σκυτάλη παίρνουν οι δημιουργοί στις ΗΠΑ. Το YouTube επεκτείνει την έκδοση beta του Shorts στις ΗΠΑ με νέα εργαλεία επεξεργασίας στην εφαρμογή για κάθετα βίντεο 15 δευτερολέπτων.
Από τεχνικής άποψης, κάθε κάθετο βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων ή λιγότερο, που μεταφορτώνεται στο YouTube είναι ένα short video. Ενώ φαίνεται στο κανάλι του δημιουργού μαζί με τα άλλα βίντεο. Οι νέες λειτουργίες θα επιτρέψουν στους δημιουργούς να προσθέσουν κείμενο σε συγκεκριμένα σημεία του βίντεο και να μιξάρουν ήχους εγκεκριμένους από την εφαρμογή. Μάλιστα το YouTube σκοπεύει να επιτρέψει στους δημιουργούς να κερδίσουν έσοδα από τα shorts video, εάν συμμετέχουν στο Πρόγραμμα συνεργατών YouTube.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του YouTube: “Τα shorts videos είναι ένας νέος τρόπος παρακολούθησης και δημιουργίας στο YouTube, οπότε ρίχνουμε μια νέα ματιά στο τι σημαίνει να δημιουργείτε έσοδα αυτά ως δημιουργοί. Έχουμε δεσμευτεί βαθιά να υποστηρίξουμε την επόμενη γενιά δημιουργών και εργαζόμαστε για να δούμε το πώς θα μοιάζουν οι επιλογές δημιουργίας εσόδων στο μέλλον. “