Για πρώτη φορά φέτος διοργανώθηκε στην Αθήνα το διήμερο επαγγελματικό workshop Travel Trade Athens 2013, από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (ΕΤΟΑ) στις 22 και 23 Απριλίου.
Κατά τη διάρκεια του workshop πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1400 κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ των ξένων επαγγελματιών και των εκπροσώπων των τουριστικών επιχειρήσεων της Αθήνας. Ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε τη μεγάλη βαρύτητα που έχουν στρατηγικές συνεργασίες με καθιερωμένους φορείς ειδικών κοινών της διεθνούς τουριστικής κοινότητας, όπως ο Σύνδεσμος Tour Operators Ευρώπης (ETOA), η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νεανικού και Μαθητικού Τουρισμού (WYSE) και ο Διεθνής Σύνδεσμος Τουρισμού GLBT (IGLTA), με τους οποίους η Αθήνα προγραμματίζει σειρά κοινών δράσεων στο άμεσο μέλλον.
Ο κ. Tom Jenkins, CEO του ETOA, επισήμανε ότι το επίπεδο της διοργάνωσης ήταν πολύ καλό και τόνισε πώς η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών στην Αθήνα θα αυξηθεί με διοργανώσεις σαν το Travel Trade Athens. «Ο ΕΤΟΑ ιδρύθηκε από τις εταιρείες εκείνες που ειδικεύονται στην προσέλκυση πελατών από όλες τις περιοχές του κόσμου στην Ευρώπη. Αυτοί οι άνθρωποι προώθησαν πόλεις, με τους πελάτες τους να γνωρίζουν ότι η κουλτούρα των Ευρωπαϊκών πόλεων είναι μοναδική. Μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων, η Αθήνα είναι μοναδική. Αποτελεί περιζήτητο προορισμό εδώ και τρεις χιλιετίες και με ικανοποίηση δεχθήκαμε την ευκαιρία να προβάλλουμε αυτόν τον προορισμό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Jenkins.
Ο David Chapman, Γενικός Διευθυντής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Νεανικού Τουρισμού (WYSE) παρουσίασε βασικά μεγέθη του Νεανικού και Μαθητικού Τουρισμού, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι αντιπροσωπεύει το 20% του αριθμού διεθνών αφίξεων παγκοσμίως και αποτελεί μία αγορά 182 δις. δολαρίων. Βάσει των σχετικών εκτιμήσεων, μέχρι το 2020, η αγορά νεανικού τουρισμού θα αντιπροσωπεύει περίπου 300 εκατ. αφίξεις στη διεθνή τουριστική αγορά.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια του workshop έγιναν σημαντικές συναντήσεις μεταξύ των ξένων επαγγελματιών και των εκπροσώπων των τουριστικών επιχειρήσεων της Αθήνας, γεγονός που προσέφερε μία μοναδική ευκαιρία στον τουριστικό κόσμο της πόλης να παρουσιάσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του και να συζητήσει τρόπους συνεργασίας.
Στόχος του Δήμου είναι το Travel Trade Athens να γίνει θεσμός για την Αθήνα και ήδη έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία της επόμενης διοργάνωσης, το 2014. Επίσης ο κ.Καμίνης ανέφερε οτι η Αθήνα μπορεί να αποτελέσει κύριο προορισμό επιλογής για τους ξένους επισκέπτες, από ενδιάμεσο σταθμό βραχείας παραμονής πριν ή μετά τα ταξίδια σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, που είναι σήμερα.