Το φαγητό τελειώνει – στη δική μου περίπτωση πολύ γρήγορα – η συσκευασία μένει – στη δική μου περίπτωση πολύ συχνά. Μήπως η συσκευασία και γενικότερα η παρουσία ενός προϊόντος διατροφής είναι το ίδιο σημαντικά με τη γεύση του; Ποιος κρύβεται πίσω από τα κομψά βαζάκια που στολίζουν τα ράφια της κουζίνας μου;
Foodwill – The Greek Food Project
Σημαντική αίσθηση η γεύση, υπέροχη, ξεχωριστή, με τους δικούς της κανόνες. Μα προηγείται η όραση. ”Από τα μάτια πιάνεται” δεν έλεγαν οι παλιοί; Κι εκεί που βρίσκεσαι ξαφνικά μπροστά σε 5 διαφορετικές μαρμελάδες από οικοτεχνίες ανά την Ελλάδα και αναρωτιέσαι ποια να πάρεις, γιατί δεν γνωρίζεις καμία, ουσιαστικά, έρχεται και λύνεται το πρόβλημα από μόνο του όταν κοιτάς λίγο καλύτερα τη συσκευασία. Βλέπεις κάτι διαφορετικό, κάτι που σε προϊδεάζει για το νόστιμο περιεχόμενο, κάτι που αποδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος παραγωγός δεν έχει αφήσει στην τύχη το προϊόν του. Αυτός που έχει ασχοληθεί πολύ με την εμφάνιση, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, θα έχει ασχοληθεί πολύ και με την ποιότητα και τη γεύση. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που αγαπάει και φροντίζει το προϊόν του, αν μη τι άλλο.
Φυσικά, η παρουσία ενός τροφίμου στην αγορά, γιατί για τρόφιμα μπορώ να σας μιλήσω, με αυτά ασχολούμαι και παρατηρώ περισσότερο, δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε στο ράφι. Υπάρχει ολόκληρος σχεδιασμός από πίσω. Λογότυπα, χρώματα, συνδυασμοί, σχήματα, μπροσούρες, άλλα σχέδια για την Ελλάδα άλλα για τις εξαγωγές, παρουσία στα media και άγχος, τρέξιμο, απανωτά meetings. Γιατί η αγορά είναι μεγάλη κι ο κάθε παραγωγός θέλει να είναι ανταγωνιστικός και εμπορικός, χωρίς να χάνει το στυλ και τον χαρακτήρα του.
Και κάπου εδώ έρχεται να βοηθήσει την κατάσταση ο Μιχάλης Αγγελακόπουλος, ιδρυτής της Foodwill. Μίλησα μαζί του. Μιλάω συχνά, είμαστε φίλοι πια. Τον θαυμάζω, τον εμπιστεύομαι και θέλω να παρακολουθώ τη δουλειά του. Έχει πολλά να δείξει, μια μακριά πορεία στον χώρο και πολλά ακόμα να προσφέρει. Κι εκείνος ακούει τη γνώμη μου, δεν το παίζει εξυπνάκιας, αν έχεις κάτι να του προτείνεις, είναι ευτυχής.
Δες κι εσύ όσα μου είπε για το αγαπημένο του Food Project:
• Η ιδέα γεννήθηκε πριν από λίγα χρόνια, όταν η ελληνική διατροφή άρχισε να κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους και εκτός συνόρων. Παράλληλα, η οικονομική κρίση κινητοποίησε κάποιους μικρούς παραγωγούς να «ανοίξουν τα φτερά τους» και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στη δημιουργία όλο και περισσότερων προϊόντων με τοπικό χαρακτήρα και έμπνευση από τα αγαθά της ελληνικής γης.
• Το επόμενο βήμα ήταν να αναζητήσουν ταυτότητα, εικόνα για τα προϊόντα τους και να αναπτύξουν δίκτυα για τη διανομή τους εντός κι εκτός συνόρων. Έτσι, γεννήθηκε το project της Foodwill και απ’αυτήν δημιουργήθηκε ένα δίκτυο συνεργατών με ειδικότητες σχετικές με τον τομέα των τροφίμων και ποτών, από τη σύλληψη και το σχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας και του packaging ενός προϊόντος, μέχρι και τη στρατηγική marketing και πωλήσεων και την προώθησή του στις αγορές του εξωτερικού. Και το δίκτυο ολοένα και μεγαλώνει.
• Είμαι creative director με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο του design και με απέραντη αγάπη για το packaging των προϊόντων. Την ιδέα μου στήριξαν και στηρίζουν μέχρι σήμερα πολύτιμοι συνεργάτες, που αποδεικνύουν ότι όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα απ’ ό,τι ο καθένας μόνος του.
• Το packaging ενός προϊόντος σχεδιάζεται, λαμβάνοντας υπ’όψιν την ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη αισθητική του, αλλά κυρίως τον τύπο του, την αγορά στην οποία θα απευθυνθεί, (Ελλάδα ή χώρες του εξωτερικού), τις διατροφικές συνήθειες που επικρατούν στη χώρα στην οποία απευθύνεται, το χρόνο διάρκειάς του, το κόστος μεταφοράς του και άλλους πιο εξειδικευμένους παράγοντες, που είναι εξίσου καθοριστικοί για την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία του.
• Αυτό που θαυμάζω σε όσους επιχειρούν στην Ελλάδα του σήμερα νέα ξεκινήματα, είναι ο ενθουσιασμός και η αισιοδοξία ότι υπάρχουν εναλλακτικές και ότι, όταν κάποιος σέβεται αυτό που παράγει, μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει. Άλλωστε, όλοι αυτοί οι νέοι επαγγελματίες (μικροί και μεγάλοι παραγωγοί και αγρότες) μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές μιας νέας πιο υγιούς Ελλάδας που έχει όνειρα, θετική ματιά και μεγάλη πίστη στις δυνάμεις της.
Μπορείς να επισκεφτείς το www.foodwill.net ή τη σελίδα τους στο facebook για να απολαύσεις τη δουλειά του Μιχάλη και των συνεργατών του.