Ποια η διαφορά μεταξύ Branding και Μάρκετινγκ
Ποια η διαφορά μεταξύ Branding και Μάρκετινγκ, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Δημοσιεύθηκε

Τι δήλωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Τι δήλωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Παρότι υπάρχει αξιοσημείωτη πρόοδος των ελληνικών επιχειρήσεων ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση των εργαζομένων, την καλύτερη αξιοποίηση

Διαβάστε περισσότερα...

Branding και μάρκετινγκ είναι παντού στην καθημερινότητα μας και αποτελούν ισχυρά εργαλεία για την οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες και την ενίσχυση των πωλήσεων.

Παρόλο που μοιράζονται κοινά στοιχεία, αντιπροσωπεύουν ξεχωριστές διαδικασίες και στρατηγικές. Η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ τους αποτελεί το κλειδί για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων με αποτελεσματικό τρόπο.

Το Branding: Εικόνα και Προσδοκίες

Η πιο θεμελιώδης διαφορά μεταξύ του branding και του μάρκετινγκ είναι ότι το branding αφορά μια εικόνα και ένα σύνολο συγκεκριμένων προσδοκιών και συναισθημάτων στο μυαλό του καταναλωτή. Εν τέλει, απαντά στα ερωτήματα “Τι;” και “Γιατί;” σε σχέση με το brand. Είναι η ταυτότητα που δημιουργείτε για την επιχείρησή σας.

Το branding είναι η διαδικασία δημιουργίας αναγνωρίσιμης και επιθυμητής εικόνας. Με στόχο να καταφέρει να γίνει στη συνείδηση των καταναλωτών must- have. Αποτελεί τη συναίσθηση που έχουν οι πελάτες για την επιχείρησή σας, ενώ περιλαμβάνει στοιχεία όπως το λογότυπο, τα χρώματα, και ο τρόπος επικοινωνίας.

Μάρκετινγκ ή πώς λέμε στον κόσμο για το Brand μας

Από την άλλη πλευρά, το μάρκετινγκ είναι ο τρόπος με τον οποίο περιγράφουμε στον κόσμο για τo brand μας. Και απαντά στο ερώτημα “Πώς;”. Η διαδικασία δηλαδή που αναπτύσσει και προωθεί το μήνυμα του brand, στοχεύοντας στη δημιουργία ενδιαφέροντος, αναγνώρισης και, τελικά, πώλησης.

Ενώ το branding απαντά στο “γιατί,” το μάρκετινγκ αναλαμβάνει να κάνει πράξη το “πώς.” Είναι η καμπάνια που προβάλλει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του brand, εκμεταλλευόμενη τα στοιχεία του branding για να προσελκύσει το κοινό.

Πώς συνεργάζονται Μάρκετινγκ και Branding

Παρά τις διαφορές τους, branding και μάρκετινγκ είναι άκρως αλληλένδετα. Καθώς η επιχείρηση μεγαλώνει, το branding παραμένει σταθερό στους στόχους και τις αξίες της. Αντίθετα, το μάρκετινγκ πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και τις ανάγκες του κοινού.

Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων κάνουν το λάθος να επικεντρώνονται στο μάρκετινγκ πριν ακόμα αποκτήσουν ένα ισχυρό branding. Η έλλειψη αποτελεσμάτων τους απογοητεύει. Ένα στρατηγικό branding είναι η εγγύηση ότι η αγορά θα αποδεχτεί το brand και θα του δώσει την ευκαιρία να αναπτυχθεί αποτελεσματικά

Ενώ η συνεχής παρακολούθηση του brand βοηθά να εντοπίζετε προκλήσεις και να επιλέγετε τις σωστές στρατηγικές.

Branding και μάρκετινγκ, παρόλες τις διαφορές τους πάνε πάντα μαζί γιατί ένα ισχυρό branding ενισχύει το μάρκετινγκ και αντίστροφα. Και είναι απόλυτα λογικό γιατί για να κάνεις αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ πρέπει να έχεις πριν κάνει αποτελεσματική στρατηγική branding.

Όπως και να έχει το κλειδί για επιτυχημένο branding και μάρκετινγκ είναι η συνεχής αξιολόγηση και προσαρμογή. Μόνο έτσι μπορείτε να καταφέρετε να ξεχωρίσετε σε μια αγορά που απαιτεί διαρκή καινοτομία και προσαρμοστικότητα.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα