Η μείωση χρήσης αυτοκινήτου συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο “πολέμου” σε πόλεις παγκοσμίως, με πολλές προσπάθειες για μείωση της κυκλοφορίας και βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Σε πόλεις όπως το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, υπάρχουν σχέδια για απαγόρευση οχημάτων με φυσικό αέριο και χρεώσεις για την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Ενώ αυτές οι πρωτοβουλίες μείωση χρήσης αυτοκινήτου μπορεί να αντιμετωπίζουν αρχική αντίσταση, ο χρόνος φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο και να αλλάζει την άποψη του κοινού.
Η Νέα Υόρκη, παραδείγματος χάριν, αποφάσισε επιτέλους να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα χρέωσης για την κυκλοφοριακή συμφόρηση, με στόχο μείωση χρήσης αυτοκινήτου και να συγκεντρώσει κεφάλαια για το σύστημα μετρό.
Η αντίσταση στην αρχή ήταν ισχυρή, αλλά οι αρχές επισημαίνουν τα οφέλη της μείωσης του αυτοκινητόδρομου, όχι μόνο για το περιβάλλον αλλά και για την οικονομία.
Η ανάγκη για αλλαγή στα αστικά κέντρα των ΗΠΑ είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Οι εκπομπές αερίων είναι παρόμοιες με «πυρκαγιές που συμβαίνουν στους δικούς μας δρόμους», δήλωσε η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Κάθι Χότσουλ σε συνέντευξη Τύπου για να γιορτάσει την ομοσπονδιακή έγκριση του τέλους κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Οι ώρες εργασίας που χάνονται όταν καθόμαστε στην κίνηση ισοδυναμούν με περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, πρόσθεσε. “ένας πλήρης χαμός”.
Στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, το πρόγραμμα τιμολόγησης της κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης ξεκίνησε με μια δοκιμαστική λειτουργία το 2006, κατά τη διάρκεια της οποίας η κοινή γνώμη μετατοπίστηκε από τη μεγάλη αντίθεση στην υποστήριξη της μικρής πλειοψηφίας. Έτσι ένα δημοψήφισμα που έγινε το επόμενο έτος έδωσε στη δοκιμαστική λειτουργία ένα μόνιμο πράσινο φως.
Μελέτη στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου έδειξε ότι ενώ υπήρχε αρχική αντίθεση με τα όρια ταχύτητας στη συνέχεια μετατράπηκε σε υποστήριξη.
Στο Λονδίνο, η δημοτικότητα του αρχικού τέλους κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης αυξήθηκε όταν ανακοινώθηκε ότι τα χρήματα που συγκέντρωσε θα περιορίζονταν για βελτιώσεις στις μεταφορές. Αυτό το καλοκαίρι, εν όψει της επέκτασης του Ulez, επεκτάθηκε επίσης ένα πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων για να υποστηρίξει οικονομικά όσους μεταβαίνουν σε καθαρότερα οχήματα
Οι πόλεις στον κόσμο αντιμετωπίζουν την πρόκληση να πείσουν το κοινό για τη μείωση χρήσης του αυτοκινήτου, και οι επιτυχημένες προσπάθειες στο εξωτερικό υποδεικνύουν ότι η αλλαγή είναι δυνατή, αν προσαρμοστεί σωστά και επικοινωνηθεί με τρόπο που να αναδεικνύει τα οφέλη για την κοινότητα.