Είμαστε η κοινωνία μας, έχει διατυπωθεί από πολλούς, εννοώντας πως το στυλ μας, ο τρόπος που φερόμαστε και ιδίως ο τρόπος που ντυνόμαστε ακολουθεί τα πρότυπα της κοινωνίας στην οποία ζούμε. Με άλλα λόγια, είμαστε απλώς ο καθρέφτης της. Μέλη μιας κοινωνίας, που ακολουθούμε και ενστερνιζόμαστε τη μόδα που κυριαρχεί σε αυτή. Βέβαια, υπάρχει πάντοτε και ο αντίλογος. Πως δηλαδή δεν κάνει η μόδα εμάς, αλλά εμείς κάνουμε τη μόδα. Κάτι το οποίο φυσικά είναι και το πιο υγιές και αυτό που θα έπρεπε να ισχύει σε κάθε περίπτωση. Ρωτήσαμε νέους, για το πώς ντύνονται και κυρίως για το εάν η κρίση έχει “χτυπήσει” και το shopping therapy στο οποίο επιδίδονταν κοπέλες κυρίως. Άραγε η κρίση, που πλέον δεν αφήνει την καταναλωτική μανία να ακμάζει όπως γινόταν κάποτε, έχει καταφέρει να αλλοιώσει το στυλ του καθενός, ή μήπως κατάφερε να αναδείξει περισσότερο την πραγματική εικόνα του καθενός, δίχως περιττά και… πανάκριβα (!) ψιμύθια;
Ας δούμε τι μας απάντησαν!
Τζένη, 18
Οι νέοι επιλέγουν διάφορα στυλ με βάση τα οποία ντύνονται, κι αυτό αντιστοιχεί ακόμα περισσότερο στα κορίτσια! Tα αγόρια, εντάξει, όπως και να το κάνουμε δεν ασχολούνται τόσο έντονα με το ντύσιμο όσο τα κορίτσια. Εκτός βέβαια από μερικές εξαιρέσεις! Η κρίση έχει επηρεάσει πράγματι τα ψώνια των νέων! Η αλήθεια είναι ότι λίγο πολύ όλοι τα έχουμε μειώσει αλλά δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι θα τα σταματήσουμε όση κρίση κι αν υπάρχει! Μιλώντας για εμένα πάντα, θεωρώ ότι για εμάς τα κορίτσια τα ρούχα και τα αξεσουάρ δεν θα είναι ποτέ αρκετά!
Κωνσταντίνα, 19
Σπουδάζοντας στη Γερμανία, βλέπω πως οι Γερμανοί και κυρίως οι Γερμανίδες ντύνονται υπερβολικά κάποιες φορές. Είναι πάντα στην τρίχα, καλοντυμένες και με τα μαλλιά πάντα φτιαγμένα. Γενικά ακολουθούν πολύ τη μόδα από όσο έχω καταλάβει, ακόμη κι αν αυτή κάποιες φορές ξεπερνά τα όρια. Οι Γερμανοί πάλι είναι πιο απλοί, φορούν απλά παντελόνια και πουκάμισα ή μπλούζες.
Λευτέρης, 23
Για καθημερινά πράγματα, όπως ρούχα και ηλεκτρονικά, δεν αγοράζω ούτε μάρκες, ούτε θα κάτσω έξω από το κατάστημα της Apple τρία μερόνυχτα περιμένοντας να αγοράσω το καινούργιο Iphone.
Δήμητρα, 19
Η οικονομική κρίση σε σχέση με το ρουχισμό; Εμένα με επηρέασε. Πρώτον γιατί τα χρήματα με τα οποία πληρώνω τα ρούχα μου δεν είναι δικά μου και δεν έχω δουλέψει γι’ αυτά. Δεύτερον, υπάρχουν τόσα ωραία κομμάτια στην αγορά που μπορείς να τα βρεις σε πολύ καλή τιμή. Και είναι μάλιστα και ποιότητας. Δεν έχει σημασία το πόσο κοστίζει αυτό που φοράς, αρκεί να σου αρέσει. Αμφιβάλλω αν στη δική μου ντουλάπα υπάρχει κομμάτι πάνω από 25 ευρώ.
Ελένη, 18
Ο κάθε νέος έχει το δικό του στυλ και είμαι σίγουρη πως δεν υπάρχει νέος που να μην έχει επηρεαστεί έστω και στο ελάχιστο από την οικονομική κρίση. Τους φίλους μου κι εμένα μας έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό, αλλά και πάλι δεν έχουμε χάσει ούτε το στυλ μας ούτε και έχουμε αλλοιώσει τον τρόπο που ντυνόμαστε γενικότερα, καθώς στην αγορά υπάρχουν και ακριβά αλλά και φθηνά και ταυτόχρονα πολύ όμορφα ρούχα.
Ειρήνη, 19
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι το γούστο του ντυσίματος και γενικά το στυλ και η εξωτερική εικόνα στην οποία καταλήγουμε ότι ταιριάζει με τον εαυτό μας, είναι αλληλένδετη με την ‘κουλτούρα’ και το αισθητικό περιβάλλον το οποίο επιλέγουμε ως τον ‘φυσικό’ μας περίγυρο. Εγώ, παρόλο που δεν βρίσκομαι σε άριστη οικονομική κατάσταση, επειδή από την οικογένειά μου έχω πάρει κατά βάση ευρωπαϊκά ερεθίσματα και μένω Βρετανία, όπου υποτίθεται πως η κρίση δεν με αγγίζει καθημερινά, αμφιταλαντεύομαι μεταξύ punk στυλ, έχοντας είτε ροζ-μωβ ή πράσινα μαλλιά και τατουάζ και piercings – που όμως δεν είναι πολύ αποδεκτό στην Ελλάδα, ιδίως το μαλλί, ενώ στη Βρετανία είναι πολύ συχνό το extreme look- και πιο κλασικού στυλ, πουκάμισο με γιακά, ρούχα μάρκας κλπ. Πάντως η κρίση επηρεάζει, γιατί πολύ απλά δεν έχεις χρήματα να ψωνίσεις! Το ζήτημα όμως είναι πως επηρεάζει και το στυλ σου, γιατί επηρεάζεται και η κοσμοθεωρία σου. Πολλοί νέοι θα αρχίσουν να ντύνονται απλούστερα και ίσως αλληλένδετα να αρχίσουν να υιοθετούν και έναν πιο απλό τρόπο ζωής. Κάτι το οποίο μπορεί και να τους βγει σε καλό..
Ορέστης, 19
Είμαι επιλεκτικός όσων αφορά το ντύσιμο μου και σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρομαι για την ποιότητα των ρούχων μου. Όμως, σήμερα, το περιορισμένο χαρτζιλίκι δεν επιτρέπει τις σπατάλες με αποτέλεσμα να “κινούμαι” κυρίως τις περιόδους των εκπτώσεων σε αναζήτηση του επιθυμητού συνδυασμού ποιότητας-τιμής.