Ας είμαστε ειλικρινείς: το marketing σήμερα δεν είναι πια μόνο “έμπνευση και διαίσθηση”. Αλλά ένας ψηφιακός λαβύρινθος.
Γιατί μόνο μέσω των δεδομένων θα καταλάβεις γιατί η τελευταία σου διαφημιστική καμπάνια είχε 0.7% CTR — και τι πρέπει να κάνεις για να το φτάσεις στο 2.5%.
Τα δεδομένα έχουν γίνει το αίμα του marketing. Ρέουν παντού: στα clicks, στα views, στα conversions, στη συμπεριφορά του χρήστη, ακόμα και στο χρόνο που αφήνει κάποιος το ποντίκι ακίνητο πάνω από ένα post.
Όσο κι αν αγαπάμε τη δημιουργικότητα, χωρίς δεδομένα πετάμε στα τυφλά. Και στις πτήσεις στα τυφλά, συνήθως δεν προσγειώνεσαι ή… προσγειώνεσαι άτσαλα. Τα data σε προσγειώνουν στην πραγματικότητα και σου δίνουν την κατεύθυνση για τις επόμενες κινήσεις.
Και αυτό συμβαίνει γιατί διαβάζουν τους ανθρώπους μέσα από τα νούμερα. Και όπως οι δημοσκοπήσεις είναι το απόλυτο εργαλείο για τους πολιτικούς, τα data analysis είναι η πυξίδα για το marketing
Γιατί τα data ξεχωρίζουν τους leaders από τους followers
Η αλήθεια είναι πως σήμερα δεν κερδίζει ο πιο δημιουργικός, αλλά ο πιο informed. Δες π.χ. τη Netflix. Δεν βασίστηκε ποτέ σε… “έμπνευση της στιγμής”. Αντίθετα, χτίζει ολόκληρη τη στρατηγική της πάνω στα insights των χρηστών: τι σταματούν να βλέπουν στο 12ο λεπτό, ποιον ηθοποιό κάνουν binge, πότε πατάνε pause, τι προτείνουν στους φίλους τους.
Με αυτά τα δεδομένα δημιουργεί σειρές που “κολλάνε” στον κόσμο πριν καν γυριστεί το πρώτο επεισόδιο. Δεν είναι μαγεία — είναι data analysis. Και αυτό ακριβώς κάνει τη διαφορά. Τα brands που καταλαβαίνουν τους ανθρώπους μέσα από τα data, γίνονται μέρος της καθημερινότητάς τους. Τα υπόλοιπα απλώς προσπαθούν να προβλέψουν… τον καιρό.
Κάτι αντίστοιχο κάνει και η L’Oréal. Δεν στηρίζεται απλώς στο “τι trend παίζει στο TikTok”, αλλά παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο εκατομμύρια αναζητήσεις για skincare και haircare σε παγκόσμιο επίπεδο.
Έτσι εντόπισε νωρίτερα από όλους την τεράστια άνοδο στις αναζητήσεις για hyaluronic acid shampoos και δημιούργησε ολόκληρη σειρά πριν καν το trend κορυφωθεί.
Το αποτέλεσμα; Μπήκε πρώτη στο ράφι, “κλείδωσε” τη ζήτηση και άφησε τους ανταγωνιστές να τρέχουν από πίσω. Αυτό είναι data analysis στο σύγχρονο marketing: όχι να ακολουθείς την αγορά, αλλά μέσα από την ανάλυση των δεομένων να τη διαμορφώνεις πρώτος
Το Μέλλον Είναι Data-Driven
Ο κόσμος του marketing γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικός, πιο γρήγορος, πιο πολύπλοκος. Και όσοι βασίζονται μόνο στην αίσθηση… απλώς θα μείνουν πίσω.
Οι ομάδες που θα ξεχωρίσουν είναι εκείνες που θα συνδυάσουν, δημιουργικότητα, στρατηγική, τεχνολογία, και τα δεδομένα ως πυξίδα.




