Αν νιώθεις ότι το digital marketing έχει γίνει λίγο… ρομποτικό, έχεις δίκιο. Τα bots γράφουν posts, τα emails αυτοματοποιούνται, κι εμείς ψάχνουμε ξανά πώς να κάνουμε τη διαφορά.
Και ξαφνικά, έρχεται το Agentic Marketing, μια νέα εξέλιξη στην τεχνητή νοημοσύνη όπου το AI δεν περιμένει εντολές αλλά παίρνει πρωτοβουλίες.
Το Agentic Marketing δεν είναι απλώς άλλη μία buzzword στο λεξιλόγιο μας. Είναι το σημείο καμπής όπου το AI περνά από το εργαλείο που “βοηθάει” στο εργαλείο που “δρα”.
Η εταιρεία Netcore Cloud, σε συνεργασία με Google Cloud, παρουσίασε το “Agentic Marketing 2025” Summit, με στόχο να δείξει πώς brands μπορούν να αναπτύξουν agentic μοντέλα δηλαδή συστήματα που όχι μόνο συλλέγουν στοιχεία, αλλά δρουν, προσαρμόζονται, μαθαίνουν σε πραγματικό χρόνο.
Φαντάσου να έχεις ένα AI που προσαρμόζει την καμπάνια σου ενώ τρέχει. Αν δει ότι το κοινό σου αντιδρά πιο θερμά στα stories παρά στα emails, αλλάζει αυτόματα τη ροή περιεχομένου. Αν ένας χρήστης εγκαταλείψει το καλάθι του σε ένα eshop, το AI δεν περιμένει οδηγίες δημιουργεί ένα προσωποποιημένο μήνυμα και τον φέρνει πίσω.
Πλέον δεν μιλάμε για αυτοματοποίηση στο πνεύμα «κάνε αυτό/κάνε εκείνο». Αλλά για tasks όπου η AI παίρνει πρωτοβουλίες.
Το πιο συναρπαστικό σε όλες αυτές τις εξελίξεις; Δεν μιλάμε πια μόνο για δεδομένα αλλά εξέλιξη σε παραγματικό χρόνο. Δηλαδή πλέον έχουμε τεχνολογία μέσω της τεχνητής νοημοσύνης που παρατηρεί, κατανοεί και “αντιλαμβάνεται” το timing. Και όλα αυτά, σύμφωνα με τις εταιρίες, γίνονται ,με στόχο το AI όχι μόνο να εκετελεί τα βαρετά tasks αλλά να παίρνει πρωτοβουλίες για το πώς θα καταφέρει να αναπτύξει μια επιχείρηση
Ωστόσο πάντα υπάρχει ένα «αλλά» ή μάλλον πολλά αλλά που έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη προσέγγιση, που ευτυχώς, εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας στο agentic marketing, εξαρτάται από τα δεδομένα που τροφοδοτείς, από τις ικανότητες του AI, αλλά και από τη σωστή διαχείριση.
Τα agentic συστήματα μπορούν να κάνουν επιλογές ανάλογα με το τι ανθρώπινη επίβλεψη έχουν, και αυτό σημαίνει ότι η στρατηγική κατεύθυνση και οι ηθικές παράμετροι είναι πιο κρίσιμα από ποτέ.





