Πως ένα ρομπότ θα γελάει με το ανθρώπινο χιούμορ

Πως ένα ρομπότ θα γελάει με το ανθρώπινο χιούμορ

Ρομπότ που να καταλαβαίνει το χιούμορ  και να γελάει με τα αστεία  θέλουν να δημιουργήσουν οι επιστήμονες. Μπορεί ένα ρομπότ να έχει αίσθηση του χιούμορ; Οι επιστήμονες λένε ναι και εκπαιδεύουν το ρομπότ Erica γιαυτό

Ρομπότ με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης γέλιου

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Κιότο σχεδίασαν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης γέλιου που ανταποκρίνεται κατάλληλα στο ανθρώπινο χιούμορ. Σκοπός να αναπτύξει ενσυναίσθηση κατά τη διάρκεια διαλόγου.

Βέβαια το θέμα είναι ότι το χιούμορ είναι κάτι που είναι δύσκολο να διδαχτεί. Και κάθε λαός έχει διαφορετική αίσθηση του χιούμορ ανάλογα με την κουλτούρα του.  Με άλλα αστεία γελάει ένας Έλληνας με άλλα ένας Γερμανός ή Άγγλος.

Όμως με την τεχνητή νοημοσύνη όλα γίνονται και οι Ιάπωνες ερευνητές υποστηρίζουν ότι βρήκαν τρόπο.

Οι επιστήμονες περιγράφουν την καινοτόμο προσέγγισή τους για την κατασκευή ενός αστείου οστού για το ιαπωνικό ανθρωποειδές «Erica».  Σκοπός τους είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα AI για τη βελτίωση των φυσικών συνομιλιών μεταξύ ρομπότ και ανθρώπων.

Μια από τις σημαντικές λειτουργίες της συνομιλητικής τεχνητής νοημοσύνης είναι η ενσυναίσθηση. Εξήγησε ο Δρ Koji Inoue. Έτσι αποφασίσαμε ότι ένας τρόπος με τον οποίο ένα ρομπότ μπορεί να συμπάσχει με τους χρήστες είναι να μοιράζεται το γέλιο τους. Κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε με ένα chatbot που βασίζεται σε κείμενο.

Το μοντέλο γέλιου

Στο μοντέλο του κοινού γέλιου, ένας άνθρωπος αρχικά γελάει και το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ανταποκρίνεται με γέλιο.   Αυτή η προσέγγιση απαιτούσε τον σχεδιασμό τριών υποσυστημάτων.

  • Ένα για να ανιχνεύει το γέλιο,
  • ένα δεύτερο για να αποφασίσει αν θα γελάσει
  • και ένα τρίτο για να επιλέξει τον τύπο του κατάλληλου γέλιου.

Οι επιστήμονες συγκέντρωσαν δεδομένα εκπαίδευσης και σχολίασαν πάνω από 80 διαλόγους. Ενώ στην έρευνα συμμετείχαν φοιτητές από το Πανεπιστήμιο του Κιότο το ανθρωποειδές και ερασιτέχνες ηθοποιοί.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να εντοπίσουν τις πραγματικές περιπτώσεις κοινού γέλιου. Επίσης κατηγοριοποίησαν τα γέλια που θα χρησιμοποιούσαν για την ανάλυση τους.

Αλλά και Ο τύπος του γέλιου είναι επίσης σημαντικός, σημειώνουν οι ερευνητές.  Το πείραμα περιοριζόταν σε κοινωνικά και χαρούμενα γέλια.

Η νέα αίσθηση του χιούμορ της Erica

Η ομάδα δοκίμασε τελικά τη νέα αίσθηση του χιούμορ της Erica δημιουργώντας τέσσερις σύντομους διαλόγους δύο έως τριών λεπτών μεταξύ ενός ατόμου και της Erica με το νέο της σύστημα κοινόχρηστου γέλιου.

«Το πιο σημαντικό αποτέλεσμα αυτής της εργασίας είναι ότι δείξαμε πώς μπορούμε να συνδυάσουμε και τις τρεις αυτές εργασίες σε ένα ρομπότ. Πιστεύουμε ότι αυτός ο τύπος συνδυασμένου συστήματος είναι απαραίτητος για τη σωστή συμπεριφορά γέλιου », είπε ο Inoue.

Φυσικά, το γέλιο είναι μόνο μια πτυχή της συνομιλίας με ένα ρομπότ που μοιάζει με τον άνθρωπο.

«Τα ρομπότ θα πρέπει στην πραγματικότητα να έχουν ξεχωριστό χαρακτήρα. Kαι πιστεύουμε ότι μπορούν να το δείξουν αυτό μέσω των συμπεριφορών συνομιλίας τους. ‘Oπως το γέλιο, το βλέμμα των ματιών, οι χειρονομίες και το στυλ ομιλίας», πρόσθεσε ο Inoue

«Δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι καθόλου εύκολο πρόβλημα και μπορεί να χρειαστούν περισσότερα από 10 έως 20 χρόνια για να μπορέσουμε επιτέλους να κάνουμε μια απλή συνομιλία με ένα ρομπότ όπως θα κάναμε με έναν φίλο

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και chief editor του flust.gr. Είναι Brand & Communications Strategist.
Στα ύψη η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα
Prev Στα ύψη η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα
Next Πως θα ταξιδεύουμε με τα νέα αεροπλάνα
Πως θα ταξιδεύουμε με τα νέα αεροπλάνα