Μήπως ο δρόμος προς την επιχειρηματικότητα περνάει μέσα απ΄τον εθελοντισμό;, του Κωσταπάνου Μηλιαρέση

Δημοσιεύθηκε

GloVo. Επιχειρηματικότητα και εθελοντισμός μαζί. Γίνεται; Και αν ναι, πως; Πρόκειται για ένα ερώτημα που καλούμαστε συχνά ν’ απαντήσουμε από τότε που ξεκινήσαμε τη GloVo, την πρώτη ελληνική πλατφόρμα που «συνδέει» τους πιο κατάλληλους εθελοντές, με τα αντίστοιχα events.

Έχοντας συνεργαστεί τόσο με εθελοντές όσο και με επιχειρηματίες, θα λέγαμε πως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα όχι μόνο δε διαφέρουν, όπως ενδεχομένως θα περίμενε κανείς, αλλά έχουν και πολλά κοινά χαρακτηριστικά!

Μία ιδέα από μόνη της δεν αρκεί για να κάνει κάποιον επιτυχημένο επιχειρηματία. Χρειάζεται αυτό το «κάτι παραπάνω», που βρίσκει κανείς στην καρδιά του εθελοντισμού!

1. Πάθος
Αν θες να δεις την ιδέα σου να πετύχει, ρώτα τον εαυτό σου αν αυτή σε ενθουσιάζει τόσο ώστε να σε κρατάει ξάγρυπνο. Ένας επιχειρηματίας αποφασισμένος να δει την ιδέα του να παίρνει σάρκα και οστά, όχι μόνο αφιερώνει το 110% των δυνατοτήτων του στην υλοποίηση αυτής, αλλά   κλείνει τα αυτιά του στην απαισιόδοξη κριτική που εισπράττει απ’ τον περίγυρό του. Όπως ακριβώς κάνουν συχνά και οι «αυθεντικοί» εθελοντές, οι οποίοι δίνουν το χρόνο τους, όχι για κάποια αμοιβή, αλλά για να υποστηρίξουν τη θετική αλλαγή στην οποία πιστεύουν. Αγνοούν τα σχόλια που λένε πως δεν έχει νόημα να παλεύουν δίχως ανταπόκριση και ακούνε μονάχα την εσωτερική τους φωνή!

2. Ομαδικό πνεύμα
Εθελοντισμός σημαίνει (και) συνεργασία. Κανείς δεν κατάφερε να φέρει την αλλαγή από μόνος του. Χρειάζεται να επικοινωνήσει, να αλληλεπιδράσει, να μοιραστεί το όνειρό του με άλλους. Αυτές οι δράσεις εκπαιδεύουν  βιωματικά τους ανθρώπους για να λειτουργούν αποτελεσματικότερα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μία επιχειρηματική ιδέα έχει περισσότερες δυνατότητες να αναπτυχθεί όταν χτιστεί από μία δυνατή ομάδα. Μία ομάδα που λειτουργεί με βάση το ομαδικό καλό – και όχι το προσωπικό συμφέρον – ακούγοντας, κατανοώντας και υπολογίζοντας ισάξια την γνώμη όλων των μελών της.

3. Όπου δέντρο, βλέπουν το… δάσος
Οι εθελοντές, έχουν την ικανότητα να πιστεύουν στη μεγαλύτερη εικόνα, ακόμη και αν δεν τη βλέπουν. Κατανοούν πως είναι οι μικρές καθημερινές μας ενέργειες, που οδηγούν σε μια μεγαλύτερη αλλαγή. Όσοι μένουν προσκολλημένοι μόνο στη μακρινή, θολή γραμμή του τερματισμού αγνοώντας το επόμενο μικρό βήμα σπάνια καταφέρνουν να φτάσουν στο… δάσος. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες συνήθως ακολουθούν τη στρατηγική των μικρών σταθερών βημάτων για να οδηγηθούν με σταθερότητα και σιγουριά στο μεγάλο στόχο.

4. Στη βράση κολλάει το σίδερο
Τελευταίο και βασικότερο. Η κουλτούρα και ο χαρακτήρας του εθελοντισμού. Ο εθελοντισμός εξ ορισμού είναι μια έννοια που συνδέεται με τη δράση. Ένας εθελοντής δε μένει στα λόγια, αλλά πράττει! Έτσι, όταν βρει την οποιαδήποτε δυσκολία θα ξεπεράσει τον εαυτό του και θα την αντιμετωπίσει έχοντας στο μυαλό του τη λύση, το όραμα και το σκοπό. Αλλά  και ετυμολογικά αν το δούμε, επιχειρηματίας δεν είναι κάποιος που απλά μιλάει… είναι αυτός που επι + χειρεί. Ο Γκάντι έλεγε “Μια ουγγιά εξάσκησης αξίζει όσο τόνοι κηρύγματος”. Οι επιχειρηματίες, για να έχουν την επιτυχία που ονειρεύονται, οφείλουν να είναι Solution & Action oriented, να είναι δηλαδή προσανατολισμένοι στην επίλυση προβλημάτων και τη δράση! Όσοι δεν έχουν τα ανωτέρω χαρακτηριστκά, δύσκολα θα προχωρήσουν στο δύσκολο μονοπάτι που λέγεται επιχειρηματικότητα. Αυτός ο δρόμος είναι μόνο για τους Ones who DO!

Στη GloVo συνειδητοποιούμε κάθε μέρα πως οι εθελοντές και οι επιχειρηματίες, όχι μόνο έχουν παρόμοιες προσωπικότητες και κοινά χαρακτηριστικά, αλλά ο εθελοντισμός ίσως είναι ο σπόρος χάρη στον οποίο φυτρώνει η ρίζα της επιχειρηματικότητας! Οι εθελοντικές δράσεις εκτός από φύσει διασκεδαστικές, αποτελούν μια βιωματική «εκπαίδευση», η οποία μας εξοπλίζει με τα απαραίτητα εφόδια για να κατακτούμε την πραγματικότητα και τα όνειρά μας!

Κωσταπάνος Μηλιαρέσης

epixeiro

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα