Αν τρέχεις μια σελίδα για επιχείρηση ή project στο Facebook, η Meta, η εταιρεία πίσω από Facebook και Instagram, δοκιμάζει ένα νέο μοντέλο που μπορεί να χρεώνει τις επιχειρηματικές σελίδες για να δημοσιεύουν… απλά links.
Ναι, αυτά τα βασικά posts που χρησιμοποιείς για να στέλνεις traffic στο site σου, στο blog σου ή στις προσφορές σου. Και ναι αν αυτό γίνει mainstream, θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στο social media marketing τα τελευταία χρόνια.
Τι συμβαίνει (με απλά λόγια)
Ξεκινώντας από τις 16 Δεκεμβρίου, ορισμένες επιχειρηματικές σελίδες στο Facebook έχουν λάβει ειδοποίηση ότι θα περιοριστούν τα links που μπορούν να δημοσιεύουν οργανικά, εκτός αν έχουν Meta Verified — δηλαδή μια συνδρομή με κόστη που ξεκινούν από περίπου $14.99 και φτάνουν μέχρι $499/μήνα, ανάλογα με το πακέτο.
Με τη νέα δοκιμή, χωρίς συνδρομή Meta Verified, μια σελίδα μπορεί να δημοσιεύσει μόνο 2 δημοσιεύσεις με links κάθε μήνα. Για να δημοσιεύσει περισσότερα links, θα πρέπει να πληρώσει για να γίνει verified. Αυτή η αλλαγή δοκιμάζεται προς το παρόν σε περιορισμένο αριθμό λογαριασμών αλλά σχεδιάζεται ενδεχομένως να επεκταθεί.
Για να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό στην πράξη: τα link posts είναι ο τρόπος που οι επιχειρήσεις στέλνουν κόσμο εκτός Facebook/Instagram, δηλαδή στο website τους, στο e-shop τους, στα newsletter, σε άρθρα, ή σε landing pages για πωλήσεις. Αν περιοριστεί αυτό, τότε η πλατφόρμα ουσιαστικά λέει στις επιχειρήσεις «πλήρωσε για να μπορέσεις να πουλήσεις».
Η Meta από την πλευρά της λέει ότι αυτή είναι απλώς μια δοκιμή για να καταλάβει αν έχει νόημα να προσφέρει περισσότερο χώρο στους συνδρομητές. Το σκεπτικό είναι ότι τα link posts το τελευταίο διάστημα έχουν πολύ μικρό reach — δηλαδή πολύ λίγοι χρήστες τα βλέπουν σε σχέση με άλλα posts — οπότε ίσως να μοιάζει λογικό να εξετάσεις πώς θα ενθαρρύνεις τις επιχειρήσεις να γίνουν συνδρομητές.
Τι σημαίνει αυτό
Αυτό δεν είναι απλά «άλλο ένα ξεχασμένο τεστ της Meta». Είναι ένα τεστ που θίγει τον πυρήνα του πώς δουλεύουμε στα social media για επαγγελματικούς σκοπούς.
Για χρόνια, οι επιχειρήσεις βασίζονταν στα social για να μεταφέρουν traffic, leads, πωλήσεις και επισκεψιμότητα. Το να περιορίζεις ακόμη και τις δημοσιεύσεις με links σημαίνει πρακτικά ότι:
- Χρειάζεται να σκεφτείς άλλες στρατηγικές (π.χ. links στο πρώτο σχόλιο, περισσότερα Reels αντί για link posts).
- Αλλάζει το μοντέλο “free to play” που γνωρίζαμε και γίνεται περισσότερο pay to play.
- Αν η δοκιμή επεκταθεί, μπορεί να δούμε επιχειρήσεις να επανεξετάζουν αν αξίζει να βασίζονται στα Facebook/Instagram για traffic ή να επενδύουν σε δικό τους περιεχόμενο και κοινότητες.
Αυτός ο μετασχηματισμός δεν είναι απλώς θέμα τεχνικής αλλαγής. Είναι θέμα ελέγχου και ιδιοκτησίας. Όταν χτίζεις κοινό σε πλατφόρμες που μπορούν να σου πουν «μετά από δύο links, πλήρωσε ή πάψε», αυτό σε κάνει λιγότερο ιδιοκτήτη της παρουσίας σου και περισσότερο ενοικιαστή.
Αν κάτι έχει δείξει η δεκαετία του social media marketing, είναι ότι πρέπει όσο γίνεται νωρίτερα να σκέφτεσαι πώς να έχεις δικό σου χώρο (π.χ. email list, website, community) αντί να βασίζεσαι αποκλειστικά σε “πού και πότε” σε αφήνει μια πλατφόρμα.
Και μια ωραία υπενθύμιση ότι στο digital marketing του 2026, κανένα κανάλι δεν είναι εγγυημένο και πρέπει να χτίζεις στρατηγική γύρω από ownable assets και όχι μόνο εκλεπτυσμένα link posts





