Αγγέλικα Νιάρχου και Γεωργία Οικονομοπούλου ή αλλιώς Ploos Design, συνέντευξη στην Κατερίνα Σταματελοπούλου

Δημοσιεύθηκε

Εκπαιδευτικοί και ChatGPT: Ποια είναι τα οφέλη;

Εκπαιδευτικοί και ChatGPT: Ποια είναι τα οφέλη;

Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μπροστά σε νέες προκλήσεις καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, και πλέον έχει αρχίσει να επηρεάζει και τον τομέα της εκπαίδευσης.

Διαβάστε περισσότερα...

Τις γνωρίσαμε στο forum industrial designers @ the Agean όπου παρουσίασαν την εταιρεία τους, Ploos Design, στους σχεδιαστές αλλά και στους καλεσμένους του Forum. Δύο νέα κορίτσια η Αγγέλικα Νιάρχου και η Γεωργία Οικονομοπούλου άνοιξαν τα φτερά τους στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και με μεγάλη χαρά σας τις παρουσιάζουμε.

flust.gr-ploosdesign

“Η συνάντηση προέκυψε 7 χρόνια πριν, στο κέντρο των Κυκλάδων! Μόλις είχαμε περάσει στη σχολή Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στη Σύρο. Όσο περνούσε ο καιρός στο νησί, μεγάλωνε και η φιλία μας. Προς το τέλος των σπουδών μας αρχίσαμε να συζητάμε τα μελλοντικά επαγγελματικά πλάνα και πώς αντιμετωπίζεις την οικονομική κρίση. Μαζί και με κάποιους ανθρώπους, με τους οποίους μοιραζόμαστε το κοινό πάθος να αναδείξουμε μια δημιουργική εικόνα της χώρας μας, ξεκινήσαμε την Ploos Design, περίπου πριν ένα χρόνο!

Διαλέξαμε το όνομα Ploos, επειδή προέρχεται από τον αττικό συννηρημένο τύπο του πλόος, που σημαίνει ταξίδι. Και αυτό, γιατί για εμάς, αλλά και τους περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως, η Ελλάδα είναι ένας προορισμός ταξιδιού, είναι η ίδια ένα ταξίδι στην ιστορία! Φυσικά, ως σχεδιάστριες θέλαμε να ταξιδεύουμε νοερά μέσα από τη σχεδίαση. Εστιάσαμε στη δημιουργία χρηστικών αντικειμένων που έχουν έμπνευση από την Ελλάδα, έτσι ώστε μέσα από αυτά να αναδεικνύουμε τη χώρα μας, τον πολιτισμό και την κουλτούρα μας σε όλο τον κόσμο, είτε είναι Έλληνες είτε ξένοι, χρησιμοποιώντας τα καθημερινά! Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια ευρεία γκάμα προϊόντων από την αρχή, από πορσελάνινες κούπες και βαμβακερές τσάντες έως t-shirts, μαντήλια και σημειωματάρια! Όλα όμως με παρόμοια αισθητική και ποιότητα, την οποία προσέξαμε αρκετά.

Επειδή είμαστε στην αρχή αυτού του ταξιδιού, δεν υπάρχουν ξεκάθαροι ρόλοι ανάμεσά μας, μιας και πρέπει να τα κάνουμε όλα εμείς οι δύο. Οπότε με καλή συνεννόηση και κέφι, κάποια θα σχεδιάζει, ενώ η άλλη θα στέλνει mails συνεργασιών, κάποια θα μιλάει με τους προμηθευτές, ενώ η άλλη θα ασχολείται με την ανανέωση περιεχομένου στα social media της εταιρείας… και η λίστα δεν σταματάει!”

Σε μια τουριστική χώρα σαν την Ελλάδα όπου το «σουβενίρ» υπάρχει σε κάθε είδους μορφή, ποιο κενό καλύπτει η ploosdesign με τα προϊόντα της;

Με την πρώτη συλλογή της Ploos Design, θέλαμε να επαναπροσδιορίσουμε το μοντέρνο ελληνικό αναμνηστικό. Σουβενίρ υπάρχουν όντως πολλά, αλλά τα περισσότερα προέρχονται από ασιατικές χώρες, παρασκευάζονται μαζικά και κάπου εκεί χάνεται η ταυτότητα της Ελλάδας. Σεβόμαστε πολύ όλους τους ντόπιους τεχνίτες που με μεράκι δημιουργούν καλλιτεχνήματα. Εμείς προερχόμενες από το χώρο του design ,θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι πιο βιομηχανοποιημένο, όμως με ιδιαίτερο χαρακτήρα, που αναδεικνύει την Ελλάδα μέσα από τη μοντέρνα σχεδίαση και στηρίζει τις ελληνικές βιοτεχνίες.

Σχεδιαστικά εμπνέεστε από την Ελλάδα και την κουλτούρα της. Σαν νέοι άνθρωποι ποιο στοιχείο της σύγχρονης ελληνικής κουλτούρας θα θέλατε να αναδείξετε;

Ο λόγος που ξεκινήσαμε το όλο εγχείρημα είναι επειδή θέλαμε να αναδείξουμε το γεγονός ότι η Ελλάδα ξέρει και μπορεί να δημιουργεί, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν. Είμαστε χαρούμενες που είμαστε κομμάτι όλων αυτών των νέων προσπαθειών, από την κατασκευή ελληνικού επίπλου μέχρι τη μόδα, που χαρακτηρίζονται από μία αισθητική που πραγματικά είναι η καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα μας!

[metaslider id=15652]

Τα προϊόντα της ploosdesign βρίσκονται ήδη σε αρκετά σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, με ποιόν τρόπο προωθείτε τα προϊόντα σας και πώς επιλέγετε τα σημεία πώλησης;

Γενικά είναι μια προσπάθεια που παίρνει χρόνο, μιας και η πλειονότητα των καταστημάτων που αφορούν στο αναμνηστικό έχει χαμηλής ποιότητας προϊόντα, οπότε και δε θέλουμε να τα επιλέξουμε. Έτσι οδηγούμαστε και σε πιο εναλλακτικά καταστήματα για το προϊόν μας, όπως boutique ρούχων και κοσμημάτων. Μέσα από την έρευνα στο internet ψάχνουμε πιθανά σημεία πώλησης σε διάφορα σημεία της Ελλάδας τα οποία προσεγγίζουμε πρώτα με email-newsletters και φυσικά τηλεφωνικώς, ενώ προσπαθούμε όποτε μπορούμε να επισκεπτόμαστε τον κάθε τόπο, ώστε να βλέπουμε από κοντά τα σημεία πώλησης που έχουν ιδιαίτερο και μοντέρνο χαρακτήρα, να γνωρίζουμε προσωπικά τους ανθρώπους που θα συνεργαστούμε, ώστε να δημιουργήσουμε και μια πιο δυνατή σχέση μαζί τους. Γίνονται προσπάθειες από νέους ανθρώπους να δημιουργήσουν χώρους που αποπνέουν “Ελλάδα” στην πιο φωτεινή και μοντέρνα εκδοχή της, και αυτό για εμάς είναι πολύ ενθαρρυντικό! Χαιρόμαστε δε, όταν οι ίδιοι μας προσεγγίζουν γιατί έχουν δει τα προϊόντα μας κάπου αλλού! Μακάρι αυτά τα σημεία να πολλαπλασιαστούν μελλοντικά.

Σχεδιάζετε και κατασκευάζετε όλα τα προϊόντα σας στην Ελλάδα, πόσο το made in Greece καθορίζει ένα προϊόν στην ποιότητα αλλά και στην τιμή;

Όλα τα προϊόντα μας σχεδιάζονται από εμάς, ενώ συνεργαζόμαστε με ελληνικές βιοτεχνίες για την εξολοκλήρου κατασκευή ή μεταποίηση των προϊόντων μας. Αυτόματα αυτό αυξάνει το κόστος παραγωγής, εφόσον οι τιμές δεν μπορούν να συναγωνιστούν την Κίνα. Όμως το ότι είμαστε πάνω από την παραγωγή των προϊόντων μας, βοηθά να έχουμε καλύτερο έλεγχο της ποιότητάς τους, την οποία θέλουμε να κρατήσουμε σε υψηλά επίπεδα. Έτσι το προϊόν μας διαφοροποιείται και χαιρόμαστε που οι καταστηματάρχες και πλέον και το κοινό, μας το αναγνωρίζουν.

Πώς είναι το ταξίδι της επιχειρηματικότητας για δύο νέα κορίτσια μέσα σε ιδιαίτερες μάλιστα οικονομικές συνθήκες;

Όπως το είπες. Είναι ένα ταξίδι. Ξεκινάς με πολύ ενθουσιασμό και αισιοδοξία γιατί ξέρεις ότι έχεις να μάθεις πολλά, να γνωρίσεις πολλούς ανθρώπους, να εξελιχθείς στη δουλειά σου και να αποκτήσεις εμπειρίες που πολύ απλά αν δεν το επιχειρούσες (-επιχειρείν) δεν θα μπορούσες καν να τις φανταστείς! Όλο αυτό σου δίνει δύναμη για να συνεχίσεις, ακόμα και αν στα ταξίδια δεν μπορείς να προβλέψεις τα πάντα και μπορεί να βρεθείς σε δυσκολίες ή να κάνεις λάθη, τα οποία όμως μετά σκέφτεσαι και συνειδητοποιείς ότι τελικά έπρεπε να συναντήσεις ή να κάνεις για να γίνεις καλύτερος. Σίγουρα οι οικονομικές συνθήκες αυτή τη στιγμή μπορεί να μην δημιουργούν το καλύτερο κλίμα, αλλά θέλουμε να βλέπουμε τις ευκαιρίες που έχει δημιουργήσει η κρίση για το διαφορετικό!

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα