World Economic Forum: Οι καλύτεροι τουριστικοί προορισμοί για το 2019, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Εδώ και μια δεκαετία το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ερευνά και αναλύει την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάθε 2 χρόνια δημοσιεύεται η Έκθεση και ο Δείκτης Ανταγωνιστικότητας του τουρισμού σε σύγκριση με την ανταγωνιστικότητα των 140 οικονομιών στον τομέα της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας, μετρώντας το σύνολο των παραγόντων και πολιτικών που επιτρέπουν την αειφόρο ανάπτυξη του κλάδου ταξιδιών και τουρισμού, μιας χώρας.

Για το 2019, οι κορυφαίες χώρες για ταξίδια και τουρισμό είναι η Ισπανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση μια μόνο χώρα έχει αλλάξει τη θέση της και αυτή είναι η μεγάλη Βρετανία που ανέβηκε στην έκτη θέση.

Η Ισπανία έχει κερδίσει την πρώτη θέση στον δείκτη από το 2015, αυξάνοντας την δημοτικότητα της  μέσα από την ενίσχυση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων, από τις ζωντανές πόλεις της, τις ηλιόλουστες παραλίες, από ένα ποικίλο πολιτιστικό πρόγραμμα και δαπανώντας εκατομμύρια ευρώ στην αναβάθμιση των υποδομών της.

Ο Christoph Wolff, επικεφαλής της κινητικότητας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, τονίζει ότι «Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλές οικονομίες, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο μέλλον».

Η εκμάθηση της διαχείρισης της ροής των ανθρώπων είναι καθοριστική. Η έκθεση προτείνει διάφορους τρόπους για να γίνει αυτό, όπως η ενθάρρυνση των επισκεπτών να ταξιδεύουν off season, η διαβούλευση με τους κατοίκους για τις αποφάσεις πολιτικής που σχετίζονται με τον τουρισμό και η χρέωση των επισκεπτών για είσοδο, όπως συνέβη στη Βενετία. Ενώ ήδη στη Νέα Ζηλανδία και το νησί Palau, ζητούν από τους επισκέπτες να υπογράψουν μια οικολογική δέσμευση για να διαφυλάξουν τα οικοσυστήματα τους.

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Social Media Strategist, Communication Manager, Managing Director στην εταιρία Nettings
Prev Η παραδοσιακή και η ψηφιακή τηλεόραση, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Leave a comment

Για προστασία της εργασίας μας, έχουμε απενεργοποιήση το δεξί κλικ! Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιείστε τα κουμπιά κοινοποίησης.