Οι απαγορευμένες vintage διαφημίσεις, του Βαγγέλη Γεωργίου

Δημοσιεύθηκε

Από την δεκαετία του 19ου αιώνα μέχρι τα τέλη του 20ου οι διαφημιστές κάνανε το παν για να προωθήσουν προϊόντα ακόμα και αμφιβόλου ποιότητας. Οι παρακάτω διαφημίσεις δείχνουν ότι δεν υπάρχουν πρόστυχες διαφημίσεις μόνο πρόστυχοι και επικίνδυνοι διαφημιστές έτοιμοι να εξευτελίσουν, να κοροιδεύσουν και να καβλώσουν το καταναλωτικό κοινό, αηδιαστικά, με αηδίες.

flust.gr

1973, «Οι άνδρες τρελαίνονται για κώλους». Μπορεί να έχουμε περάσει από την δεκαετία της σεξουαλικής απελευθέρωσης στις ΗΠΑ, αλλά αυτή η διαφήμιση σήμερα μάλλον θα αντιμετωπιζόταν ως υποτιμητική από τις φεμινίστριες. Το πρόβλημα είναι ότι λέει την αλήθεια μαρκετινίστικα «ντυμένη».

flust.gr

1882, «Τσιγάρα που θεραπεύουν προσωρινά το άσθμα». Η διαφήμιση τα σπάει με την ειλικρίνειά της που προειδοποιεί ότι το προϊόν δεν συνιστάται για τα παιδιά κάτω των 6 ετών.

flust.gr

Δεκαετία 1980, “Πού θα βρίσκεσαι όταν σου χτυπήσει την πόρτα η διάρροια;”. Η σχολή του Playboy στην υπηρεσία του Imodium. Η διαφήμιση προειδοποιεί να μην περιμένεις γιατί μετά θα είναι αργά και οι καλλονές που είναι μαζί σου στο τζακούζι δεν θα στο συγχωρήσουν αυτό σου το «ατόπημα».

flust.gr

«Μπορεί να έχει κοιλίτσα αλλά δείχνει ομορφούλα». Η διαφήμιση που κυκλοφόρησε το 1956 παρότρυνε τους γονείς να αγοράσουν ρούχα στα χοντρούλικα αμερικανάκια που να κρύβουν τα κιλά τους ώστε να δείχνουν το ίδιο όμορφα όπως του γείτονα. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970 η διαφήμιση αυτή θα έπαιζε σαν τα Jumbo σήμερα.

flust.gr

«Νεαρή μου έχεις ένα λεπτό ακόμα πριν αναγκαστείς να αυτοκτονήσεις αφού έχεις τέτοιο άθλιο μαλλί. Μια ακραία διαφήμιση που προκαλούσε τις γυναίκες να δοκιμάσουν το σαμπουάν Charles Antell για να ξεκινήσουν την ημέρα τους με μαλλί της προκοπής…

flust.gr

19ος αιώνας. «Το τονωτικό φάρμακο που κάνει παιδιά και ενήλικες σαν γουρούνια από το πάχος». Πρόκειται για ένα άγευτο τονωτικό που χορηγούνταν σε όσους έπασχαν από ελονοσία, μια θανατηφόρα ασθένεια της οποίας χαρακτηριστικό ήταν η αδυναμία. Έτσι με το φάρμακο του Grove γινόσουν χοντρός σαν γουρούνι. Ένας θεός ξέρεις τι διάολο είχε μέσα αυτό το πράγμα.

flust.gr

Δεκαετία 1970. «Ότι μπορείς να κάνεις χωρίς το κοστούμι τώρα μπορείς να το κάνεις με το κοστούμι». Ένα προϊόν από πολυεστέρα που έκλεινε το μάτι στους ομοφυλόφιλους με τρόπο που δεν τιμούσε ιδιαίτερα το ομοφυλοφιλικό κίνημα.

flust.gr

Δεκαετία 1880. Μα τι κακό μπορεί να σου κάνει η κοκαΐνη. Με μόνο 15 σεντς θεραπεύεσαι αμέσως χωρίς να διατρέχει κανένας κίνδυνος.

flust.gr

flust.gr

Μέσα δεκαετίας 1990. «Όσο πιο πολύ το παίζει τόσο πιο σκληρό (δύσκολο) γίνεται». Μια διαφήμιση της SEGA για το νέο βιντεοπαιχνίδι που ενθαρρύνει για τα παιδιά για το ίδιο πράγμα: να πιάσουν το τζοϊστικ και το πουλάκι τους ταυτόχρονα αφήνοντας το παιχνίδι στην αλάνα. Φυσικά όπως φαίνεται το προϊόν έκανε πάταγο και σε μεγάλες ηλικίες κάνοντας τους άντρες να παραμελήσουν ακόμα και τις σεξυ συζύγους τους.

flust.gr

flust.gr

«Επειδή η αθωότητα είναι πιο σεξυ απ’ όσο νομίζεις». Μια διαφήμιση της δεκαετίας του 1980 που διαπερνάει την οποιαδήποτε φαντασία για να καταλήξει και να διεγείρει μόνο αυτή των παιδόφιλων προτείνοντας προϊόντα καλλωπισμού για μικρά παιδιά ώστε να δείχνουν πιο σεξυ.

flust.gr

Σοκολάτα «Old Dick», με πιστή μετάφραση «Σοκολάτα Πούτσα» ή «Παλιοπούτσα». Μια διαφήμιση σοκολάτας που ενθουσίαζε την δεκαετία του 1940 το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό. Μάλλον ο διαφημιστής ήθελε να πει ότι η γεύση ήταν κάβλα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα