Ξεκίνησε τις παραστάσεις του στο θέατρο Πάνθεον το διάσημο μιούζικαλ ‘’Nine’’ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με λαμπερούς πρωταγωνιστές. Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Κατερίνα Λέχου, Έλενα Παπαρίζου, Τάνια Τρύπη, Αγορίτσα Οικονόμου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Νάντια Μπουλέ, η μεγάλη κυρία του θεάτρου μας Μάρω Κοντού και ένα πλήθος από ταλαντούχους χορευτές αναλαμβάνουν φέτος να ταξιδέψουν το κοινό στην Cinecitta της δεκαετίας του ’60.
Πρόκειται για ένα μιούζικαλ που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Broadway το 1982 σε μουσική και στίχους του Maury Yeston και συνεχίζει να προκαλεί ενδιαφέρον διότι βασίζεται σε μια από τις κορυφαίες στιγμές του παγκόσμιου κινηματογράφου, την ταινία ‘’8 ½’’ του Φεντερίκο Φελίνι. Κι αν η ταινία με πρωταγωνιστή το Μαρτσέλο Μαστρογιάνι είναι ένα δαιδαλώδες ποίημα που καταλήγει να υμνεί τη ζωή και τα πρόσωπα που την απαρτίζουν, το μιούζικαλ σαν είδος λαϊκό που είναι, προσεγγίζει με τρόπο διαφορετικό τα ζητήματα που απασχόλησαν το Φελίνι στην ταινία του 1963. Προσπαθεί να σχηματοποιήσει κάπως τα πράγματα εστιάζοντας στις γυναίκες της ζωής του Γκουίντο Κοντίνι, ενός σκηνοθέτη γύρω στα 40 που δεν βρίσκει έμπνευση για την καινούρια του ταινία. Οι σινεφίλ θα θυμούνται ότι αυτό το μιούζικαλ μεταφέρθηκε στο σινεμά το 2009 με ένα all-star cast όπου τον κεντρικό ρόλο κατείχε ο σπουδαίος Ντάνιελ Ντέι Λούις και με συμμετοχές όπως αυτή της Πενέλοπε Κρουζ, της Νικόλ Κίντμαν, της Μαριόν Κοτιγιάρ αλλά και της Σοφίας Λόρεν.
Πρωταγωνιστής στην ελληνική εκδοχή του μιούζικαλ είναι ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος. Μπορεί να μην είναι εκείνος που θα σκεφτεί κανείς πρώτο-πρώτο όταν είναι να ανεβάσει ένα μιούζικαλ αλλά πρόκειται για ένα πηγαίο κωμικό ταλέντο που επικοινωνεί με το κοινό από το πρώτο δευτερόλεπτο που θα εμφανιστεί πάνω στη σκηνή. Εκτός των άλλων, σαν κωμικός ηθοποιός που είναι, γνωρίζει ότι δεν θα είχε κανένα νόημα να προσπαθήσει να αντιγράψει τον τύπο του Μαστρογιάνι ή του Ντέι Λούις αλλά έδωσε το δικό του αποτύπωμα σε ένα ρόλο που κινείται ανάμεσα στο κωμικό, το γελοίο και το τραγικό. Ούτως ή άλλως, ακόμα και το παρουσιαστικό του Χαραλαμπόπουλου παραπέμπει σε ηθοποιό της ιταλικής λαϊκής κωμωδίας. Από το υπόλοιπο καστ ξεχωρίζω τις κυρίες Κατερίνα Παπουτσάκη, Νάντια Μπουλέ για τον ερωτισμό που εκπέμψανε και που απαιτούσαν οι ρόλοι τους, την Έλενα Παπαρίζου η οποία διατηρεί την υπέροχη φωνή της και καταχειροκροτείται όπως επίσης και την προσπάθεια της Κατερίνας Λέχου στο ρόλο της Κλαούντια. Από την άλλη, η Τάνια Τρύπη αν και γενικά είναι μια καλή ηθοποιός δεν αισθάνθηκα ότι έδεσε με το υπόλοιπο σύνολο και τα τραγούδια της δεν με παρασύρανε. Ίσως ευθύνεται το γεγονός του τρακ της πρεμιέρας, ίσως στις επόμενες παραστάσεις βελτιωθεί σημαντικά.
Μεγάλες εκπλήξεις είχαμε; Σαφώς και είχαμε. Η ηθοποιός ακούει στο όνομα Αγορίτσα Οικονόμου και υποδύεται την παραγωγό του σκηνοθέτη της ιστορίας. Είναι ένας ρόλος που υπάρχει μονάχα στο μιούζικαλ, διότι στην ταινία του Φελίνι ο παραγωγός ήταν άντρας, και που στην κινηματογραφική μεταφορά του μιούζικαλ τον είχε κρατήσει η Τζούντι Ντεντς. Η κυρία Οικονόμου με πολύ χιούμορ και αυτοσαρκασμό διαχειρίστηκε το ρόλο αυτό και το μουσικό της κομμάτι ξεχωρίζει. Για τη Μάρω Κοντού τι να πει κανείς; Έχει το ρόλο της Μάνας και σε κάνει να δακρύζεις με την ευαισθησία που τον προσεγγίζει, τον σχεδόν μόνιμο λυγμό στη φωνή της και φυσικά την ενέργεια που έχει παρά τα 78 της χρόνια.
Δεν είναι λίγες οι στιγμές που σκέφτομαι ότι το μιούζικαλ είναι ένα είδος απομακρυσμένο από τις συνήθειες του Έλληνα. Όμως, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι στο ‘’Nine’’ έχει γίνει μια έντιμη προσπάθεια. Η απόδοση του κειμένου στα ελληνικά από το Θοδωρή Πετρόπουλο δεν σε ξενίζει παρά σε ελάχιστα σημεία ενώ σε ενθουσιάζει το γεγονός ότι η μουσική είναι ζωντανή και υπό τη διεύθυνση του σχεδόν μόνιμου συνεργάτη του Κακλέα τα τελευταία χρόνια, Αλέξιου Πρίφτη.
Συμπερασματικά, η παράσταση του Γιάννη Κακλέα είναι ένα εμπορικό θέαμα που θα ενθουσιάσει τους θαυμαστές των καλλιτεχνών που το απαρτίζουν αλλά θα παρασύρει και τους πιο δύσπιστους (όπως τον γράφοντα που μόνο φίλο του συγκεκριμένου θεατρικού είδους δεν τον λες) στον κόσμο της.