news

news

ο άνθρωπος στο κέντρο

Κρίση του 56’: Η CIA θύμα των σοβιετικών παπατζήδων, του Βαγγέλη Γεωργίου

Εν αντιθέσει με σήμερα, κάποτε υπήρχαν ηγέτες, και αυτοί, αντίθετα με σήμερα, εθνικοποιούσαν αντί να ιδιωτικοποιούν ακόμα και τον Παρθενώνα (καλομελέτα..). Αλλά μια άλλη διαφορά με το σήμερα είναι ότι τότε πλήρωναν ακριβά τέτοιες ποταπές κινήσεις. Στην δεκαετία του 50’ ο Μοσαντέκ του Ιράν εξοντώθηκε που εθνικοποίησε την πετρελαϊκή βιομηχανία ενώ ο Νάσσερ στην Αίγυπτο δέχθηκε τριπλό bypass από Βρετανία, Γαλλία και Ισραήλ επειδή εθνικοποίησε την διώρυγα του Σουέζ το 1956. Τους λιγδιάρηδες αγγλογάλλους τους έθιξε το σύμπλεγμα της αποικιοκρατικής […]

περισσότερα...

Από τα Πανεπιστήμια του Μεσαίωνα στις σύγχρονες φοιτητικές διαμαρτυρίες, (μέρος Γ’), του Βαγγέλη Γεωργίου

Μετά την πτώση της δικτατορίας Πάγκαλου το 1926, οι φοιτητές για πρώτη φορά διαιρούνται και οργανώνονται σε συλλόγους κατά σχολές, όπως ήταν η “Αριστερή Παράταξη”. Οι κυβερνήσεις των Φιλελευθέρων επαναφέρουν το θεσμό του Κυβερνητικού Επιτρόπου για να ελέγξουν το φοιτητικό κίνημα αποτελεσματικότερα. Φυσικά δίπλα στις προοδευτικές φοιτητικές δυνάμεις ποζάρουν και φασιστικές, όπως ο “Εθνικός Παμφοιτητικός Σύλλογος”. Τα σκληρότερα μέτρα που πήραν οι αυταρχικές κυβερνήσεις του Κονδύλη και Μεταξά στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 30’, δεν έκαμψαν το φοιτητικό κίνημα, […]

περισσότερα...

Από τα Πανεπιστήμια του Μεσαίωνα στις σύγχρονες φοιτητικές διαμαρτυρίες, (μέρος Β’), του Βαγγέλη Γεωργίου

Στην Ελλάδα δεν θα υπήρχε κανένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα πριν το 1837. Τότε ήταν που ιδρύθηκε το Οθώνειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, λίγα χρόνια δηλαδή μετά την έλευση του βασιλιά Όθωνα Βιτέλσμπαχ στην Ελλάδα. Το Οθώνειο αναπτύχθηκε κατά το γερμανικό πρότυπο, γεγονός που ερμηνεύει τη μαχητικότητα και το διαχρονικό αμφισβητησιακό ρόλο των Ελλήνων φοιτητών. Ένα χρόνο αργότερα, το 1838, οι φοιτητές της ιατρικής απέχουν για πρώτη φορά από τα μαθήματα λόγω έλλειψης συγγραμμάτων. Μια συνολική αποτίμηση της φοιτητικής δραστηριότητας τον 19ο  αιώνα […]

περισσότερα...

Αντίο μονάκριβό μου δάχτυλο, της Κικής Τσακίρη (βιωματική εμπειρία)

Συνήθως εκφωνούμε επικήδειους σε ανθρώπους, αλλά σε δάχτυλο; Ας τα πάρω τα πράγματα με τη σειρά. Όταν τραχειοτομήθηκα πριν τρία χρόνια, – πως περάσαν άραγε τόσο γρήγορα; – άρχισε λόγω ακινησίας να φεύγει με ρυθμούς χελώνας, η κίνηση από χέρια και ποδιά. Ξυπνούσα κι ανακάλυπτα πως δεν μπορούσα να κρατήσω ένα κουτάλι, μετά από μήνες τον ειδικό στύλο ενός πίνακα γράψε σβήσε που χρησιμοποιούν τα νηπιαγωγάκια. Αυτός ο πίνακας ήταν 7 χρόνια το μοναδικό εργαλείο επικοινωνίας μου. Το πιο σημαντικό αξεσουάρ […]

περισσότερα...

Κάνε τη διαφορά….Μίλα τώρα!Ευρωπαική καμπάνια κατά του σχολικού εκφοβισμού

Για την αντιμετώπιση του Σχολικού εκφοβισμού Το παιδί που δέχεται τον εκφοβισμό βιώνει αντικρουόμενα συναισθήματα όπως θυμό προς τους γονείς εκπαιδευτικούς και συμμαθητές θεωρώντας ότι δεν αναγνωρίζουν την αδυναμία του να αντιδράσει στον εκφοβισμό που βιώνει. Πολλά από τα στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, καταθλιπτικά στοιχεία, το άγχος οι φοβίες ευνοούν την στοχοποίηση του κ.λ.π. Ενώ χαρακτηριστικά στοιχεία ενός παιδιού που εκφοβίζει είναι η ανάγκη για κυριαρχία πάνω σε άλλους, η μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου, το ασυνήθιστα […]

περισσότερα...