Το influencer marketing αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά η συμπεριφορά των νεότερων καταναλωτών ανατρέπει τις παλαιότερες προσεγγίσεις.
Η δύναμη του influencer marketing έγκειται στην ικανότητα των influencers να δημιουργούν αυθεντικές και αλληλεπιδραστικές σχέσεις με το κοινό τους. Η συνεργασία με influencers μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να φτάσουν σε νέες αγορές και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μέσω αυθεντικών προτάσεων προϊόντων.
Οι επιχειρήσεις επιλέγουν influencers με βάση τον τομέα τους, το κοινό τους και την επιρροή τους, προκειμένου να διασφαλίσουν μια αποτελεσματική προώθηση. Συνολικά, το influencer marketing αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στην ψηφιακή εποχή.
Μια νέα έρευνα όμως δείχνει ότι το 35% των νέων καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z θεωρούν πλέον ότι η αυθεντικότητα δεν είναι το πρωταρχικό κριτήριο όταν επιλέγουν influencer. Ενώ παλαιότερα, οι καταναλωτές αναζητούσαν αυθεντικότητα και απλότητα στους influencers, οι νεότεροι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στον αριθμό των ακολούθων και στη συχνότητα των αναρτήσεών τους.
Όπως επισημαίνει ο Melo Meacher-Jones, Επικεφαλής Social and Influencer της Accenture Song, η αυθεντικότητα δεν είναι πλέον η αποφασιστική παράμετρος επιλογής. Η σχέση μεταξύ influencers και ακολούθων είναι αμοιβαία επωφελής: οι influencers επιβιώνουν από τις σχέσεις τους με τα brands, ενώ οι ακόλουθοι γνωρίζουν την εμπορική φύση αυτών των σχέσεων. Αυτή η διαφάνεια είναι καθοριστική για την κατανόηση της σύγχρονης δυναμικής του influencer marketing.
Ωστόσο, καθώς το influencer marketing επεκτείνεται, η αυθεντικότητα μόνη της δεν είναι αρκετή. Τα brands πρέπει να εκτιμούν την αξία της συχνότητας και της ποικιλίας στις αναρτήσεις, καθώς αυτές οι παράμετροι έχουν κεντρική σημασία για τους νεότερους καταναλωτές.
Η έρευνα Sprout Pulse Survey, που πραγματοποιήθηκε από τη Cint για λογαριασμό του Sprout Social, αποκαλύπτει τις νέες τάσεις και προτιμήσεις των νεότερων καταναλωτών. Εμφανίζει μια μετατόπιση στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι Gen Z το influencer marketing, προσδίδοντας σημασία σε διαφορετικά κριτήρια από τις παλαιότερες γενιές.
Στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας, τα brands πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς στις εξελίξεις και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κόσμο του μάρκετινγκ.