Η ειδησεογραφική ενημέρωση προκαλεί άγχος
Η ειδησεογραφική ενημέρωση προκαλεί άγχος

Δημοσιεύθηκε

Τι δήλωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Τι δήλωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Παρότι υπάρχει αξιοσημείωτη πρόοδος των ελληνικών επιχειρήσεων ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση των εργαζομένων, την καλύτερη αξιοποίηση

Διαβάστε περισσότερα...

Eιδησεογραφική ενημέρωση ή καλύτερα να μην δω ειδήσεις για να έχω την ηρεμία μου; Η ετήσια έκθεση για την ψηφιακή ενημέρωση αποκαλύπτει πολλές αλλαγές στον τρόπο που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την επικαιρότητα.

Digital News Report

Σύμφωνα με την έκθεση οι περισσότεροι άνθρωποι αποφεύγουν την ειδησεογραφική ενημέρωση γιατί τους προκαλεί άγχος. Ενώ παρατηρείται και έλλειψη εμπιστοσύνης προς τα ειδησεογραφικά μέσα. Οι άνθρωποι πλέον δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για την επικαιρότητα. Η έκθεση Βασίζεται στις online δημοσκοπήσεις που πραγματοποιεί η εταιρεία YouGov σε δείγμα 93.000 ατόμων από 46 χώρες. .

Ειδησεογραφική ενημέρωση: Τι συμβαίνει σε κάθε χώρα

ΗΠΑ: Μόνο το 26% των Αμερικανών εμπιστεύεται τις ειδήσεις γενικά, μια μείωση 3 μονάδων και το χαμηλότερο ποσοστό στο δείγμα μας.

Η Ινδία είναι μια αγορά που εστιάζει έντονα στα κινητά, με το 72% να έχει πρόσβαση σε ειδήσεις μέσω smartphone.

Νότια Αφρική: Το 65% μοιράζεται ειδήσεις μέσω κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω email, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά από το δείγμα μας.

Ηνωμένο Βασίλειο: Το 46% λέει ότι αποφεύγει τις ειδήσεις μερικές φορές ή συχνά. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από το επίπεδο που παρατηρήθηκε το 2016

Ποιες είναι οι ειδησεογραφικές συνήθειες των νέων

Το 2019, η Έκθεση Ψηφιακών Ειδήσεων εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι προσεγγίζουν την ειδησεογραφική ενημέρωση. Τα αποτελέσματα έδειξαν έντονες διαφορές στην κατανάλωση ειδήσεων και στις συμπεριφορές μεταξύ των νεότερων ατόμων. Οι νέοι είχαν μεγαλύτερη εξάρτηση από τα ψηφιακά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ελάχιστη επίδραση από τα ειδησεογραφικά μέσα.

Το 2022 και με τις κοινωνικές αλλαγές λόγω της πανδημίας να είναι τεράστιες https://www.youtube.com/watch?v=Qlm5ojL9OFAη έκθεση εστιάζει τι άλλαξε στις συνήθειες των νέων.  Και πώς έχουν αλλάξει οι συνήθειες και οι στάσεις των νέων σχετικά με τη δυσπιστία και την αποφυγή ειδήσεων. Παρότι υπάρχει αυξανόμενη προσοχή του κοινού σε κοινωνικά ζητήματα όπως:  H κλιματική αλλαγή και η κοινωνική δικαιοσύνη και η ανάπτυξη νέων πλατφορμών όπως  το TikTok και Telegram.

Οι κάτω των 35 ετών είναι οι ηλικιακές ομάδες με τη χαμηλότερη εμπιστοσύνη στην ειδησεογραφική ενημέρωση.  με Μόνο το ένα τρίτο (37%) των 18–24 και 25–34 ετών σε όλες τις αγορές δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τις περισσότερες ειδήσεις τις περισσότερες φορές

Σε όλες τις αγορές, περίπου τέσσερις στους δέκα κάτω των 35 ετών συχνά ή μερικές φορές αποφεύγουν τις ειδήσεις πλέον, σε σύγκριση με ένα τρίτο ( 36%) από τα 35 και άνω.

Γιατί οι νέοι αποφεύγουν τις ειδήσεις

Τις περισσότερες φορές, το νεότερο κοινό (κάτω των 35 ετών) λέει ότι οι ειδήσεις έχουν αρνητική επίδραση στη διάθεσή τους (34%). Μάλιστα πλέον δηλώνουν ότι υπάρχει υπερβολική κάλυψη ειδήσεων για θέματα όπως η πολιτική ή ο κορωνοϊός (39%).

Ειδικότερα, η μακροχρόνια κριτική για τον καταθλιπτικό ή συντριπτικό χαρακτήρα των ειδήσεων συνεχίζεται μεταξύ των νέων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα δύο τρίτα (64%) των ατόμων που αποφεύγουν τις ειδήσεις, κάτω των 35 ετών, λένε ότι οι ειδήσεις μειώνουν τη διάθεσή τους.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News

Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα
άρθρα