greeklish.info: Διατροφική εξάρτηση Ελλάδας λόγω υπερκατανάλωσης

flust.gr-greeklish.info

Φορώντας ακουστικά κεφαλής με μικρόφωνο τριγυρνούσε ανάμεσα στα τραπεζάκια μιλώντας ή λύνοντας απορίες στους συμμετέχοντες. Κάποιες φορές τους έδειχνε και τους πρόχειρους αλλά χρήσιμους πίνακες που είχε στήσει. Το μεσημέρι της 3ης Μαΐου ο Κώστας Αμπελιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαχείρισης Περιβάλλοντος στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, δεν βρισκόταν σε κάποιο αμφιθέατρο με τους φοιτητές του αλλά απέναντι από την Βαρβάκειο Αγορά με πολίτες ή περαστικούς. Στα πλαίσια των βιωματικών εργαστηρίων ενημέρωσης για ζητήματα ποιοτικής διατροφής η διοργανώτρια WWF Ελλάς εμπιστεύτηκε αυτό το δύσκολο έργο σε ειδικευμένους ακαδημαϊκούς. Μεταξύ αυτών… ο Κώστας Αμπελιώτης, που απάντησε σε 10 ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που του τέθηκαν από το greeklish.info:

Πόσο % των Ελλήνων δεν διαβάζουν σωστά τις επισημάνσεις πάνω στα προϊόντα;
Τι είναι το bar code; Οι καταναλωτές του δίνουν σημασία;
Πως είναι δυνατόν η Ελβετία να είναι η δεύτερη χώρα παγκοσμίως σε εξαγωγή καφέ; Πόσο καλό και πόσο κακό μπορεί να κάνει μια «δυνατή» –με συμμετοχή ενός αστέρα του κινηματογράφου- διαφήμιση στο καταναλωτικό κοινό;
Πόσο αρνητικό είναι το γεγονός ότι η παγκοσμιοποίηση έχει εισβάλλει στην διατροφική κατανάλωση;
Τα βιολογικά προϊόντα είναι καλύτερα για το περιβάλλον; Για εμάς τους ίδιους; Ή και τα δύο;
Τελικά υπάρχει το απόλυτα καλό προϊόν/τρόφιμο ή πάντα θα υπάρχει κάτι που τα αλλοιώνει;
Οι διατροφικές συνήθειες που επιβάλλουν οι γονείς στα παιδιά τους σήμερα -έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί- πιστεύετε ότι εγκυμονούν κινδύνους καρκινογενέσεων μετά από χρόνια;
Αν η Ελλάδα εκμεταλλευόταν τους πόρους (κρέας, γεωργικά προϊόντα, αλιεία κτλ) της θα μπορούσε να θρέψει επαρκώς τον πληθυσμό της;
Τι είναι αυτό που σας ανησυχεί και τι αυτό που θεωρείτε ως καλό σχετικά με την περιβαλλοντική αξιολόγηση του κύκλου ζωής των προϊόντων;
Τι είναι ηθική τροφίμου;

Κώστας Αμπελιώτης: “Πλέον, ανεξάρτητα από το σε ποιο σημείο του πλανήτη ζούμε, πίνουμε τον ίδιο ακριβώς καφέ με το κινηματογραφικό είδωλό μας. Το πόσο καλό ή κακό είναι αυτό εξαρτάται από τις αντοχές μας έναντι της διαφήμισης”

Όλες οι απαντήσεις της συνέντευξης στο greeklish.info

Published by

Editor-in-Chief

Με τη σημασία στο περιεχόμενο και την χρήσιμη πληροφορία, το flust.gr ασχολείται με ό,τι μπορεί να εμπνεύσει και να αλληλεπιδράσει με τους χρήστες που το επιλέγουν. Μέσα από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων της καθημερινότητας από όλο τον κόσμο, μέσα από την τεχνολογία, την κοινωνική ζωή και τους ανθρώπους με θετική διάθεση και έμπνευση!
Prev Zapping 2010: Καθοριστικές στιγμές μιας χρονιάς που χτυπήθηκε από την κρίση
Next Την τρίχα-τριχιά στην φετινή Eurovision, της Μαριλένας Καραφώτη