Κατ” αρχάς για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα και να τα βάζουμε σε μία σειρά, το άρθρο αυτό ΔΕΝ μιλά για επιδοτήσεις. Η επιδότηση μιας επιχείρησης είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την ουσιαστική της ανάπτυξη και κακώς συγχέονται στην καθομιλουμένη. Αφού το λύσαμε, τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω.
Τι σημαίνει Ανάπτυξη Επιχειρήσεων
Με την έννοια που την αναφέρουμε στο άρθρο, ανάπτυξη επιχειρήσεων εννοούμε κλιμάκωση επιχείρησης σε μεγαλύτερο επίπεδο. Κλιμάκωση, δηλαδή, του τρόπου με τον οποίο η επιχείρηση μπορεί είτε να παράγει ή να προσφέρει περισσότερα προϊόντα στους πελάτες ή να αποκτήσει τη δυναμική να εξυπηρετεί περισσότερους πελάτες. Με απλά λόγια περισσότερες πωλήσεις ή περισσότεροι πελάτες. Όμως, για να το πετύχει αυτό η επιχείρηση θα πρέπει να έχει και την υποδοχή για να το κάνει. Περισσότεροι πελάτες σημαίνει περισσότερο προσωπικό, περισσότερος χώρος, περισσότερα ζητήματα για λύσιμο, περισσότερος εξοπλισμός κτλ.
Αυτή την κλιμάκωση στην πράξη τη συναντάμε όταν μια επιχείρηση αποφασίζει να ανοίξει νέο υποκατάστημα, να μεγαλώσει το εύρος εργασιών της διαθέτοντας νέα προϊόντα, ή αποφασίζει να αποκτήσει την υποδομή για να εξυπηρετεί περισσότερους πελάτες.
Βέβαια, για να αναπτύξετε το ήδη υπάρχον σε μεγαλύτερη κλίμακα, σημαίνει ότι αφενός αυτό είναι καλό και ότι αφετέρου ξέρετε γιατί αναπτύσσεστε και τι πρεσβεύετε. Σημαίνει ότι αυτό που προσφέρετε έχει ζήτηση και ότι είστε διατεθειμένοι να το κάνετε προσιτό και σε μεγαλύτερους πελάτες. Μην προσπαθήσετε να κλιμακώσετε κάτι όταν αυτό έχει ήδη προβλήματα ή ελλείψεις που ακόμα δεν έχετε καταφέρει να λύσετε, γιατί αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Μύθοι γύρω από την Ανάπτυξη Επιχειρήσεων
Ο Ε.Hess, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Virginia των ΗΠΑ, στο βιβλίο του «Grow for Greatness, Smart Growth for Entrepreneurial Businesses» που είναι η πηγή μου για αυτό το άρθρο ξεκινά καταρρίπτοντας κάποιους μύθους γύρω από την ανάπτυξη των ελεύθερων επιχειρήσεων:
Ψεύτικοι Μύθοι:
«Ανάπτυξη ή κατάρρευση»
» Κάθε ανάπτυξη είναι ωφέλιμη»
«Μεγαλύτερος = Καλύτερος»
Ο Hess μας λέει ότι καμία έρευνα που έγινε δεν επιβεβαίωσε ούτε έναν από αυτούς αλλά αντίθετα όλοι καταρρίπτονται. Αυτό είναι λογικό αν σκεφτείτε ότι πολλές μικρές επιχειρήσεις ξεκίνησαν και παρέμειναν κερδοφόρες χωρίς να αναπτυχθούν. Επίσης πολλά είναι τα παραδείγματα των επιχειρήσεων εκείνων που έκαναν κινήσεις ανάπτυξης χωρίς να είναι έτοιμοι και καταστράφηκαν.
Τέλος είναι καλό να γνωρίζουμε ότι ανάπτυξη ΔΕΝ σημαίνει κερδοφορία. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
O Ραφαήλ Κουδούνης είναι sales manager στην εταιρία dingo