Τι περιμένουμε από τη βιομηχανία της μόδας το 2020

Το τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού Vogue έχει σαν στόχο την επανεκτίμηση της μόδας και την εξέλιξη του συστήματος αξιών της. Και όταν λέμε αξία δεν εννοούμε την τιμή καθαυτή αλλά την ηθική και συναισθηματική προέκταση της μόδας! Αν αλλάξει ο τρόπος που σκέφτονται και ψωνίζουν οι καταναλωτές η μόδα μπορεί να εξελιχθεί σε μια βιομηχανία που θα έχει μια αειφόρο ανάπτυξη για τις επόμενες γενιές. Και σίγουρα αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την λογική αγοράζουμε κάτι τώρα για να το πετάξουμε αργότερα! Άλλωστε η φιλοσοφία της μόδας είναι πάντα συνυφασμένη με την προσωπικότητα και την διαχρονικότητα του στυλ, σε συνδυασμό με την αισθητική που στις μέρες μας έχει χάσει την σημασία της!

Υπολογίζεται ότι 50 εκατομμύρια τόνοι ρούχων απορρίπτονται κάθε χρόνο και το μεγαλύτερο μέρος δεν θα βιοαποικοδομείται σε χώρο υγειονομικής ταφής. Τα συνθετικά υλικά όπως ο πολυεστέρας ή το νάιλον μπορούν επίσης να εκλύουν χημικές ουσίες στη γη, αλλά ένα βαμβακερό μπλουζάκι ακόμα και αν είναι λερωμένο ή καταστραφεί στο τέλος της ζωής του, θα μπορούσε πιθανότατα να ανακυκλωθεί σε κάτι άλλο, όπως μόνωση στέγασης ή ακόμα και ένα άλλο μπλουζάκι.

Ο Stacy Flynn, διευθύνων σύμβουλος του Evrnu εξηγεί στη Vogue πως μια πρωτοποριακή τεχνολογία διασπά τα απορρίμματα βαμβακιού σε ένα υγρό, και στη συνέχεια τα επανατοποθετεί σε ισχυρότερες, υψηλότερης απόδοσης ίνες. Μια πρόσφατη συνεργασία της Adidas x Stella McCartney περιλάμβανε ένα φούτερ από αναγεννημένο βαμβάκι του Evrnu. Το βαμβάκι και ο πολυεστέρας αποτελούν το 90% όλων των ειδών ένδυσης και οι δύο ίνες απαιτούν τεράστια ποσά πόρων. «Οι καταναλωτές πετάνε περίπου το 80% των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων απευθείας στα απορρίμματα. Αν υπήρχε ένας τρόπος για να πάρουμε αυτά τα απόβλητα, να τα σπάσουμε σε ένα πολυμερές και να τα φτιάξουμε πίσω σε μια νέα ίνα, θα κάναμε ένα πολύ σημαντικό βήμα της μείωσης του αντίκτυπου της βιομηχανίας της μόδας στο περιβάλλον.

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Social Media Strategist & Communication Manager.
Prev Netflix: O Messiah είναι το νέο πολιτικό θρίλερ
Next Πως βλέπει ο ιδρυτής του Facebook τον κόσμο την επόμενη δεκαετία
Testing
Για προστασία της εργασίας μας, έχουμε απενεργοποιήση το δεξί κλικ! Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιείστε τα κουμπιά κοινοποίησης.