Βιώσιμη μόδα στην εποχή της κλιματικής κρίσης

Πως μπορεί η μόδα να συνεισφέρει οικολογικά για την προστασία του περιβάλλοντος; Η συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει την τελευταία δεκαετία όπου πολλοί αειφόροι σχεδιαστές προσπάθησαν να ευαισθητοποιήσουν τους καταναλωτές σχετικά με την τοξικότητα των συμβατικών βαφών και τα απόβλητα που δημιουργούνται από την καύση δισεκατομμυρίων ρούχων.

Αυτή ήταν και η αφορμή για την δημιουργία μιας πλατφόρμας, το New Standard Institute, όπου έχει σαν σκοπό να μετατρέψει την παγκόσμια βιομηχανία ενδυμάτων σε μια δύναμη για το καλό, με επιστημονικούς περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς στόχους μέχρι το 2030! Η μόδα πληγώνει τον πλανήτη μας περισσότερο από όσο νομίζουμε και τα στοιχεία είναι ενδεικτικά:
Πάνω από το 8% των συνολικών παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου παράγονται από τη βιομηχανία ενδυμάτων / υποδημάτων
Οι εκπομπές CO₂ του κλάδου αναμένεται να αυξηθούν κατά περισσότερο από 60% έως το 2030
Εάν η βιομηχανία συνεχίσει στην τρέχουσα πορεία της, μέχρι το 2050 θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει περισσότερο από το 26% του συνολικού παγκόσμιου προϋπολογισμού άνθρακα
Ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 60% περισσότερα ρούχα το 2014 από ό, τι το 2000, αλλά κράτησε το κάθε ρούχο μόνο για μισό χρόνο
Οι Αμερικανοί πετάνε κάθε χρόνο 36 κιλά ρούχων ανά άτομο
Οι πλαστικές μικροΐνες από συνθετικά ρούχα που ρίχνονται στο νερό αντιπροσωπεύουν το 85% του ανθρώπινου υλικού που βρέθηκε κατά μήκος των ωκεάνιων ακτών, απειλώντας την άγρια φύση της θάλασσας και καταλήγοντας στην τροφή μας
Μισό εκατομμύριο τόνοι πλαστικών μικροϊνών που ρίχνονται κατά την πλύση πλαστικών υφασμάτων όπως πολυεστέρα, νάιλον και ακρυλικό καταλήγουν στον ωκεανό ετησίως.
Η βιομηχανία ενδυμάτων, αποτελούμενη κυρίως από γυναίκες, συνδέεται στενά με την παιδική και καταναγκαστική εργασία
Οι εργαζόμενοι που κάνουν τα ρούχα μας λαμβάνουν μόνο το 4-5% του τελικού λιανικού κόστους ενός ενδύματος

Σύμφωνα με το New Standard Institute ήρθε η στιγμή να τεθούν κανόνες και πρότυπα στη βιομηχανία της μόδας σχετικά με το πώς παράγονται τα ρούχα, από ποια υλικά, από ποιους και που καταλήγουν μετά την χρήση τους. Σε αυτό το πλαίσιο η NSI επιδιώκει να συγκεντρώσει και να επιταχύνει τις υφιστάμενες προσπάθειες βιωσιμότητας στον κλάδο και να διασφαλίσει ότι η επιστήμη και τα δεδομένα οδηγούν σε αλλαγές στον τομέα. Στο επίκεντρο αυτού θα είναι η Πλατφόρμα Πληροφοριών της NSI, ένας διαδικτυακός προορισμός που είναι ανοιχτός σε όλα όσα θα χρησιμεύσουν ως παγκόσμιος πόρος για τη βιομηχανία και τους ενδιαφερόμενους και περιλαμβάνει: αξιόπιστα γεγονότα, έρευνα και εκθέσεις, καινοτόμες εταιρείες που προωθούν περιβαλλοντικές και εργασιακές λύσεις, οργανώσεις σε διαστημικές και βιομηχανικές διασκέψεις και εκδηλώσεις που προάγουν τη βιωσιμότητα.

Published by

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Marketing, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (MBA), Marketing and Communication Management, Marketing Research & Social Media Analytics. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Είναι Social Media Strategist, Communication Manager, Managing Director στην εταιρία Nettings
Prev Σταμάτα να σκρολάρεις, μάθε για τις ευρωεκλογές
Next Με τους C:Real στη Ρόδο, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Leave a comment

Για προστασία της εργασίας μας, έχουμε απενεργοποιήση το δεξί κλικ! Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε το περιεχόμενό μας, χρησιμοποιείστε τα κουμπιά κοινοποίησης.