Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » flust-άρω » MONOspace: Και η ελληνική μόδα κινείται στο Λονδίνο, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

MONOspace: Και η ελληνική μόδα κινείται στο Λονδίνο, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου Νοε 17,2015 0 Σχόλια

Η ενέργεια μιας πόλης ζωντανής και σύγχρονης, που εισπράττουμε με πολλούς τρόπους μέσα από την δημιουργική και πολιτιστική σκηνή της Αθήνας, σε αντίθεση με την σκληρή κοινωνική και οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, αποτέλεσε την έμπνευση σε δύο νέα κορίτσια την Μαρίνα Χριστέλλου και τη Μυρτώ Μητροπούλου για να δημιουργήσουν την εταιρία ΜΟΝΟ.

Με σκοπό την προβολή της νέας ελληνικής μόδας και των Ελλήνων σχεδιαστών σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από το Λονδίνο, τα pop up stores της MONOspace παρουσιάζουν με συναρπαστικό τρόπο μοναδικές δημιουργίες Ελλήνων σχεδιαστών σε διάφορες γειτονιές του Λονδίνου, με διαφορετικό concept store κάθε φορά. Άλλωστε, ΜΟΝΟ σημαίνει Mοναδικό (meaning unique in Greek).

Η Μαρίνα και η Μυρτώ ζουν μεταξύ Αθήνας, Παρισιού και Λονδίνου. Η Μαρίνα έχει ασχοληθεί με το Arts Marketing και την διοργάνωση events ενώ έχει εργαστεί για την Saatchi Gallery, τους Christie’s London και την Moniker Art Fair. Η Μυρτώ σπούδασε Art Direction και Styling στο Central St. Martin’s και στο London College of Fashion. Έχει μεγάλη εμπειρία από συνεργασίες της με γνωστούς σχεδιαστές όπως ο Peter Pilotto, ενώ εργάζεται ως Freelance Sellert στον Alexander Wang στη Νέα Υόρκη και στο Παρίσι από το 2013.

Το πρώτο MONOspace άνοιξε στη Redchurch St. τον περασμένο Μάρτιο και αποτέλεσε ένα πρωτοποριακό ξεκίνημα όπου για 10 μέρες πλήθος Λονδρέζων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την νέα ελληνική μόδα και τις δημιουργίες Ελλήνων σχεδιαστών, ενώ, ακολούθησε το MONOspace στο Notting Hill με concept το ελληνικό καλοκαίρι.

Από τις 8-20 Δεκεμβρίου, η ΜΟΝΟ, θα διοργανώσει το Christmas Edition Pop Up Shop στο Λονδίνο, εμπνευσμένο από τους ελληνικούς χειμωνιάτικους θησαυρούς! Η Μαρίνα και η Μυρτώ μας μίλησαν για την πολύ πρωτότυπη ιδέα τους που έκαναν πράξη, για την ελληνική μόδα και για τους Έλληνες σχεδιαστές που φιλοξενούν στα MONOspace.

Τι είναι τα pop up stores και ποιο είναι το concept της εταιρίας «MONO»;
Tα pop ups ξεκίνησαν πριν από κάποια χρόνια αρχικά στον χώρο της εστίασης και των bars. Η ιδέα πίσω από το pop up είναι η δυνατότητα που παρέχεται να δοκιμάσει κανείς το εγχείρημά του για ένα μικρό χρονικό διάστημα σε μια νέα αγορά. Οι σεφ ήθελαν να δουν τι απήχηση έχει μια καινούρια «κουζίνα» σε μια περιοχή και άλλα brands, που ακολούθησαν ύστερα, θέλησαν να δουν πώς δουλεύει το εμπόρευμά τους σε μια περιοχή όπου δεν είχαν κατάστημα. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για marketing και promotion από τα brands.

Στην περίπτωση του ΜΟΝΟ τα spaces μας γίνονται με μορφή pop up για πολλούς λόγους. Πρώτος και πιο βασικός είναι ο οικονομικός, μιας και το όλο project είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι το πιο σώφρον είναι να δοκιμάσουμε την ιδέα μας, αξιοποιώντας την ελευθερία και τις δυνατότητες που σου δίνει το pop up, αφού ένα μόνιμο μαγαζί στο Λονδίνο θα ήταν ούτως ή άλλως πέρα από τις οικονομικές μας δυνατότητες.

Επιπλέον, όταν αρχίσαμε να συζητάμε ποια ελληνικά brands μας αρέσουν και να δημιουργούμε το database μας, διαπιστώσαμε ότι τελικά είναι πολλά και διαφορετικά και δεν θα μπορούσαμε – ούτε θα θέλαμε – να τα συνδυάσουμε όλα μαζί σε έναν χώρο. Έτσι σκεφτήκαμε την ιδέα του «κινητού» pop up store, το οποίο αναλόγως με το στυλ και το χαρακτήρα της περιοχής όπου βρίσκεται, θα παρουσιάζει και ένα διαφορετικό concept καθώς και διαφορετικά κάθε φορά brands, αυτά που θεωρούμε ότι ταιριάζουν στην περιοχή που επιλέγουμε.

Τα ΜΟΝΟspaces λοιπόν, αλλάζουν συνεχώς το concept τους, αναλόγως τη διάθεση μας, την περιοχή στην οποία ανοίγουν και φυσικά την εποχή. Το ΜΟΝΟ project όμως έχει ένα ξεκάθαρο σκοπό. Να εξάγει δηλαδή και να προάγει την Ελληνική μόδα εκτός Ελλάδος. Το ΜΟΝΟ έχει πολλές πτυχές εκ των οποίων το ΜΟΝΟspace είναι μόνο η αρχή. Μας ενδιαφέρει η ιδέα του ΜΟΝΟagency, να εκπροσωπήσουμε δηλαδή κάποια brands εξ ολοκλήρου στην διεθνή αγορά καθώς και του ΜΟΝΟcollab το οποίο φιλοδοξεί να συνεργαστεί με γνωστά fashion institutions όπως η Colette στο Παρίσι ή το Selfridges και το Liberty στο Λονδίνο καθώς και με το London Fashion Week ώστε στα πλαίσια αυτού να παρουσιάσει μια συλλογική εικόνα της Ελληνικής μόδας.

Και η κλασική ερώτηση… πώς ξεκίνησε η ιδέα σας;
Συζητούσαμε καιρό ότι θέλουμε να κάνουμε κάτι μαζί και δικό μας και αυτό – ευτυχής συγκυρία – συνέπεσε χρονικά με την εμφάνιση αρκετών και πολύ καλών νέων Ελλήνων σχεδιαστών. Η μη παρουσία αυτών στο εξωτερικό (και αρχικά στο Λονδίνο), μας έδωσε την ιδέα να αναζητήσουμε έναν οικονομικό αλλά συνάμα δημιουργικό τρόπο να τους δείξουμε, στην καινούρια αυτή αγορά, και κάπως έτσι άρχισε να διαμορφώνεται η ιδέα του ΜΟΝΟ.

Πώς επιλέγετε τους Έλληνες σχεδιαστές που προωθείτε στα pop up stores στο Λονδίνο;
Ξεκινήσαμε την έρευνά μας τον περασμένο Νοέμβριο βασιζόμενες κυρίως στο internet, το facebook και το instagram και ρωτώντας σχεδιαστές που ξέραμε προσωπικά να μας προτείνουν άλλους. Επίσης, η πλατφόρμα «living postcards» μας βοήθησε πάρα πολύ στο ξεκίνημά μας. Αφού διαμορφώσαμε μια λίστα με πάνω από 300 Έλληνες δημιουργούς, αρχίσαμε να επιλέγουμε αυτούς που θα ταίριαζαν στο concept του πρώτου MONOspace που άνοιξε στην περιοχή του Shoreditch το Μάρτιο του 2015. Το στυλ στο ανατολικό Λονδίνο είναι ανδρόγυνο, «μίνιμαλ» και αφαιρετικό, έτσι κι εμείς, αφού επιλέξαμε αυτούς που μας άρεσαν σαν αισθητική αλλά και σαν ποιότητα και δουλειά ολοκληρωμένη, καταλήξαμε σε 28 designers/brands για το πρώτο μαγαζί. Την ίδια διαδικασία ακολουθήσαμε και για τα επόμενα ΜΟΝΟspaces. Το πιο σημαντικό κριτήριο είναι μάλλον το προσωπικό μας στυλ και αισθητική, αφού οι διαλογές των κομματιών για το κάθε ΜΟΝΟspace, γίνονται όλες, αποκλειστικά από εμάς.

Το ευχάριστο είναι ότι μέσα από την αναγνωρισιμότητα που λαμβάνει το ΜΟΝΟspace στην Ελλάδα, μας προσεγγίζουν πλέον οι σχεδιαστές μόνοι τους μέσω emails ή μέσω των social media και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα, μιας και κάνει το κομμάτι της έρευνας λίγο πιο εύκολο για εμάς!

Ποιο στοιχείο της ελληνικής μόδας πιστεύετε ότι εντυπωσιάζει τους Λονδρέζους;
Αδιαμφισβήτητα αυτό που τους τραβάει είναι το χειροποίητο, ο τρόπος και ο τόπος παραγωγής και η ικανότητα μερικών σχεδιαστών να προσδίδουν στο τελικό τους προϊόν ελληνικά στοιχεία με έναν εντελώς καινούριο και σύγχρονο τρόπο (π.χ Grecian Chic scarves, Kooreloo bags, Tagari bags, Α Future Perfect tops και πολλά άλλα). Το handmade και το made in Greece είναι το ανταγωνιστικό κομμάτι της Ελλάδας σε σχέση με τα τόσο γνωστά brands που μπορεί να βρει κανείς στην αγορά του Λονδίνου.

Υπάρχει στα σχέδια σας η δημιουργία pop up stores και στην Ελλάδα;
Δυστυχώς θεωρούμε ότι το ελληνικό κοινό δεν είναι ακόμα πολύ εξοικειωμένο με την σύγχρονη Ελληνική μόδα, οπότε για την ώρα ακολουθεί απλά τις διεθνείς τάσεις, προσαρμοσμένες πάντα βέβαια στην μεσογειακή κουλτούρα και τρόπο ζωής. Η ξενομανία που είναι βαθιά ριζωμένη στην ελληνική κοινωνία στο χώρο της μόδας δεν έχει αφήσει πολλά περιθώρια μέχρι στιγμής στα ελληνικά brands να βρουν το κοινό τους εντός των συνόρων της χώρας. Υπάρχει σίγουρα μια αλλαγή κατεύθυνσης από τις νεότερες γενιές και κυρίως από παιδιά που έχουν ζήσει και στο εξωτερικό για κάποιο καιρό, αλλά, το ελληνικό κοινό χρειάζεται εκπαίδευση ακόμα, και διάθεση για πειραματισμό. Ένα pop up store με Έλληνες σχεδιαστές που να απευθύνεται σε Έλληνες δεν είναι ακόμα στα άμεσά μας σχέδια. Ωστόσο, συζητάμε σοβαρά το ενδεχόμενο ενός MONOspace σε κάποιο ελληνικό νησί το επόμενο καλοκαίρι, αλλά φυσικά το κοινό που θα στοχεύσουμε αρχικά είναι οι ξένοι.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εταιρίας ΜΟΝΟ εδώ και την fan page τους στο facebook εδώ

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Λογιστική - Marketing. Πρόσφατα, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini MBA) στο πρόγραμμα elearning του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και Marketing and Communication Management στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Ιδιοκτήτρια της Nettings. Ασχολείται με: Web Content Managing, Social Media Managing, Interactive Event Management, Web Video Production. Είναι ιδρυτής και υπεύθυνη επικοινωνίας του Rhodes In Style. Στην ενότητα BIZ Update προβάλλει καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από το δημιουργικό προφίλ των επιχειρηματιών.
Κατερίνα Σταματελοπούλου

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Το προφίλ της εβδομάδας 22 έως 28 Μαΐου 2017, από τον Πέρρη Κρητικό

    flust αστρολογικές προβλέψεις
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+