Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » flust-άρω » Metalux: Τα καψύλλια που εξάγονται σε όλο τον κόσμο από τη Ρόδο, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Metalux: Τα καψύλλια που εξάγονται σε όλο τον κόσμο από τη Ρόδο, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου Οκτ 13,2014 0 Σχόλια

Σε ένα μπουκάλι κρασί ή σαμπάνια, εκτός από το περιεχόμενο, εντυπωσιάζει η εμφάνιση στο πώμα και πολλές φορές έχω θαυμάσει περίτεχνα σχέδια και χρώματα στο πώμα ενός μπουκαλιού. Μόλις πρόσφατα όμως, έμαθα ότι λέγονται καψύλλια επιπωμάτωσης και πόσο εξειδικευμένο προϊόν είναι.

flust.gr

Η κατασκευή των καψυλλίων επιπωμάτωσης φιαλών δεν είναι απλή υπόθεση, όμως, στην Ελλάδα, υπάρχει μια εταιρία, που εδρεύει μάλιστα στο νησί της Ρόδου, που ξέρει να το κάνει καλά μιας και παράγει περίπου 300.000.000 καψύλλια ετησίως, τα οποία εξάγει πραγματικά σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για την εταιρία metalux. Ο δρ. Γιώργος Γιοφτσίδης, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας μίλησε για όλα αυτά που κάνουν την metalux μια εταιρία μοναδική.

Πότε ιδρύθηκε η Metalux και με τι ασχολείται;
Ιδρύθηκε το 1987 από τον ιδιοκτήτη και διευθύνοντα σύμβουλο, Πιερ Νταλ Ρι, ο οποίος είναι Ιταλός που διαμένει στην Ελλάδα. Η παραγωγή ξεκίνησε το 1992 σαν μια μικρή εταιρία. Μετά από 5 χρόνια και αφού η εταιρία ήταν σε θέση να καλύψει τις ανάγκες των Ελλήνων οινοποιών και των Ελλήνων εμφιαλωτών λαδιού, ούζου και γενικά όποιων ποτών απόσταξης πανελλαδικά, πετυχαίνοντας τον πρωταρχικό στόχο της εταιρίας να μην φεύγει ούτε ένα ευρώ από την Ελλάδα στο εξωτερικό για εισαγωγή αυτών των προϊόντων και έχοντας αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία, ανοίξαμε φτερά για τις αγορές του εξωτερικού. Αυτή τη στιγμή, περισσότερο από το 50% θα το έλεγα γύρω στο 70%, από τα προϊόντα μας, εξάγονται σε όλες τις γωνιές της γης, από τις πιο απομακρυσμένες όπως η Αυστραλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, το Καζακστάν, η Τουρκία, η Κύπρος αλλά και σε σημαντικές Ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι η Αγγλία, η Γερμανία, η Αυστρία, η Ιταλία και πολλές άλλες. Αυτό το φάσμα των αγορών που έχουμε κατακτήσει, δείχνει και το επίπεδο της τεχνογνωσίας που έχουμε σε σχέση με την ποιότητα του προϊόντος και το κόστος. Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 50-60 εταιρίες επιπωμάτωσης καψυλλίων φιαλών, εμείς ξεκινήσαμε με κατάταξη στην τελευταία δεκάδα και αυτή τη στιγμή είμαστε μέσα στους 10 πρώτους στον κόσμο και νούμερο 3 ή 4 στην Ευρώπη. Με βάση τις επενδύσεις που έχουνε τρέξει ήδη και είναι της τάξης των 2.000.000 ευρώ, με μηχανήματα και εγκαταστάσεις ταυτόχρονα και με βάση το πλάνο επενδύσεων που έχουμε για το 2015 και 2016, εκτιμώ ότι θα φτάσουμε στη θέση 2.

flust.gr

Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι να υπάρχει μια τόσο μεγάλη εταιρία με έδρα το νησί της Ρόδου; Τι μπορεί να προσφέρει μια εταιρία τέτοιου μεγέθους στο νησί;
Μπορεί να δώσει αρκετά πράγματα. Eμείς ξεκινήσαμε – είμαι εδώ από τα θεμέλια του εργοστασίου- 6 άτομα, μέχρι το 2009 που ξεκίνησε η κρίση ήμασταν λιγότεροι από 30 και αυτή τη στιγμή είμαστε περίπου 55. Άρα, μέσα στην κρίση προσλάβαμε όσους υπαλλήλους είχαμε πριν την κρίση, συμβάλλοντας λίγο ή πολύ, στην καταπολέμηση της ανεργίας. Επίσης, οι υπάλληλοι που έρχονται στην εταιρία δεν έχουνε γνώση του αντικειμένου μιας και δεν υπάρχει σχολείο που να μπορεί να διδάξει τα τεχνικά θέματα της παραγωγής. Bέβαια, υπάρχουν χημικοί και εξειδικευμένο προσωπικό αλλά η βασική γνώση μαθαίνεται εδώ. Παρόλο που όπως είπα εργάζονται στην εταιρία 55 άτομα, στα 23 χρόνια της εταιρίας έχει περάσει μεγάλος αριθμός εργαζομένων οι οποίοι κάποιοι έφυγαν είτε για να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο είτε για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση, πιθανόν και με τις γνώσεις που απέκτησαν από εδώ. Αυτοί λοιπόν οι 200 άνθρωποι και παραπάνω, που πέρασαν από εδώ, ήταν μέσα σε ένα μεγάλο τεχνικό σχολείο όπου έμαθαν να διαχειρίζονται τεχνικά θέματα σχετικά με την μεταποίηση και με όλη την τεχνογνωσία της αγοράς, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. Άρα, όλοι όσοι πέρασαν από την εταιρία, είτε έμειναν είτε ακολούθησαν μια άλλη πορεία, βγήκαν βοηθημένοι γιατί απέκτησαν τεχνική εμπειρία που τους βοήθησε στην μετέπειτα πορεία τους.

Τι θα συμβουλεύατε τα νέα παιδιά που έχουν στο μυαλό τους να δημιουργήσουν μια επιχείρηση; Ποιο είναι το σημαντικότερο πράγμα που θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους;
Υπάρχουν πολλά σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχουν στο μυαλό τους. Δεν θα αναπτύξω με πολλά λόγια τον τομέα της εργατικότητας. Ένας άνθρωπος που θέλει να κάνει κάτι στη ζωή του πρέπει να ξεχάσει τι θα πει ξεκούραση. Ένα ωράριο 16 ωρών την ημέρα είναι το λιγότερο που μπορεί να δώσει κάποιος για να μπορεί να έχει επιτυχία. Από εκεί και πέρα, πρέπει να υπάρχει απόλυτη γνώση του αντικειμένου που θέλει να ασχοληθεί, μιας και τα λάθη στις επιχειρηματικές κινήσεις γίνονται γιατί αυτός που τα κάνει δεν γνωρίζει το αντικείμενο στο όποιο δραστηριοποιείται 100%. Πρέπει να έχει υπομονή και επιμονή για να κατακτήσει στόχους είτε αυτοί λέγονται στόχοι παραγωγής είτε λέγονται στόχοι πωλήσεων. Θυμάμαι, όταν πριν από 15 χρόνια αποφάσισα να κάνω την πρώτη εξαγωγική κίνηση και να επεκταθώ στην αγορά της Τουρκίας, επί 5 χρόνια χτυπούσα πόρτες με μια βαλίτσα στο χέρι για να αποκτήσω τον πρώτο πελάτη, αλλά δεν το έβαλα κάτω και αυτή τη στιγμή έχουμε το 40% της αγοράς της Τουρκίας, στο δικό μας προϊόν, με πάρα πολλούς πελάτες. Άρα λοιπόν, υπομονή στους στόχους. Ένας άλλος παράγοντας τον οποίο θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι νέοι που ξεκινάνε, είναι ότι θα πρέπει να αναλύουν τα παγκόσμια δεδομένα της αγοράς και τεχνοοικονομικά αλλά και από άποψη πωλήσεων. Θα πρέπει να προβλέπεις τι θα γίνει σε μερικά χρόνια έτσι ώστε να έχεις προετοιμαστεί να αντιμετωπίσεις το καλό ή κακό που θα συμβεί. Η κρίση που συνέβη ήταν ένα καλό σχολείο ώστε οι νέοι επιχειρηματίες να είναι προετοιμασμένοι στο τι πιθανόν θα συμβεί και θα είναι κακό, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου πολλές φορές αυτό που θα συμβεί θα είναι καλό, όπως αυτό που πρόκειται να επακολουθήσει της κρίσης.

Όλο αυτό το οικοδόμημα που βλέπετε, τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από εμπορικής άποψης, οφείλεται στο ότι ο Πιερ Νταλ Ρι, ο ιδιοκτήτης, αποφάσισε να επενδύσει στη Ρόδο. Στάθηκε στην επιχείρηση σε όλα τα στάδια της εξέλιξης από μια μικρή μεταποιητική μονάδα σε μια μεγάλη και επίσης στηρίζει τις επενδύσεις έτσι ώστε να φτάσουμε στα νούμερα που είπαμε. Εκ μέρους όλων αυτών των ανθρώπων που εργάζονται στην εταιρία και εμού προσωπικά, του απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας έδωσε σαν άτομα και σαν Έλληνες.

Η συνέντευξη του Δρ. Γιοφτσίδη μεταδόθηκε τηλεοπτικά από την εκπομπή καλώς τους στο Αιγαίο tv

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Λογιστική - Marketing. Πρόσφατα, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini MBA) στο πρόγραμμα elearning του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και Marketing and Communication Management στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Ιδιοκτήτρια της Nettings που δραστηριοποιείται στο Digital Marketing & Communication Management
Κατερίνα Σταματελοπούλου

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+