Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » διατροφή » 8 λόγοι για τους οποίους δεν μπορείτε να χάσετε βάρος! της Ευαγγελίας Ζευκιλή

8 λόγοι για τους οποίους δεν μπορείτε να χάσετε βάρος! της Ευαγγελίας Ζευκιλή

Ευαγγελία Ζευκιλή Μάι 19,2016 0 Σχόλια

Έχετε ακούσει πολλές φορές, από πολλούς, ότι η απώλεια βάρους είναι απλή: Θα πρέπει να τρώμε λιγότερο και να γυμναζόμαστε περισσότερο, έτσι δεν είναι; Ίσως και να μη είναι ακριβώς έτσι!

8 λόγοι για τους οποίους δεν μπορείτε να χάσετε βάρος

Έρευνες που έχουν διεξαχθεί δείχνουν, ότι η αύξηση του σωματικού βάρους και η παχυσαρκία, δεν προκαλείται μόνο από μια γενετική προδιάθεση ή με την αλλαγή του τρόπου συμπεριφοράς στην διατροφή και του τρόπου ζωής, αλλά επηρεάζετε και από τους σύγχρονους περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Ας δούμε τους λόγους:

Έλλειψη ύπνου

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να εμποδίσει τους στόχους σας για απώλεια βάρους. Η στέρηση ύπνου επιβραδύνει το μεταβολισμό σας και επηρεάζει τις ορμόνες λεπτίνη και γκρελίνη που δρουν στον υποθάλαμο (ένα τμήμα του εγκεφάλου υπεύθυνο για τον έλεγχο της αίσθησης της όρεξης και του κορεσμού). Η λεπτίνη λέει στο μυαλό σας να σταματήσει να τρώει, ενώ η γκρελίνη, που παράγεται στο στομάχι, διεγείρει την πείνα.

Η έρευνα δείχνει, ότι ο ανεπαρκής ύπνος σχετίζεται με τα χαμηλά επίπεδα της λεπτίνης, τα υψηλά επίπεδα της γκρελίνης και αύξηση του σωματικού βάρους. Για να έχετε έναν καλό ύπνο θα πρέπει να πάτε νωρίς για ύπνο, να βεβαιωθείτε ότι το δωμάτιό σας είναι σκοτεινό και δροσερό, να απενεργοποιήστε το τηλέφωνο σας, να αποφύγετε την χρήση φαρμάκων (εάν και εφόσον μπορείτε) και τέλος να αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ ή την χρήση τσιγάρου.

Η κατανάλωση «κρυφών» σακχάρων

Κρυφά σάκχαρα υπάρχουν παντού. Στα δημητριακά πρωινού, στα αθλητικά ποτά, στις σάλτσες, στις μπάρες δημητριακών και σε πολλά άλλα τρόφιμα. Τα πρόσθετα σάκχαρα θεωρούνται πλέον να είναι περισσότερο επιβλαβή από ότι το διατροφικό λίπος για το σωματικό βάρος και για την συνολική υγεία, συμπεριλαμβανομένων την εμφάνιση οδοντικής τερηδόνας, τον διαβήτη, τις καρδιακές παθήσεις και φυσικά την παχυσαρκία. Γι αυτό θα πρέπει να διαβάζετε τις διατροφικές ετικέτες και να αποφεύγετε τα προϊόντα με υψηλές ποσότητες σε προσθήκη ζάχαρης. Μπορεί να αναφέρονται ως σιρόπι καλαμποκιού, σακχαρόζη, βύνη, γλυκόζη, μελάσα, φρουκτόζη, μαλτόζη ή συμπύκνωμα χυμού φρούτων.

Δεν μετράμε μόνο θερμίδες

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προκειμένου να χάσουν βάρος, μετράνε μόνο την θερμιδική αξία ενός τροφίμου, με αποτέλεσμα να έχουν μία εμμονή με τον έλεγχο των θερμίδων και να παραβλέπουν την πιο σημαντική πτυχή των τροφίμων, που είναι τα θρεπτικά συστατικά τους. Θα πρέπει να σκεφτείτε την ποιότητα ενός τροφίμου ,επιλέγοντας τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, ικανά να θρέψουν το σώμα σας με βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα φρούτα, στα λαχανικά και σε άλλες τροφές.

Η απορρόφηση των περιβαλλοντικών οιστρογόνων

Είναι γνωστό ότι η περίσσεια οιστρογόνων αυξάνει το σωματικό λίπος. Ο λιπώδης ιστός παράγει και αποθηκεύει περισσότερα οιστρογόνα. Το οιστρογόνο με τη σειρά του, αναγκάζει το σώμα να αυξήσει τον λιπώδη ιστό, ο οποίος στην συνέχεια, παράγει περισσότερα οιστρογόνα και ο κύκλος αυτός επαναλαμβάνεται.

Αλλά η κυριαρχία των οιστρογόνων δεν προκαλείται μόνο από την εμμηνόπαυση. Στην βιομηχανική κοινωνία, είμαστε συνεχώς εκτεθειμένοι σε xenoestrogens δηλ. σε ξένα οιστρογόνα τα οποία περνούν στο περιβάλλον μας μέσω των φυτοφαρμάκων, των ζιζανιοκτόνων, μέσω της πλαστικής ύλης, των καυσίμων, των εξατμίσεων των αυτοκινήτων, από τα βιομηχανικά απόβλητα, από το κρέας των ζώων που έχουν υποστεί πάχυνση με φάρμακα οιστρογόνων, καθώς και με αμέτρητα οικιακά και προσωπικά προϊόντα, τα οποία πολλοί από εμάς χρησιμοποιούν καθημερινά.

Η χρόνια έκθεση σε αυτά τα οιστρογόνα συμβάλλει επίσης στην κυριαρχία των οιστρογόνων. Η οποία, σύμφωνα με ορισμένους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, είναι σε επίπεδα επιδημίας στην κοινωνία μας, και είναι κυρίως υπεύθυνη για την αύξηση του αριθμού των νεότερων γυναικών που πάσχουν από σοβαρά συμπτώματα της κυριαρχίας οιστρογόνου, όπως ινοκυστική νόσο του μαστού, φούσκωμα, και στειρότητα, ενοχλητικό έμμηνο κύκλο, η κατάθλιψη, η ενδομητρίωση.

Τρώγοντας βιολογικά τρόφιμα, για παράδειγμα, που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία με ζιζανιοκτόνα και φυτοφάρμακα, είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αποφύγετε τα xenoestrogens. Επίσης, αποφεύγοντας τα πλαστικά, όπως το εμφιαλωμένο νερό, πίνοντας φιλτραρισμένο νερό χρησιμοποιώντας κεραμικά ή γυάλινα δοχεία. Και τέλος, αποφύγετε τη θέρμανση των τροφίμων στο φούρνο μικροκυμάτων σε πλαστικά δοχεία. Η θερμότητα από το φούρνο μικροκυμάτων δημιουργεί επιβλαβείς χημικές ουσίες που μεταφέρονται από το πλαστικό στο φαγητό σας.

Δεν έχετε χρόνο για να μαγειρέψτε

Ο συνδυασμός του πολυάσχολου τρόπου ζωής, μας έχει οδηγήσει σε λιγότερη προετοιμασία των γευμάτων στο σπίτι. Τρώγοντας το πρωινό στο δρόμο βιαστικά ή παραγγέλνοντας φαγητό από έξω, οδηγούμαστε στο να επιλέγουμε τροφές πλούσιες σε λιπαρά και σε σάκχαρα. Θέστε έναν στόχο να μαγειρεύεται 1-2 φορές την εβδομάδα αρκετά φαγητά, να τα καταψύχετε και κάθε φορά που κάνετε ένα γεύμα, ξεπαγώνετε την μερίδα φαγητού που χρειάζεστε.

Ορμονική δυσλειτουργία

Η παθολογία του θυρεοειδούς αδένα μπορεί να περιλαμβάνει, ανωμαλίες ανάπτυξης του θυρεοειδούς, παθήσεις που προκαλούν υπερθυρεοειδισμό/ υποθυρεοειδισμό, θυρεοειδίτιδες καθώς και το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών όσο και η αντίσταση στην ινσουλίνη, μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του σωματικού βάρους. Αν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ώστε να δοθεί φαρμακευτική αγωγή και ταυτόχρονα βελτιώστε την διατροφή σας προσθέτοντας καλή ποιότητα πρωτεΐνη, λαχανικά, φρούτα και τροφές μα καλά λιπαρά.

Δεν τρώτε αρκετά «καλά» λιπαρά

Για δεκαετίες το διατροφικό λίπος θεωρήθηκε ο εχθρός, στην απώλεια βάρους. Αλλά έχει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η εισαγωγή της χαμηλής περιεκτικότητας λιπαρών σε προϊόντα έχει οδηγήσει σε αύξηση της παχυσαρκίας σε όλο τον κόσμο. Τα καλά λιπαρά είναι αυτά που χρειάζεται ο οργανισμός μας, καθώς κάποια δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του και έχουν ιδιαίτερη σημασία γιατί ευεργετούν μακροπρόθεσμα την καρδιά μας, μειώνοντας τη χοληστερίνη στο αίμα και κατ’ επέκταση τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων. Συν τοις άλλοις, ορισμένα καλά λιπαρά, παρά τις θερμίδες τους, μπορεί να έχουν ευεργετική δράση όσον αφορά την καύση του λίπους και άρα να κάνουν καλό, αντί για κακό στη σιλουέτα μας. Τα βρίσκουμε στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο, στα αμύγδαλα, στα ψάρια κ.α.

Το σώμα σας έχει ένα καθορισμένο σημείο βάρους

Η θεωρία ρύθμισης του σώματος μας λέει, ότι το σώμα μας είναι προγραμματισμένο για ένα ορισμένο βάρος και παλεύει για να μείνει εκεί. Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί ο περιορισμός των θερμίδων από μόνος του, δεν αρκεί για μία μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Μία σταθερή απώλεια βάρους μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής και άσκησης, είναι ο μόνος αποδεδειγμένος τρόπος για να μειώσει το βάρος που έχετε θέσει ως στόχο. Καλό είναι να θέτουμε στόχο, την απώλεια του 10% του βάρους μας. Χάνοντας το 10% του παρόντος σωματικού βάρους μας μπορούμε να προωθήσουμε την ενέργεια και τις επιδόσεις μας, να ελαττώσουμε την πιθανότητα των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη, να χαμηλώσουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και να δώσουμε μια ώθηση στον οργανισμό μας.

Ευαγγελία Ζευκιλή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης .Μετά από 13 χρόνια εμπειρίας και παρακολούθησης πολλών περιστατικών, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της «ελαφριά ζωή», που την ονόμασε –πως αλλιώς-Light Life, η οποία σήμερα μετρά 5 χρόνια ζωής, και η Ευαγγελία –πλέον- 18 χρόνια εμπειρίας . Πρόκειται για ένα Πρότυπο Κέντρο Διατροφής & Μεταβολικού Ελέγχου ( www.lightlife.gr ) ένα ιδιαίτερο project, που δημιουργήθηκε με πολύ αγάπη, κέφι και ατελείωτες ώρες δουλειάς.
Ευαγγελία Ζευκιλή

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
Google+