Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » επιχειρηματικότητα » Το crowd funding κάνει τις επιχειρηματικές ιδέες, πράξη

Το crowd funding κάνει τις επιχειρηματικές ιδέες, πράξη

editor Απρ 16,2013 0 Σχόλια

Οι καιροί είναι περίεργοι, η αναζήτηση εργασίας δύσκολη και η εύρεση διαθέσιμου κεφαλαίου για την ανάπτυξη μίας επιχειρηματικής ιδέας ακόμα δυσκολότερη. Παρ” όλα αυτά, όπως πάντα, υπό τέτοιου είδους συνθήκες αναπτύσσονται οι πιο καινοτόμες και ευρηματικές ιδέες ώστε να προσφέρουν ένα περίεργα σμιλεμένο σκαλί κατά την σκληρή ανάβαση προς την επιτυχία.

Καθώς λοιπόν οι επενδυτές είναι δυσεύρετοι στις μέρες μας, οι ορίζοντες διευρύνθηκαν και οι επίδοξοι επιχειρηματίες – και όχι μόνο – άνοιξαν τις πόρτες τους στο ευρύ κοινό μέσω του διαδικτύου.

Με τον όρο «crowd funding» προσδιορίζονται διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες στις οποίες παρουσιάζονται ιδέες και project που επικοινωνούνται στο ευρύ κοινό και μέσω αυτών, οι δημιουργοί τους προσπαθούν να συγκεντρώσουν το απαραίτητο κεφάλαιο ώστε να χρηματοδοτήσουν το εγχείρημά τους.

Η ιδέα πηγάζει από την έννοια του «crowdsourcing» που αναφέρεται στην εφαρμογή ενός μοντέλου συλλογής υπηρεσιών και ιδεών μέσω της γνωστοποίησής του σε ένα σύνολο ανθρώπων κυρίως μέσω του διαδικτύου αντί για την αναζήτησή τους σε παραδοσιακές εφοδιαστικές αλυσίδες.
Και το «crowdsourcing» και το «crowd funding» βρίσκουν εφαρμογή σε διαφόρων ειδών δραστηριότητες, όπως υποστήριξη ενός καλλιτέχνη από τους θαυμαστές του, πολιτικές καμπάνιες, χρηματοδότηση εταιρειών startup, ανάπτυξη δωρεάν λογισμικών αλλά και διαχείριση κρίσεων, π.χ. φυσικών καταστροφών.

Η διαδικασία λειτουργεί ως εξής: ο ενδιαφερόμενος κάνει μία σύντομη περιγραφή του project του, θέτει ένα χρηματικό ορόσημο π.χ. της τάξεως των €5.000 και το επικοινωνεί μέσω της πλατφόρμας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο ευρύ κοινό. Επίσης θέτει και ένα χρονικό περιθώριο κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να ανεγερθεί το επιθυμητό ποσό. Έπειτα δουλειά αναλαμβάνουν οι fans και όσοι «πιστεύουν στο project» κάνοντας τις δωρεές τους ώστε να βοηθήσουν να συμπληρωθεί το πόσο πριν την λήξη του deadline.

Φυσικά, αυτοί που επιλέγουν να κάνουν την οποιαδήποτε δωρεά δεν μένουν χωρίς ανταμοιβή. Αναλόγως την ιδέα και το ποσό που προσφέρει ο καθένας, ο δημιουργός προσφέρει ανταλλάγματα πάσης φύσεως που ποικίλουν από μικρά δώρα έως και μετοχικό κεφάλαιο πάνω στο τελικό προϊόν ή την επιχείρηση.

Εδώ βέβαια βρίσκεται και η «παγίδα» της υπόθεσης: αν το ποσό αποτύχει να συμπληρωθεί πριν την προκαθορισμένη διορία έστω και για ένα ευρώ, τα χρήματα που έχουν δεσμευθεί επιστρέφονται στους επενδυτές και ο ενδιαφερόμενος δυστυχώς δεν παραλαμβάνει τίποτα.

Αν και η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί ένας γρήγορος δρόμος προς την ανάδειξη μιας ιδέας ή ενός project που προσπαθεί να προσελκύσει επενδυτές και να λάβει εποικοδομητικό feedback,το ρίσκο της όλης διαδικασίας δεν περιορίζεται μόνο στο να χαθεί η προθεσμία. Λόγω του αυξημένου κινδύνου που απορρέι, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, από το απρόσωπο του χαρακτήρα των διαδικτυακών συναλλαγών υπάρχει πάντα ο φόβος της διαδικτυακής απάτης από την μεριά των επενδυτών και της κλοπής της βασικής ιδέας του δημιουργού από τρίτους.

Βάση των παραπάνω η σχετική νομοθεσία (βλ. internet law) που ήδη υφίσταται, αν και άρτια δομημένη, υποβάλλεται σε συνεχείς αλλαγές ώστε να προστατεύει με επιτυχία τους επενδυτές και τους αποδέκτες της επένδυσης.
Παρ” όλα αυτά, το «crowd funding» έχει αποκτήσει μεγάλο κοινό το οποίο αυξάνεται συνεχώς. Εκτός από της Η.Π.Α. η ιδέα αναπτύσσεται με μεγάλη επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία αλλά και τις Σκανδιναβικές χώρες.

Αιτήσεις στα «crowd funding platforms» έχουν γίνει φυσικά και από Έλληνες, αλλά ελληνική πλατφόρμα δεν έχει δημιουργηθεί ακόμα. Ίσως μελλοντικά, με τα κατάλληλα μέσα, να στηθεί κάτι αντίστοιχο και στην χώρα μας διότι οι χρήσιμες ιδέες και τα πρωτότυπα project υπάρχουν. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημιουργήσουμε έναν τέτοιου είδους κόμβο ανάπτυξης ώστε και να βοηθήσουμε την Ελλάδα εκ των έσω αλλά και να προσελκύσουμε κεφάλαιο και από το εξωτερικό με έναν τρόπο ο οποίος έχει μεγάλη απήχηση παγκοσμίως.

Το κυριότερο όμως είναι ότι έχει απήχηση σε νέους ανθρώπους που εκτός του ότι αυτοί σηκώνουν το βαρύ κουπί της παγκόσμιας κρίσης είναι ταυτόχρονα και το μέλλον αυτού του κόσμου.

Ένα άρθρο του Κωνσταντίνου Πουλιάδη στο epixeiro.gr

editor

editor

Με τη σημασία στο περιεχόμενο και την χρήσιμη πληροφορία, το flust.gr ασχολείται με ό,τι μπορεί να εμπνεύσει και να αλληλεπιδράσει με τους χρήστες που το επιλέγουν. Μέσα από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων της καθημερινότητας από όλο τον κόσμο, με θετική διάθεση, σκοπός μας είναι η έμπνευση όπως επίσης και η προβολή της νέας ελληνικής επιχειρηματικότητας.
editor

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+