Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » ευ-flust » Σωστή διατροφή για δυνατούς μαθητές, της Γιούλης Ματσαμά

Σωστή διατροφή για δυνατούς μαθητές, της Γιούλης Ματσαμά

Γιούλη Ματσαμά Σεπ 21,2013 0 Σχόλια

@nooz.gr

@nooz.gr

Οι μαθητές επέστρεψαν στα σχολικά θρανία. Έχουν να λάβουν για έναν ακόμη χρόνο πολλές νέες πληροφορίες, για τις οποίες χρειάζεται καλή πνευματική λειτουργία και φυσικά αντοχή, καθώς οι ώρες που το παιδί περνάει στο σχολείο είναι αρκετές. Πόσες φορές έχετε προσέξει παιδιά που φαίνονται διαρκώς κουρασμένα και μένουν πίσω στα μαθήματα τους;

Η καλή και ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για να καταφέρει ο μαθητής να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της σχολικής χρονιάς και να βγει νικητής! Το βάρος σε αυτόν τον τομέα πέφτει στον γονιό, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφική εκπαίδευση του παιδιού. Άλλωστε, οι διατροφικές συνήθειες δημιουργούνται κατά κύριο λόγο στα πρώτα χρόνια της ζωής και μεταφέρονται κατά την ενηλικίωση.

Τι μπορείτε να κάνετε ως γονείς, για να ενισχύσετε την απόδοση των παιδιών σας στο σχολείο και για να αποκτήσουν ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες; Δεν θέλει κόπο για γερά μυαλά, θέλει σίγουρα κάποιο χρόνο, σωστή πληροφόρηση, ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες, ισορροπία και μέτρο. Πώς όλα αυτά θα τα μεταφράσετε σε διατροφική συμπεριφορά;
Ξεκινήστε ευχάριστα και υγιεινά την ημέρα σας παίρνοντας πρωινό όλη η οικογένειά μαζί. Ένα πλούσιο πρωινό είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσετε την απόδοσή των παιδιών στο σχολείο. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά που τρώνε ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευστροφία και ικανότητα μάθησης, καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, δεν κουράζονται εύκολα και διατηρούν την απόδοση τους σε υψηλά επίπεδα μέχρι το μεσημέρι. Επιπλέον, το πρωινό βοηθά στην καλύτερη διαχείριση της πείνας μέσα στην ημέρα και στην διατήρηση υγιούς σωματικό βάρος.

Λόγω του ότι, για τους εργαζόμενους γονείς, το πρωί αποτελεί μία «ώρα πανικού», το πρωινό γεύμα είτε παραλείπεται είτε αποτελείται μόνο από γάλα ή χυμό. Είναι σημαντικό να συνδυάζετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες, ώστε το παιδί να λάβει τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεται για την καλή εγκεφαλική και σωματική λειτουργία. Ένας εύκολος τρόπος να κάνετε συνδυασμούς είναι να θυμάστε ότι κάθε γεύμα πρέπει να αποτελείται από κάποιο πρωτεϊνούχο τρόφιμο, όπως το γάλα, το τυρί, τη γαλοπούλα, από κάποιο υδατανθρακούχο, όπως το ψωμί και τα δημητριακά και από κάποιο φρούτο ή λαχανικό.

Το γάλα είναι από τα απαραίτητα τρόφιμα καθημερινά, ώστε να λάβει το παιδί μέρος του ασβεστίου που χρειάζεται.
Καλές επιλογές πρωινού για τους μαθητές είναι:

Γάλα χαμηλό σε λιπαρά, με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και 1 φρούτο εποχής
Γάλα χαμηλό σε λιπαρά, με τοστ που αποτελείται από ψωμί ολικής ή πολύσπορο, γαλοπούλα, τυρί κίτρινο ή spread και κάποιο λαχανικό, όπως το μαρούλι και η ντομάτα
Γάλα χαμηλό σε λιπαρά, με ψωμί ολικής και λεπτή στρώση μαλακής μαργαρίνης και μελιού ή μαρμελάδας της αρεσκείας τους και 1 μικρό φρούτο εποχής

Ύστερα από το πρωινό, σειρά έχει το σνακ στο σχολείο. Είναι γεγονός πως στη χώρα μας τα κυλικεία και το σύστημα σίτισης δεν είναι οργανωμένα σχετικά με το ποιά τρόφιμα είναι κατάλληλα για κατανάλωση από τα παιδιά. Γι’ αυτό, είναι προτιμότερο να έχει το παιδί μαζί του σνακ από το σπίτι. Είναι μία διαδικασία η οποία χρειάζεται μόνο 5 λεπτά για την παρασκευή και μπορεί να εξασφαλίσει την καλή υγεία του παιδιού. Μπορείτε να το ετοιμάσετε μαζί με το παιδί σας, καθώς είναι σημαντικό να εμπλακεί στη διαδικασία και να μάθει και το ίδιο ποιά τρόφιμα είναι καλό να επιλέγει.

Βασιστείτε σε αυτά που το παιδί σας προτιμάει γευστικά, είναι εύκολο να μεταφερθούν στο σχολείο και έχουν υψηλή διατροφική αξία, με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ας δούμε κάποια ιδανικά σνακ για το σχολείο:
2 φρούτα εποχής και 1 μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, είτε με σοκολάτα, είτε με φρούτα
Στικς λαχανικών (πολυχρωμία) και κριτσινάκια πολύσπορα ή κράκερς ολικής άλεσης
Τοστ με γαλοπούλα, τυρί κίτρινο ή spread και κάποιο λαχανικό και φρούτο εποχής ή χυμό, χωρίς προσθήκη ζάχαρης
Κουλουράκι Θεσσαλονίκης με σουσάμι, σκέτο ή με γαλοπούλα και τυρί και κάποιο φρούτο ή στικς λαχανικών
φρούτα εποχής με ξηρούς καρπούς ανάμεικτους και σπιτικό κέικ ή κομμάτι σπιτική πίτσα
Μικρές αραβικές πιτούλες σε ρολάκια, με ποικιλία λαχανικών και λίγη μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά.

Η διατροφή του παιδιού χρειάζεται ποικιλία και νοστιμιά! Επιπλέον, ως γονείς αποτελείτε πρότυπα συμπεριφοράς και η διατροφική εκπαίδευση ξεκινά από εσάς. Τα παιδιά στα πρώτα στάδια της ζωής τους λειτουργούν μιμητικά, άρα μπορείτε με τη δική σας συμπεριφορά να τους περάσετε καλές συνήθειες για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Και για το τέλος σας προτείνουμε ένα ωραίο, απλό και ευχάριστο μυστικό! Ονοματίστε τα φαγητά των παιδιών σας με ωραίες ονομασίες όπως για παράδειγμα: «Το σπανάκι για τους δυνατούς», «Οι φακές για τους σιδερένιους». Είναι ένας ωραίος τρόπος να κάνετε αυτά τα φαγητά πιο δελεαστικά για τα παιδιά σας.

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+