Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » flust-άρω » Σπύρος Δανέλης: H Ευρωπαϊκή Προοπτική της Γαλάζιας Ανάπτυξης, συνέντευξη στην Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπύρος Δανέλης: H Ευρωπαϊκή Προοπτική της Γαλάζιας Ανάπτυξης, συνέντευξη στην Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου Μαρ 24,2014 0 Σχόλια

spiros-danellis-e1358241755579

O Σπύρος Δανέλης είναι ευρωβουλευτής της ομάδας S&D της προοδευτικής συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είναι μέλος της επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου και  μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού. Τον συναντήσαμε στο Στρασβούργο κατά τη διάρκεια της ολομέλειας του Ε.Κ και συζητήσαμε μαζί του για την γαλάζια ανάπτυξη, τις αερομεταφορές και την επόμενη μέρα των ευρωεκλογών.

Πιστεύετε ότι στα πλαίσια της γαλάζιας ανάπτυξης οι νησιωτικές περιοχές θα μπορέσουν να αναπτυχθούν οικονομικά, με δεδομένο ότι υπολείπονται των άλλων περιοχών όσον αφορά στο κόστος των μετακινήσεων, την εποχική δραστηριότητα, την σύνδεση μεταξύ τους κοκ. Ποιες είναι οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν προς αυτή την κατεύθυνση;

Επειδή δεν είναι γνωστό, πρώτα πρέπει να πούμε πολύ σύντομα τι είναι η γαλάζια ανάπτυξη. Η γαλάζια ανάπτυξη είναι μια μεγάλη στρατηγική της ΕΕ που σχεδιάζεται για να εφαρμοστεί, αυτό το 7ετές δημοσιονομικό πλαίσιο, ήδη δηλαδή τρέχει, και η αιχμή είναι 5 δραστηριότητες στη θάλασσα. Η πρώτη που μας ενδιαφέρει περισσότερο από τις άλλες είναι ίσως ο παράχθιος και θαλάσσιος τουρισμός, δεύτερη είναι οι ιχθυοκαλλιέργειες, επίσης είναι η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέσα στη θάλασσα με ειδικά πάρκα τα οποία βρίσκονται εντός της θάλασσας.

Όλοι αυτοί οι τομείς, είναι τομείς που μας έρχονται γάντι χάρη στα δικά μας πλεονεκτήματα, ως Ελλάδα, και κυρίως ως παραθαλάσσια και νησιωτική χώρα. Υπολογισμοί της Κομισιόν λένε πως θα έχουμε τα επόμενα χρόνια, μέχρι το 2020, τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε 1,6 εκ θέσεις εργασίας, μιας και η εργασία είναι από τα μεγαλύτερα κοινωνικά μας προβλήματα στην Ελλάδα κατεξοχήν, αλλά και συνολικότερα στην Ευρώπη και κυρίως στον Νότο, και επειδή η γαλάζια ανάπτυξη έρχεται να αξιοποιήσει τη θαλάσσια οικονομία, επισημαίνουμε πως μας ενδιαφέρει απόλυτα. Βέβαια για να μπορέσουμε να πάρουμε ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα, θα πρέπει να προετοιμαστούμε. Και οι τομείς στους οποίους και στην έκθεσή μου είχα δώσει ιδιαίτερο βάρος στο οτι θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε ή να μετεκπαιδεύσουμε κόσμο, κυρίως νέους βέβαια, για θέσεις εργασίας που έρχονται και που δεν έχουμε το κατάλληλο εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό όλων των κατηγοριών και των επιπέδων. Αυτό θα πρέπει να το κάνουμε πολύ γρήγορα, όχι μονάχα για τη γαλάζια ανάπτυξη αλλά γενικότερα για την πραγματικότητά μας, γιατί πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως πάνω από ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας που χάθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, κυρίως από το λιανεμπόριο ή τους τομείς γύρω από την οικοδομή, δεν θα ξαναδημιουργηθούν με τις ίδιες προϋποθέσεις.

Protection de la mer

Επίσης υπάρχει μεγάλη αναγκαιότητα να καταφέρουμε να συνεργαζόμαστε σε διάφορους τομείς, στο δημόσιο και στον ιδιωτικό. Να υπάρχουν από κοινού διάφορες πρωτοβουλίες. Πχ ένας από τους υποτομείς του γαλάζιου τουρισμού που μας ενδιαφέρει πολύ, είναι η κρουαζιέρα. Νησιά όπως η Ρόδος, που μπαίνουν στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και ολόκληρο το Αιγαίο θα μπορούσε να μπει σε έναν χάρτη κρουαζιέρας, ακόμη κι αν όλα τα νησιά δεν έχουν τις υποδομές να φιλοξενήσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Εάν μπορέσει να υπάρξει μια συνεργασία και μια συνεννόηση, μια προώθηση κοινή των ιδιαιτεροτήτων που προσφέρει ένα άθροισμα νησιών όπως είναι τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη, και όλα τα υπόλοιπα νησιά μαζί συνδεδεμένα, είναι κάτι που θα ενδιαφέρει πάρα πολύ τις εταιρίες κρουαζιέρας.

Όλα αυτά, λοιπόν, μπορούν να ξανασχεδιαστούν και να στηθούν σε άλλη βάση, αν εμείς αλλάξουμε λίγο νοοτροπία και αν μπορέσουμε πριν από όλα να συνεννοηθούμε μεταξύ μας και να πάρουμε κοινές πρωτοβουλίες. Αυτό είναι κλειδί για όλα. Αρκεί να δούμε καλές πρακτικές που υπάρχουν γύρω μας στην υπόλοιπη Ευρώπη και να τις υιοθετήσουμε.

Το λέω αυτό γιατί ο νέος κόσμος είναι και πιο εύκολο να καταλάβει κάποια πράγματα. Οι μεγαλύτερες γενιές είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν νοοτροπίες, τα νέα παιδιά μπορούν και να αντιληφθούν την αξία αυτών των ζητημάτων και να τα υιοθετήσουν, να κάνουν διάφορες συμπράξεις.

Η ΕΕ επισημαίνει τον ρόλο των στρατηγικών για τις θαλάσσιες λεκάνες όσον αφορά στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης καθώς και της οικονομικής, εδαφικής και κοινωνικής συνοχής. Πιστεύετε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να αποκτήσει έναν ουσιαστικότερο ρόλο και περισσότερες αρμοδιότητες, ώστε να μπορεί να υλοποιεί δικές της πολιτικές ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής της;

Να θυμίσω ότι το κύτταρο σχεδιασμού της ανάπτυξης και της εφαρμογής των επιμέρους πολιτικών σε πάρα πολλούς τομείς είναι, η περιφέρεια. Γιατί φέρει κάποια χαρακτηριστικά που τη διαφοροποιούν από την υπόλοιπη επικράτεια της χώρας. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να έχει και τη δυνατότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιομορφίες και τα χαρακτηριστικά αλλά και τις δυνατότητες, να μπορεί να σχεδιάσει την ανάπτυξη της περιοχής της. Σε έναν τομέα στρατηγικό, όπως είναι η γαλάζια ανάπτυξη, αυτό ζητείται κατ’ εξοχήν. Διότι οι σχεδιασμοί δεν μπορούν να είναι γενικά εθνικής εμβέλειας, αλλά αναπτύσσεις έναν τομέα, τον τουρισμό κατ’ εξοχήν σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά σου. Δεν εφαρμόζονται συνταγές γενικής ισχύος. Ζητείται επίσης από τις περιφέρειες να σχεδιάσουν και να διαχειριστούν όλες αυτές τις ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν, προκειμένου να μπορέσει να υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, να γίνουν επενδύσεις, να δημιουργηθεί έτσι μια ζωντάνια της τοπικής οικονομίας, να υπάρξουν θέσεις εργασίας, συνέργειες μεταξύ διαφορετικών κλάδων.

1491589_744928612201330_1678382035_n

Για παράδειγμα, ο τουρισμός οποιασδήποτε μορφής, πρέπει να συνδεθεί με την αγροτική οικονομία, με την παραγωγή διαφορετικών προϊόντων που να είναι διαφορετικά και που να ταυτίζονται με τον τόπο στον οποίο παράγονται για να προσφέρουν μια αυθεντική εμπειρία του επισκέπτη. Αυτός που θα έρθει στη Ρόδο πρέπει να φάει το λουκάνικο που θα φάει και στην Φρανκφούρτη; Πρέπει να φάει τοπικούς μεζέδες. Αυτά όλα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα, σε εμάς δεν είναι ακόμη δυστυχώς. Ποιος μπορεί να συντονίσει όλα αυτά τα πράγματα; Η αυτοδιοίκηση, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι. Η περιφέρεια είναι αυτή που πρέπει να συνεργαστεί με άλλες περιφέρειες, ακόμη και άλλων χωρών, όπως είναι η Τουρκία. Όλες αυτές οι ευκαιρίες μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από δράσεις της περιφέρειας.

Ως μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εισηγητής της Ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, το πολυετές πρόγραμμα της Ε.Ε, ποιά θεωρείτε είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που καθυστερούν την υλοποίηση του προγράμματος, και πότε πιστεύετε ότι αυτό το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί;

Λοιπόν, τι είναι ο ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός; Για να έρθετε στις Βρυξέλλες ή στο Στρασβούργο σήμερα από την Αθήνα, δεν έρχεστε κάνοντας μια ευθεία πτήση. Όπως ξέρουμε από τη γεωμετρία η συντομότερη απόσταση δύο σημείων είναι η ευθεία που τα συνδέει. Δεν κάνουμε, λοιπόν, τις πτήσεις μας ορθολογικά. Έχει υπολογιστεί πως – κατά μέσο όρο – σε όλες τις Ευρωπαϊκές πτήσεις, ανεξαρτήτως απόστασης, έχουμε 15χλμ παραπάνω πτήση από αυτή που θα έπρεπε, ενώ 200 χιλιάδες ώρες πτήσης γίνονται χωρίς λόγο. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε σπατάλη χρόνου και καυσίμων, το οποίο με τη σειρά του συνεπάγεται επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους και επίσης αύξηση του κόστους και για τις αεροπορικές εταιρίες. Τελικά όλα αυτά καταλήγουν στην τσέπη του πελάτη, άρα έχουμε αύξηση των εισιτηρίων στις μεγαλύτερες πτήσεις που κάνουν τα αεροπλάνα. Όλα αυτά τα ανορθολογικά πράγματα θα μπορούσαμε να τα μαζέψουμε και να εξορθολογήσουμε την οικονομία των αεροπορικών μεταφορών κάνοντας το απλούστατο, πετώντας όσο γίνεται πάνω στη συντομότερη οδό μεταξύ δύο σημείων.

Αυτό σήμερα δεν μπορούμε να το κάνουμε, γιατί υπάρχουν 28 διαφορετικοί εναέριοι χώροι, τους οποίους κάθε χώρα διαχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο, με τους δικούς της δηλαδή μηχανισμούς. Επιπλέον, υπάρχουν άλλα 10 κοινά κέντρα, δηλαδή είναι 38 οι οργανισμοί διαχείρισης του εναερίου χώρου. Αυτός ο κατακερματισμός που κοστίζει απίστευτα και επιβαρύνει με αυτόν τον τρόπο το περιβάλλον και την τσέπη μας, πρέπει να «μαζευτεί». Ενώ όλοι βλέπουν την αναγκαιότητα και κανείς δεν βλέπει κάτι αρνητικό σε αυτή την υπόθεση, υπάρχει απίστευτη κωλυσιεργία και αντίδραση από τις χώρες μέλη. Ενώ η υπόθεση του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού ξεκίνησε πριν από 10-11 χρόνια, καρκινοβατεί. Μετά από την σημερινή υπερψήφιση της έκθεσης για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό, μπαίνει σε κάποιες διαδικασίες αυξημένης πίεσης από τη μεριά της Κομισιόν στις κυβερνήσεις, που μπορεί να καταλήξουν και σε επιβολή μέτρων κλπ. Γιατί τώρα υπάρχει αυτή η αντίδραση; κανείς δεν μπορεί εύκολα να το καταλάβει και να το εξηγήσει… Υπάρχει γιατί αναβιώνουν συνεχώς νέες λογικές των εθνικών εγωισμών και της καχυποψίας, ιδεοληψίες μεταξύ των διαφορετικών χωρών.

AVIATION

Θα σας πω αυτό το απίστευτο. Η Γερμανία με τη Γαλλία έχουν μια μεγάλη δυσκολία να συνυπάρξουν στην κοινή διαχείριση του εναέριου χώρου τους, διότι υπάρχουν ακόμη οι καχυποψίες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Επίσης υπάρχουν οικονομικές αντιστάσεις γιατί υπάρχουν συμφέροντα. Διάφορα σωματεία εργαζομένων στους επιμέρους τομείς της πολιτικής αεροπορίας φοβούνται ότι θα χάσουν θέσεις εργασίας, κάτι που δεν ισχύει και μάλιστα στην έκθεση αυτή, εμείς ως Σοσιαλιστές, φροντίσαμε και εντάξαμε διάφορες τροπολογίες που έγιναν αποδεκτές που περιορίζουν αυτή την πιθανότητα, ακόμη κι αν ήθελε κάποια χώρα-μέλος να ιδιωτικοποιήσει κάποιους τομείς.

Παρόλα αυτά, υπάρχει μια καχυποψία και ένας φόβος για να πάμε στο καινούργιο. Όμως στο καινούργιο ούτως ή άλλως πάμε, γιατί πλέον με τις επαναστάσεις που γίνονται καθημερινά, οι τεχνολογίες μας οδηγούν σε τελείως διαφορετικό δρόμο. Αλλά πρέπει να πω και άλλον ένα λόγο που είναι αναγκαία η υιοθέτηση του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού, που είναι η διεθνής ανταγωνιστικότητα. Δηλαδή, επειδή όλο το σημερινό σύστημα ουσιαστικά επιβαρύνει πάρα πολύ και με σπατάλη ωρών τη διαχείριση του αεροδρομίου, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι σε μεγάλο βαθμό πια κορεσμένα. Γι’ αυτό βλέπετε να αναπτύσσονται πολύ γρήγορα αεροδρόμια ως κόμβοι διεθνών συγκοινωνιών, αεροδρόμια τρίτων χωρών. Η Κωνσταντινούπολη, το Χονγκ Κονγκ , αεροδρόμια της Μέσης ή της Άπω Ανατολής είναι τέτοια παραδείγματα. Μετατίθεται ο χώρος διαχείρισης των αεροσυγκοινωνιών από την Ευρώπη προς την Ανατολή, κι έτσι πολύ σύντομα η ευρωπαϊκή αεροπορία θα έχει πολύ μεγάλα προβλήματα ανταγωνισμού. Ήδη δέχεται μεγάλες πιέσεις.

Εν τέλει, υπάρχει ένας πολύ βασικός συμβολισμός. Εάν δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε ως ευρωπαϊκές χώρες σε μια τέτοια ιστορία που μόνο θετικά φέρνει, και να έχουμε μια ενιαία διαχείριση, τότε οι ευρωπαίοι πολίτες σωστά θα αναρωτηθούν τι σόι Ένωση είμαστε και για ποιο λόγο να υπάρχουμε.

Πώς πιστεύετε ότι διαμορφώνεται το πολιτικό κλίμα στην Ελλάδα ενόψει των ευρωεκλογών με την συμμετοχή των καινούργιων κομμάτων που έχουν αρχίσει να προκύπτουν, όπως Το Ποτάμι; Ποια είναι τα δικά σας σχέδια;

Λυπάμαι πολύ που διαπιστώνω αυτά που διαπιστώνει ο καθένας και σε ομαλές περιόδους του παρελθόντος. Ενώ πάμε σε Ευρωεκλογές, ιδίως με την ενιαία κρίση της Ευρώπης και με όλα αυτά που ζούμε, βλέπετε πως διαμορφώνεται μια εκλογική ατζέντα που έχει να κάνει μόνο με εσωτερικά θέματα. Αυτό είναι κρίμα που συνέβαινε και που συμβαίνει, γιατί στερεί τη δυνατότητα από τους ευρωπαίους πολίτες να αντιληφθούν την ευρωπαϊκή διάσταση. Και δεν είναι κάτι θεωρητικό… Ξέρετε πως το 80% των θεμάτων που αφορούν την καθημερινότητά μας, από τα πολύ απλά έως τα πιο σύνθετα, είναι αποφάσεις που λαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και υλοποιούνται, ή διαφοροποιούνται σε επιμέρους ζητήματα, στις χώρες μέλη;

Η άποψή μου είναι πως ο δημόσιος διάλογος σήμερα, μεταξύ όλων των κομμάτων και όλων των πολιτών, θα έπρεπε να είναι επικεντρωμένος σε ένα κορυφαίο ζήτημα. Ποιό είναι το βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο που μπορεί να εφαρμοστεί στη χώρα αύριο. Μέσα από αυτή την κουβέντα ανοίγουν όλα τα άλλα. Η εκπαίδευση, πώς προετοιμάζεις το δυναμικό σου, κυρίως τους νέους, πώς συνδέεις την εκπαίδευση με την παραγωγικότητα στην αγορά για να αξιοποιήσεις τις ευκαιρίες που σου δίνονται και, φυσικά, πώς μετατρέπεις τη δημόσια διοίκηση από δυνάστη της επιχειρηματικότητας σε ουσιαστικό σύμμαχο, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες για παραγωγή πλούτου και κάλυψη θέσεων εργασίας. Γιατί όλα τα άλλα είναι δευτερεύουσας σημασίας ή πλασματικά θέματα. Γιατί η πραγματικότητα είναι αυτό που βιώνουμε εδώ, κι όχι η πραγματικότητα που προσπαθούμε να φτιάξουμε στην Ελλάδα για να μην αλλάξει τίποτα. Έτσι πιστεύω πως είναι άλλη μια χαμένη προεκλογική περίοδος, παρότι είναι τόσο κρίσιμη και ιδιόμορφη για να ανοίξει ένας πραγματικός διάλογος μεταξύ των πολιτών και των κομμάτων, για το ποια είναι τα πραγματικά μας προβλήματα και πώς τα ξεπερνάμε.

Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε πως μέσα σε μια νέα παγκόσμια πραγματικότητα, όπου ο παγκόσμιος χάρτης ισχύος έχει διαφοροποιηθεί πλήρως από αυτό που ξέραμε μερικά χρόνια πριν, η Ευρώπη δεν θα είναι ξανά ισχυρός παίκτης εάν δεν αποκτήσει μια ενιαία ισχύ. Οι χώρες-μέλη, όσο ισχυρές και αν είναι, όπως η Γερμανία, μόνες τους στην παγκόσμια πραγματικότητα δεν είναι ένας ισχυρός παγκόσμιος παίκτης. Γι’ αυτό, πολύ περισσότερο οι ανίσχυρες χώρες της Ευρώπης έχουν ανάγκη αυτή τη συνύπαρξη.

9718465838_6b2ce46fa6_z

Εγώ δεν ξέρω ακόμα τι θα κάνω. Βλέπετε πως οι διαδικασίες στον δικό μου χώρο είναι περίεργες. Δεν θέλαμε να δούμε την πραγματικότητα νωρίτερα. Δεν ανοίξαμε πολλές συζητήσεις που θα έπρεπε να έχουμε κάνει νωρίτερα, και με τον εαυτό μας ως κόμμα και με την κοινωνία και με τις άλλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, αυτό που λέμε κεντροαριστερά. Η προσωπική μου άποψη είναι πως μετά τις εκλογές που θα αλλάξουν όλα, θα ανοίξουν πιο επώδυνες διαδικασίες αλλά θα είναι μονόδρομος για να υπάρξει μια συνεννόηση αυτού του χώρου. Υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας το οποίο νιώθει πως δεν καλύπτεται από κανέναν πολιτικό χώρο και θα ευχόταν να υπήρχε αυτός ο χώρος όπου θα μπορούσε να εκφράσει τις αγωνίες, τις αναζητήσεις, τις αρχές του.

Αυτό το έλλειμμα και αυτό το συναίσθημα κάνει να ευδοκιμούν πολλές προτάσεις που έρχονται ως αντισυστημικές, μακριά από το φθαρμένο αυτό πολιτικό σύστημα. Γι’ αυτό και το Ποτάμι φαίνεται να έχει τέτοια ανταπόκριση. Εμένα δεν με καλύπτει. Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα προσώπων που θα έρθουν και θα λύσουν τα ζητήματα. Ούτε πιστεύω πως η πολιτική μπορεί να ασκηθεί ερασιτεχνικά. Δεν είμαι υπέρ των επαγγελματιών της πολιτικής, σε καμία περίπτωση. Αλλά δεν μπορείς έτσι, με γενικόλογα συνθήματα και με γενικές προσεγγίσεις να δώσεις απάντηση στα μεγάλα ζητήματα που πρέπει οργανωμένα από μια πολιτεία να αντιμετωπιστούν. Δεν είναι όμως παράλογο να υπάρχουν τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, που πείθουν κυρίως νέο κόσμο από όσο δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Εξάλλου, είναι αποδέκτες μιας υγιούς αγωνίας και προσπάθειας να ενεργοποιηθούν πολίτες, αλλά μέσα στα υπάρχοντα σχήματα και την παρακμή τους σε καμιά περίπτωση δεν νιώθουν την ασφάλεια να το κάνουν. Άρα, δεν βλέπω να είναι αρνητικά, αλλά ένα δείγμα υγείας με την έννοια ότι, οι πολίτες και κυρίως οι νέοι πρέπει να ασχολούνται, να είναι ενεργοί. Με τέτοιες διαδικασίες κάνουν και ένα πέρασμα που είναι αναγκαίο, από την κοινωνία των πελατών –που είχαμε γίνει για πολλά χρόνια και σε μεγάλο βαθμό επειδή βόλευε- σε μια κοινωνία πολιτών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το πολιτικό σύστημα ευθύνεται, αλλά η πολιτική ελίτ δεν διορίζεται.

Μετά τη Χούντα δεν μας έφερε καπέλο κανένας καμία κυβέρνηση! Οι πολίτες οι ίδιοι επιλέγουν ψηφίζοντας. Όσο υπήρχε η επιλογή να διατηρούμε ένα σύστημα πελατειακών σχέσεων, το κάναμε. Όταν έπαψε αυτή η δυνατότητα σε τέτοιο βαθμό, άρχισε να σπάει και να χαλάει το σύστημα. Άρα η εξυγίανση θα έρθει μέσα από τη συνειδητοποίηση των πολιτών, ότι είναι πραγματικοί πολίτες.

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Λογιστική - Marketing. Πρόσφατα, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini MBA) στο πρόγραμμα elearning του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και Marketing and Communication Management στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Ιδιοκτήτρια της Nettings που δραστηριοποιείται στο Digital Marketing & Communication Management
Κατερίνα Σταματελοπούλου

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+