Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » ευ-flust » Πάσχα: διατροφή και απόλαυση, της Γιούλης Ματσαμά

Πάσχα: διατροφή και απόλαυση, της Γιούλης Ματσαμά

Γιούλη Ματσαμά Απρ 27,2013 0 Σχόλια

Τις ημέρες του Πάσχα το πρόβλημα της διατροφής μπορεί να οξυνθεί με την υπερβολική λήψη τροφών, κυρίως πλούσιων σε ζωικό λίπος, που λόγω δυσκολίας στην πέψη, μπορεί να δημιουργήσει γαστρικό φόρτο με αποτέλεσμα οξείες γαστρίτιδες που μπορεί να επιδεινωθούν από την υπερβολική κατανάλωση οινοπνευματωδών.

Η αιφνίδια υπερκατανάλωση μπορεί να επιδεινώσει προϋπάρχοντα νοσήματα, όπως υπέρταση, καρδιακή ανεπάρκεια, σακχαρώδη διαβήτη, στεφανιαία νόσο, γαστρικό έλκος, κολίτιδες κ.α. Τα άτομα με τα παραπάνω νοσήματα θα πρέπει να αποφεύγουν την υπερκατανάλωση τροφίμων και αλκοολούχων κατά την περίοδο του Πάσχα, ακολουθώντας το διαιτολόγιο που τους έχει συστήσει ο γιατρός τους.

Η διακοπή της νηστείας κατά την ημέρα του Πάσχα πρέπει να γίνεται βαθμιαία και με τροφές σχετικά εύπεπτες. Η παραδοσιακή “μαγειρίτσα” αποτελεί ένα σχετικά εύπεπτο τρόφιμο που προετοιμάζει το γαστρικό βλεννογόνο για την κατανάλωση του κρέατος και των γαλακτοκομικών της επόμενης μέρας:

Μην καταναλώνετε υπερβολικά μεγάλη ποσότητα τροφίμων σε ένα γεύμα. Διαιρέστε την προσλαμβανόμενη τροφή στο πρόγευμα και τα δύο κύρια γεύματα.Μη φορτώνετε το στομάχι σας το βράδυ της Ανάστασης και λίγο πριν τον ύπνο.
Καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις κατηγορίες, δηλαδή πρωτεΐνες, αμυλώδη, λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά. Αποφύγετε τα πολλά γλυκά και λιπαρά.
Καταναλώνετε οινοπνευματώδη με μέτρο και με γεμάτο το στομάχι.
Ποτέ μη σηκώνεστε από το τραπέζι με αίσθημα πλήρους κορεσμού που σημαίνει υπερκατανάλωση τροφής.
Προσπαθήστε με την ευκαιρία των εορτών και του ελεύθερου χρόνου να επιδοθείτε σε ήπιου βαθμού άσκηση, π.χ περπάτημα.
Προτιμάτε γενικά τη δική μας “Μεσογειακή δίαιτα” που είναι πλούσια σε αμυλώδη, όσπρια, λαχανικά και φαγητά μαγειρεμένα σε ελαιόλαδο και όχι σε λίπος ή μαργαρίνη που είναι πλούσια σε κορεσμένα λίπη.
Μην οδηγείτε αυτοκίνητο αμέσως μετά από υπερβολική κατανάλωση τροφής ή/και οινοπνευματωδών.

Το φαγητό είναι και μια κοινωνική εκδήλωση και ευκαιρία να μιλήσετε και να διασκεδάσετε με τους συγγενείς και φίλους. Δεν είναι αυτοσκοπός, και με το σκεπτικό αυτό φροντίστε να μη χαλάσετε τη διάθεση και το κέφι των άλλων με μια πιθανή δική σας αδιαθεσία από υπερφαγία.
Μην παρασύρεστε αλλά μην παρασύρετε και τους άλλους σε γαστρονομικές ακρότητες.

Μετά τη μαγειρίτσα, το αρνί, το κοκορέτσι και τα πασχαλινά αυγά, επιστρέψτε στην ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σε συνδυασμό πάντα με φυσική δραστηριότητα.

Αν τηρήσατε τη νηστεία αυτές τις ημέρες, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην σταδιακή εισαγωγή των τροφίμων που αποκλείσατε από το διαιτολόγιό σας. Το βράδυ της Ανάστασης περιοριστείτε στη μαγειρίτσα, το κόκκινο αυγό και τη σαλάτα.

Αν νιώθετε ότι το παρακάνατε την ημέρα του Πάσχα, προσπαθήστε να αποτοξινωθείτε από τρόφιμα ζωικής προέλευσης τις επόμενες ημέρες, δίνοντας έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά.

Απολαύστε το φαγητό με την παρέα σας… και Καλό Πάσχα!

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+