Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » ευ-flust » Ο διατροφολόγος Μανώλης Μοράρης: Γιορτές και ενοχές! Συνέντευξη στην Αναστασία Κορινθίου

Ο διατροφολόγος Μανώλης Μοράρης: Γιορτές και ενοχές! Συνέντευξη στην Αναστασία Κορινθίου

Αναστασία Κορινθίου Δεκ 04,2013 0 Σχόλια

708869364_e5689ca989_z

Πόσο αμαρτωλός είναι ένας λευκός κουραμπιές και ένα μελωμένο μελομακάρονο; Μην ξεσκονίζεις την άχνη ζάχαρη από τη ζωή σου, ξεσκόνισε τις γνώσεις σου στις διατροφικές σου συνήθειες. Ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Μανώλης Μοράρης μας λύνει απορίες και διώχνει τις τύψεις των Χριστουγέννων που ακούν στο όνομα «ένα κερασματάκι;»

Τι σημαίνει σωστή διατροφή;

Όταν μιλάμε για διατροφή, δεν μιλάμε μόνο για κακή διατροφή ή υγιεινή διατροφή, αλλά για μια διατροφή που μπορεί να σε καλύπτει σε θρεπτικά συστατικά, ασχέτως αν κάποιες φορές είναι πλουσιότερα θερμιδικά από αυτά που χρειάζεσαι. Δεν υπάρχει καλή και κακή διατροφή, αλλά επαρκής διατροφή. Λαμβάνω, δηλαδή, σε εβδομαδιαία και καθημερινή βάση όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζομαι για να είμαι υγιής και γεμάτος ενέργεια. Θα μπορούσαμε επίσης να μιλήσουμε για καλή επιλογή συνδυασμού τροφών. Το κάθε τρόφιμο, δηλαδή, σε συνέργεια με κάποιο άλλο να βοηθάει στη μέγιστη και καλύτερη απορρόφηση από τον οργανισμό, των ίδιων των συστατικών που περιέχει.

Τα πέντε λάθη που κάνουμε οι Έλληνες όταν τρώμε;

1. Τρώµε βαριά, αργά το βράδυ
2. «Ξεφεύγουµε» το Σαββατοκύριακο
3. Παραλείπουµε γεύµατα για να αδυνατίσουµε
4. Τρώµε πολύ και γρήγορα
5. Τρώµε µπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή

Υπάρχουν μαγικές δίαιτες;
Δυστυχώς, η απάντηση είναι αρνητική.
Δεν υπάρχει κάποια μαγική δίαιτα, που να επιτρέπει να τρώμε καθημερινά και ανεξέλεγκτα, όσο και ό,τι θέλουμε, και ταυτόχρονα να χάνουμε βάρος.
Μια σωστή δίαιτα, λοιπόν, πρέπει να στοχεύει στη σταδιακή μείωση του βάρους, στη μείωση του σωματικού λίπους και στη διατροφική εκπαίδευση. Μόνο έτσι μπορεί το αποτέλεσμα να είναι μόνιμο. Επίσης, με τη δίαιτα είναι απαραίτητη και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

Τι είναι η διατροφική πυραμίδα;

Η πυραμίδα της διατροφής είναι ένας τρόπος απεικόνισης των διατροφικών οδηγιών και στη βάση αναφέρονται τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται περισσότερο μέσα στην ημέρα όπως δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και ελαιόλαδο. Στην κορυφή της αναφέρονται τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται σπανίως, ή με μέτρο (κρέας, γλυκά), ενώ τα υπόλοιπα τρόφιμα, όπως όσπρια, πουλερικά και γαλακτοκομικά καταλαμβάνουν ενδιάμεσες θέσεις.

Ένας διαιτολόγος λειτουργεί και ως ψυχολόγος;
Το επάγγελμα του διαιτολόγου-διατροφολόγου ξεφεύγει από αυτόν που ορίζει η ετυμολογία της ίδιας της λέξης και πολλές φορές καταλήγει να πάρει το ρόλο του ψυχολόγου ή του εξομολογητή. Εκτός από την διατροφική επιμόρφωση που χορηγεί στον ενδιαφερόμενο, είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος για να παρέχει την καθοδήγηση και υποστήριξη που είναι αναγκαίες για μια επιτυχή αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στην τροφή.
Εν κατακλείδι, είτε είναι ανάγκη να διορθωθεί η υγεία ενός ατόμου, ή να εξασφαλιστεί ότι θα παραμείνει ως έχει, ο διαιτολόγος είναι κατάλληλα εξοπλισμένος για να οδηγήσει ένα άτομο με ασφάλεια στους προσωπικούς του διατροφικούς στόχους. Όμως, ξέρει και τον τρόπο να επέμβει όταν κρίνει ότι οι στόχοι αυτοί είναι λανθασμένοι και επιβαρύνουν την υγεία, αλλά και να οδηγήσει το άτομο που ζητά τη βοήθειά του στο να κατανοήσει που βρίσκεται το λάθος. Έτσι, ο δρόμος προς την βελτίωση γίνεται ευκολότερος και η σχέση με την τροφή – όχι μόνο περιστασιακά, αλλά και σε βάθος χρόνου – καλύτερη.

Τι μπορούμε να κάνουμε τώρα που ξεκινούν οι γιορτές και τα καλέσματα, για να μην νιώθουμε στερημένοι;

• Μην πάτε σε εκδηλώσεις νηστικοί, καταναλώστε μια ώρα νωρίτερα κάτι ελαφρύ στο σπίτι, όπως ένα φρούτο ή ένα ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι.
• Πιείτε 1-2 ποτήρια νερό πριν από το φαγητό σας. Συνεχίστε με τη σαλάτα, ή κάποια σούπα και αφήστε για το τέλος το κυρίως πιάτο.
• Προσπαθήστε να παραγγείλετε/καταναλώσετε, όσο το δυνατό, λιγότερα ορεκτικά.
• Όταν ανοίξει ο μπουφές, μην βιαστείτε να γεμίσετε το πιάτο σας. Εντοπίστε αυτά που πραγματικά σας αρέσουν και γεμίστε μία φορά το πιάτο σας. Μη ξεχάσετε τη σαλάτα!
• Αποφύγετε τα τηγανητά και τα φαγητά πλούσια σε βούτυρα και κρέμα γάλακτος, το κατσίκι, το αρνί, τα γλυκά με πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες) και προτιμήστε ένα μελομακάρονο. Να θυμάστε ότι τρώγοντας ένα κομμάτι, παίρνετε όλη την ευχαρίστηση που αναζητάτε.
• Όταν τελειώσετε το γεύμα σας, μην κάθεστε στο τραπέζι για συζήτηση, προτιμήστε το σαλόνι ή άλλο χώρο.
• Αποφύγετε να συνοδεύετε το αλκοόλ με ξηρούς καρπούς.
• Προσοχή στα γλυκίσματα! Βάλτε στόχο το ένα γλυκό την ημέρα, και προτιμήστε μελομακάρονο αντί του κουραμπιέ. Επίσης, μη βιαστείτε να τα ψωνίσετε. Αν μπουν τα γλυκά αυτά από αρχές Δεκεμβρίου στο σπίτι σας, αυξάνονται και οι πιθανότητες να πάρετε βάρος.
• Τέλος, μην ξεχνάτε ότι αν φάτε λίγο (ή πολύ) παραπάνω μία μέρα, δεν χρειάζεται να συνεχίσετε να τρώτε υπερβολικά και τις επόμενες μέρες. Ανασυγκροτηθείτε και επιστρέψτε στις υγιεινές σας συνήθειες!

Χριστούγεννα και παραπανίσια κιλά. Εναλλακτικές λύσεις, και συνταγές υπάρχουν;

Οι ημέρες των εορτών είναι για όλους μία περίοδος χαλάρωσης ακόμα και για τη διατροφή μας. Βέβαια, τις ημέρες αυτές δεν μπορούμε να στερηθούμε την παρέα, τις γευστικές απολαύσεις και τους γλυκούς πειρασμούς. Μπορούμε όμως να προσέξουμε τις μερίδες του φαγητού μας, να φτιάξουμε τα γλυκά υγιεινά με τον δικό μας τρόπο, έτσι ώστε να μην καταλήξουμε σε υπερφαγία . Επίσης, τις ημέρες που είμαστε καλεσμένοι για φαγητό, καλό είναι να μην πηγαίνουμε νηστικοί, αλλά να έχει προηγηθεί κάποιο «σνακ» που θα μας κρατήσει σε ισορροπία. Τέλος, τις ημέρες που δεν είμαστε καλεσμένοι, ας προσπαθήσουμε να αντισταθμίσουμε τις ατασθαλίες μας με υγιεινές επιλογές. Προσοχή στο αλκοόλ, διότι παρέχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, όταν τα λίπη παρέχουν 9 θερμίδες. Επίσης, όσοι έχουν κάνει νηστεία, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την διατροφή τους, η προσαρμογή θα πρέπει να είναι σταδιακή για να μην έχουμε γαστρεντερικές διαταραχές.

Παιδική παχυσαρκία. Λάθος νοοτροπία, ή λάθος φαγητά στο σπίτι;

Τα υψηλότερα επίπεδα υπερβολικού βάρους και παχυσαρκίας εντοπίζονται στην Ελλάδα, με περισσότερα από 4 στα 10 παιδιά να είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα

Λάθη που γίνονται είναι:
1. Tαΐζουμε τα παιδιά μας συνέχεια.
2. Eπιβραβεύουμε τα παιδιά μας με φαγητό.
3 .Πιέζουμε τα παιδιά μας να φάνε όλο τους το φαγητό.
4. Δίνουμε στα παιδιά μας αναψυκτικά, τηγανιτά, σνακ, γλυκά με συντηρητικά και ζάχαρη, αντί να παρασκευάζουμε υγιεινά ό,τι μπορούμε εμείς στο σπίτι.
5. Αφήνουμε τα παιδιά μας πολλές ώρες μόνα τους, μπροστά σε υπολογιστή ή τηλεόραση.
6. Παραλείπουμε το πρωινό και το υγιεινό δεκατιανό.
7.Δοκιμάζουμε επικίνδυνες δίαιτες.
8.Οι γονείς δεν παρακινούν το παιδί τους να παίξει, να τρέξει, να αθληθεί.

Πόσο απαιτητικό είναι το επάγγελμα σας;

Ο ρόλος του διαιτολόγου είναι πολύ βασικός, υπεύθυνος και πολύ απαιτητικός.
Κάθε επαγγελματίας-πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος είναι κοινωνικά επιταγμένος να στηρίζει και να καθοδηγεί με απόλυτα επιστημονικό τρόπο τους ανθρώπους που ζητούν τη βοήθειά του. Είναι υποχρεωμένος να τους οδηγήσει στο αποτέλεσμα που επιθυμούν, με γνώμονα την υγεία και όχι το ασύστολο κέρδος. Να τους μάθει να έχουν σωστές διατροφικές συνήθειες μέσα από την σωστή πληροφόρηση, ώστε να πάψουν τελικά να έχουν ανάγκη τη συνεχή και εφ” όρου ζωής παρουσία του.

*Στη φωτογραφία εξωφύλλου οι μπάλες της υγείας που χρησιμοποιούνταν από την δυναστεία Σονγκ (960-1127AD) για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και τη χαλάρωση του μυαλού.

Αναστασία Κορινθίου

Αναστασία Κορινθίου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971, αλλά επέλεξε την Ρόδο για να ζήσει και να δημιουργήσει τα ενήλικα παραμύθια της. Σπούδασε νηπιαγωγός αλλά ποτέ δεν άσκησε το συγκεκριμένο επάγγελμα μιας και την κέρδισε το ραδιόφωνο από πολύ νωρίς. Στον χώρο της συγγραφής μπήκε το 2004 με το βιβλίο της «Γυναίκες από πέτρα». Ακολούθησε η «Καρδιά ενός αγγέλου» που μεταφέρθηκε τηλεοπτικά από τον Στράτο Μαρκίδη, το «Βαρλίκι», «Χρονικό μιας απιστίας», «Η Αδελφότητα των Γκρίζων Κροτάφων» «Σου τηλεφώνησα για ένα αντίο». Παρουσιάστρια της εκπομπής καλώς τους στην τηλεόραση ΑΙΓΑΙΟ το 2014-2015, ραδιοφωνική παραγωγός στον ΠΑΛΜΟ. Για το καλοκαίρι του 2015 παρουσιάζει την εκπομπή "Για πάρτη σας" που ταξιδεύει στα νησιά του Ν.Αιγαίου από το κανάλι ΑΡΤ tv.
Αναστασία Κορινθίου

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+