Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » δράσεις » Ο Αντώνης Φιοράκης μοιράζεται το όραμα της Incrediblue στο Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Ο Αντώνης Φιοράκης μοιράζεται το όραμα της Incrediblue στο Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς Σεπ 08,2016 0 Σχόλια

Μπορεί οι διακοπές πάνω σε ένα ιστιοπλοϊκό ή σε κάποιο γιώτ να φάνταζαν κάποτε μακρινό όνειρο για όσους ονειρεύονταν την απόλυτη αίσθηση της ελευθερίας, της χαλάρωσης, της ανακάλυψης και της περιπέτειας στην θάλασσα, αλλά η ανερχόμενη νεοφυής επιχείρηση της incrediblue έχει βαλθεί να αλλάξει αυτά τα δεδομένα.

%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%8e%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%86%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82

Ο Αντώνης Φιοράκης, ένας από τους ιδρυτές της πρώτης διαδικτυακής πλατφόρμας www.incrediblue.com/ στην οποία ο καθένας μπορεί  να οργανώσει και να κλείσει τις διακοπές του σε σκάφος τόσο εύκολα και γρήγορα όσο και η κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, μίλησε στην Αέλια για το πώς γεννήθηκε η ιδέα, για την εμπειρία του από την ίδρυση της εταιρείας, για τον θαλάσσιο τουρισμό στην Ελλάδα αλλά και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην πορεία.

Σε ευχαριστούμε πολύ που μας δέχτηκες στα γραφεία της incrediblue. Θα ήθελες να μας πεις για το αντικείμενο και την πορεία της incrediblue;

Η incrediblue είναι μια Online Πλατφόρμα για διακοπές με σκάφος. Ουσιαστικά ξεκινήσαμε σαν ιδέα το 2011. Μιλώντας με έναν καλό μου φίλο, που η οικογενειακή του επιχείρηση ήταν οι ενοικιάσεις σκαφών και ενώ μου έλεγε για το πώς δουλεύει η αγορά και για τα προβλήματα που έχει, ξαφνικά μου ήρθε η ιδέα ότι τελικά ίσως υπάρχει μια ευκαιρία να βοηθήσουμε λίγο την αγορά κάπως να αλλάξει και να δημιουργηθεί μια επιχείρηση μέσα από αυτή την αλλαγή.

Ενώ γινόταν αυτό μέσα στο καλοκαίρι, εγώ δοκίμασα κάποιες διακοπές με σκάφος, γιατί κάποιοι φίλοι μου είχαν έρθει από το εξωτερικό και ήθελαν να ζήσουν την Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά. Ζώντας λοιπόν την εμπειρία από μέσα, ήμουν μετά πεπεισμένος ότι εδώ υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για να βελτιώσουμε το κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού.

Υπάρχει ζήτηση στον ιστιοπλοϊκό – θαλάσσιο τουρισμό;

Η Ελλάδα, καλώς ή κακώς, είναι μια χώρα με διαφορετικά standards στον θαλάσσιο τουρισμό σε σχέση με το εξωτερικό. Δεν υπάρχουν οργανωμένες μαρίνες όπως στην Κροατία ή στην Τουρκία, αλλά από την άλλη, αυτό δίνει μια πιο ρομαντική αίσθηση με περισσότερη ελευθερία και περιπέτεια.

Εκεί όμως υπάρχει η μεγάλη ευκαιρία, όπου για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύει ένας ενοικιαστής σκάφους στο σκάφος, ξοδεύει πολύ περισσότερα για υπηρεσίες στη θάλασσα. Για αυτό και αναπτύσσονται διαφόρων ειδών υπηρεσίες γύρω από τον θαλάσσιο τουρισμό. Βλέποντας τους ενοικιαστές σκαφών ανά τον κόσμο είναι αρκετά εκατομμύρια άνθρωποι που νοικιάζουν σκάφη, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Για εμάς, η μεγάλη ευκαιρία είναι στους ανθρώπους που δεν έχουν καμία επαφή με τον θαλάσσιο τουρισμό και τα σκάφη. Αυτό είναι το όραμα της Incrediblue, δηλαδή, να φέρουμε κόσμο που θα ανταλλάξει τις διακοπές του σε ξενοδοχεία ή σε βίλες, με διακοπές πάνω σε ένα σκάφος, είτε αυτό είναι ιστιοπλοϊκό είτε κάποιο γιωτ είτε κάποιου είδους διαφορετικό σκάφος.

Πώς η ευκαιρία από μια ιδέα έγινε επιχείρηση;

Ξεκίνησε σαν ιδέα αλλά πάντα πίστευα ότι για να δημιουργηθεί μια ιδέα χρειάζεται μια ομάδα. Έχω φίλους που έχουν ξεκινήσει μόνοι τους και έχω δει τις δυσκολίες που έχεις όταν κάνεις μια επιχείρηση ολομόναχος.

Γνώρισα τον συνέταιρο μου, τον Θοδωρή και του είπα για την ιδέα. Εκείνος ενθουσιάστηκε και μου λέει «είμαι μέσα, ας το ξεκινήσουμε σιγά-σιγά», σε ένα event που έγινε στον Βόλο, όπου εκεί είχε έρθει και ο Γιώργος Γάτος, ο άλλος συνεταίρος μου από τη Θεσσαλονίκη για να μιλήσει.  Aρχίσαμε να μιλάμε με τον Γιώργο, ο οποίος ήταν μέντορας σε πολλές ομάδες, και μου λέει: «αυτή είναι η μόνη ιδέα που θα ήθελα να είμαι μέρος» και έτσι ξεκινήσαμε οι τρεις μας.

Προσλάβαμε τον πρώτο μας προγραμματιστή για να γίνει μέλος της ομάδας και να αρχίζουμε να χτίζουμε σιγά-σιγά ένα πρωτότυπο site. Δεν ήταν στον αέρα αλλά μπορούσαμε να το δείχνουμε σε δυνητικούς πελάτες ή συνεργάτες και έτσι βγήκαμε στην αγορά.

Και οι τρεις είχαμε ακόμα τις δουλειές μας, δεν ήμασταν ακόμα σίγουροι ότι η incrediblue θα μπορεί κάποια στιγμή να μας συντηρεί. Οπότε, το χτίζαμε σιγά-σιγά, μέχρι που μετά από 9 μήνες περίπου ήμασταν όλοι πεπεισμένοι ότι αυτή η ιδέα μπορεί να λειτουργήσει.

incrediblue-site

Πολύς κόσμος  θα δίσταζε. Μπορείς να μου προσδιορίσεις τις δυσκολίες που βλέπατε;

Δεν ήταν εύκολο. Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έλεγε ότι τους άρεσε αυτό που κάναμε, ήταν και ένα  μεγάλο ποσοστό ανθρώπων του χώρου που μας έλεγαν: «παιδιά αυτό το πράγμα πιστεύω πως δε θα δουλέψει ποτέ». Αν όμως πραγματικά πιστεύεις σε αυτό που κάποτε ήταν μια ιδέα και σιγά-σιγά το κάνεις ένα προϊόν, μια ομάδα και ένα όραμα, δεν τα παρατάς.

Με το Γιώργο και με όλη την υπόλοιπη ομάδα πήραμε μέρος σε πολλά events και συνέδρια που αφορούσαν στην επιχειρηματικότητα. Πολλές φορές υπάρχουν επενδυτές, που μπορούν να επενδύσουν στην ιδέα σου αλλά ειδικά όταν βγαίνεις να μιλήσεις με επενδυτές, το ποσοστό των όχι που παίρνεις είναι 80-90%.

Δε σας τρόμαξαν όμως τα όχι; Δεν σας κράτησαν πίσω να σας απογοητεύσουν;

Νομίζω σε κάνουν καλύτερο. Αρχίζεις να μελετάς τι μπορείς να βελτιώσεις στο προϊόν σου, στον τρόπο που παρουσιάζεις την ιδέα και την επιχείρησή σου. Με όσους μας λέγανε «όχι» κρατάγαμε επικοινωνία και σε έξι μήνες τους στέλναμε ξανά μια ενημέρωση, τι έχουμε κάνει σ’αυτό το εξάμηνο.  “Πως σας φαίνεται; Eίμαστε σε καλύτερο δρόμο; Που πιστεύετε τώρα ότι θα μπορούσαμε να βελτιωθούμε;”. Οπότε, αυτό το «όχι» το παίρνεις σαν μια εποικοδομητική ανταπόκριση.

 

Στη δική σας περίπτωση σας φόβισε η γραφειοκρατία, τα φορολογικά, όλα αυτά τα διαδικαστικά να τρέξεις μια εταιρία;

Αυτά δεν νομίζω ότι μπορεί να σε φοβίζουν γατί δεν είναι κάτι το οποίο δεν μπορείς να το ξεπεράσεις. Είναι κομμάτι της δουλειάς, οπότε πρέπει όταν κάνεις το πλάνο σου, να υπολογίζεις ότι δεν μπορώ από τη μια ημέρα στην άλλη να έχω και το τάδε χαρτί. Και δε νομίζω πως πλέον είναι και τόσο άσχημα τα πράγματα.

Εμείς, τουλάχιστον η εμπειρία που είχαμε από το Βόλο, γιατί εκεί ξεκίνησε η εταιρία, ήταν ότι μας πήρε γύρω στις 3-4 ημέρες να την ιδρύσουμε.  Ήμασταν μια καινούργια εταιρία, δεν μας γνωρίζανε, δεν γνωρίζαμε κανέναν οπότε πρέπει να χτίσεις και λίγο τις σχέσεις σου. Όμως αυτό είναι κομμάτι της δουλειάς και το να χτίζεις σχέσεις είναι σημαντικό, είτε αυτό είναι με πελάτες, είτε είναι με συνεργάτες είτε με τον δημόσιο τομέα που είναι και αυτός συνεργάτης σου.

Άλλη μια δυσκολία που ακούμε συχνά είναι το πως θα βρω πελάτες, πως θα πείσω και πως θα με μάθουν. Αυτό εσάς σας δυσκόλεψε;

Σίγουρα σε δυσκολεύει, γιατί κυρίως αν πας να χτίσεις πελάτες online, μπορείς να βρεις αρκετούς σχετικά δωρεάν αλλά και άλλους αντίστοιχα να τους πληρώσεις, οπότε θα χρειαστείς κάποιο budget.

Καλό είναι να μιλήσεις με κάποιον άνθρωπο και να πεις του πεις «ξέρεις τι, είσαι έμπειρος σε αυτό το πράγμα, θα μπορούσες να μου δώσεις κάποιες συμβουλές;». Όχι να τον προσλάβεις για να στο κάνει, αλλά να έχεις κάνει εσύ ήδη μια προεργασία, να δεις πως μπορώ να μεγαλώσω την επιχείρηση μου μέσα από το διαδίκτυο πχ και μετά να ζητήσεις κάποιες συμβουλές από κάποια άτομα. Αυτό εγώ τουλάχιστον το κάνω κατά κόρον.

incrediblue

Τι είναι αυτό που βοήθησε εσένα προσωπικά πολύ και τι βοήθησε την Incrediblue ως επιχείρηση στο να αντιμετωπίσει αυτές τις δυσκολίες;

Γενικά δεν πιστεύω πως υπάρχουν συνταγές επιτυχίας. Συνταγές αποτυχίας σίγουρα, οπότε κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το ρίσκο τουλάχιστον του να αποτύχεις, είναι η ομάδα να αλληλοσυμπληρώνει ο ένας τον άλλον. Το άλλο είναι να δοκιμάζεις πολλά πράγματα και να χτίσεις ένα προϊόν, το οποίο η αγορά θα είναι διατεθειμένη να πληρώσει.

Εμείς καταφέραμε να χτίσουμε μια εταιρία 18 ατόμων διαδικτυακή από το Βόλο όπου δεν υπήρχε και άλλος εκεί πέρα. Θυμάμαι έναν από τους προγραμματιστές που είχα προσλάβει, να μου λέει « Αντώνη δε θα πίστευα ποτέ ότι δυο τετράγωνα από το σπίτι μου θα είχα τέτοια κουβέντα για να χτίσουμε μια εταιρία που θα έχει μελλοντικούς πελάτες σε όλο τον κόσμο.»

Αν ήταν να το αρχίσετε και χτίσετε από την αρχή τι θα ήθελες να είχες κάνει διαφορετικά ή τι θα έκανες ακριβώς όπως το έκανες;

Νομίζω ένα μεγάλο κομμάτι των πραγμάτων που κάναμε, τα κάναμε σωστά. Ίσως εκεί που κάναμε αρκετά λάθη ήταν στο κομμάτι της ομάδας. Δηλαδή πολλές φορές δουλέψαμε με άτομα τα οποία δεν είχαν το πάθος που θα έπρεπε ή πολλές φορές έχασαν το πάθος τους και εμείς προσπαθήσαμε πολύ περισσότερο γιατί ήμασταν συναισθηματικά δεμένοι μαζί τους.

Είναι σημαντικό να είσαι χαρούμενος σε αυτό που κάνεις. Ο λόγος που εγώ έφυγα από τις δουλειές που έκανα στο παρελθόν, ήταν ότι δεν ήμουν χαρούμενος, ήθελα να κάνω κάτι άλλο, κάτι δικό μου με μια διαφορετική κουλτούρα. Το ένστικτο είναι πάρα πολύ σημαντικό και καλύτερα να ακολουθείς το ένστικτό σου ακόμα και αν βγεις λάθος.

 

 

 

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης και της υπηρεσίας πληροφόρησης του ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς η ΑΕΛΙΑ συγκέντρωσε πρότυπα επιχειρήσεων για να παρουσιάζονται στους νέους επαγγελματίες των νησιών για έμπνευση αλλά και για προβληματισμό. Στελέχη της ΑΕΛΙΑ συναντήθηκαν με τους επιχειρηματίες ή στελέχη των επιχειρήσεων αυτών, πραγματοποιώντας χρήσιμες συζητήσεις μαζί τους ώστε να αποτυπώσουμε τα βασικά στοιχεία και την πορεία της επιχείρησης και τα κύρια συστατικά της μέχρι σήμερα επιτυχίας τους. Οι συζητήσεις αυτές δημοσιεύονται μέσω των χορηγών επικοινωνίας epixeiro.gr και flust.gr στο πλαίσιο της σειράς συζητήσεων «ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς – Επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν από 24 ελληνικά νησιά» ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πέτρος Κωνσταντάς, στέλεχος της ΑΕΛΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ: τα στελέχη της ΑΕΛΙΑ Σοφία Μακρή, Φαίη Ορφανού, Πέτρος Κωνσταντάς, Εβίτα Κολοκούρη, και η εθελόντρια Νάντια Χρήσιμου. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ: Πέτρος Κωνσταντάς, η εθελόντρια Εύα Χυσάι και η Κατερίνα Σταματελοπούλου, δημιουργός Flust.gr, αρωγό μέλος της ΑΕΛΙΑ
Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
Google+