Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » διατροφή » Νηστεία & Διατροφή, της Ευαγγελίας Ζευκιλή

Νηστεία & Διατροφή, της Ευαγγελίας Ζευκιλή

Ευαγγελία Ζευκιλή Μαρ 04,2015 0 Σχόλια

Χρήσιμες συμβουλές για να μην πάρετε κιλά κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής

Η περίοδος της νηστείας, από διατροφικής απόψεως, αποτελεί ευκαιρία για μια φυσική αποτοξίνωση του οργανισμού μας από τις τοξίνες των ζωικών προϊόντων, τα κορεσμένα λιπαρά και τη χοληστερόλη. Η δυνατότητα αυτή δίνεται μέσω ενός νηστίσιμου διαιτολογίου με κύρια συστατικά τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα λαδερά, τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς και το ελαιόλαδο.

Πιο συγκεκριμένα η νηστεία:

  • Αποτοξινώνει τον οργανισμό. Με τη μη κατανάλωση ζωικών προϊόντων, ο οργανισμός δεν παράγει τοξίνες, οι οποίες είναι βλαβερές για τον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Βελτιώνει την λειτουργία του εντέρου. Το μεγάλο διατροφικό πλεονέκτημα της νηστείας είναι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών μέσω των φρούτων και των λαχανικών. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, μειώνουν τα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης στο αίμα και τέλος προφυλάσσουν από ορισμένες μορφές καρκίνου.
  • Ξεκουράζει το πεπτικό σύστημα και το ήπαρ.
  • Ελαττώνει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.
  • Ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η νηστεία έχει κατηγορηθεί, αδίκως ότι παχαίνει, και αυτό γιατί συχνά τα άτομα που νηστεύουν χάνουν τον έλεγχο και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες από ψωμί και ξηρούς καρπούς που έχουν υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.

10 διατροφικές συμβουλές για να διατηρήσετε το βάρος σας κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής

  • Μην παραλείπετε το πρωινό σας, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει καφέ ή τσάι, 1-2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης, 40 γρ. χαλβά ή 1 κουταλιά της σούπας ταχίνι, 4-5 ελιές.
  • Τα ενδιάμεσα γεύματα σας κόβουν την όρεξη ώστε να μην τρώτε υπερβολικά στα κυρίως γεύματα. Μπορείτε να επιλέξετε φρούτα, παστέλι, λαχανικά (καρότο, αγγούρι) ή 2 κριτσίνια ολικής άλεσης.
  • Χρησιμοποιείστε όσπρια και λαδερά λαχανικά για περισσότερες φυτικές ίνες.
  • Επιλέξτε τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη όπως καλαμαράκια, χταπόδι, γαρίδες και τα υπόλοιπα θαλασσινά που μας παρέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία μάλιστα είναι πιο εύπεπτη από εκείνη του κρέατος.
  • Καταναλώστε φυτικές τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη όπως είναι οι ξηροί καρποί (αμύγδαλα, φιστίκια, καρύδια), τα όσπρια, η σόγια, το ρύζι, το καλαμπόκι και το σουσάμι.
  • Περιορίστε το ελαιόλαδο που χρησιμοποιείτε στα νηστίσιμα φαγητά. Τα όσπρια, τα λαδερά φαγητά μπορεί να γίνουν παχυντικά, αν χρησιμοποιείτε μεγάλες ποσότητες λαδιού. Μην ξεχνάτε ότι 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, αποδίδει 90 Kcals.
  • Μην το παρακάνετε με τα φρούτα, διότι και αυτά παχαίνουν. Καθημερινά 2-3 μερίδες φρούτου είναι αρκετές, αναλόγως τις ενεργειακές απαιτήσεις του καθενός.
  • Αποφύγετε τα πολλά τηγανητά. Μην τα τρώτε καθημερινά και μην ξεπερνάτε την μία μερίδα εστιατορίου την εβδομάδα.
  • Προσοχή στην κατανάλωση ψωμιού. Μία φέτα είναι αρκετή για να συνοδεύσει το κυρίως γεύμα σας.
  • Και τέλος, μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό (8-10 μεγάλα ποτήρια) ημερησίως για να είναι συνεχώς ο οργανισμός σας ενυδατωμένος.

Καλή Σαρακοστή

Ευαγγελία Ζευκιλή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης .Μετά από 13 χρόνια εμπειρίας και παρακολούθησης πολλών περιστατικών, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της «ελαφριά ζωή», που την ονόμασε –πως αλλιώς-Light Life, η οποία σήμερα μετρά 5 χρόνια ζωής, και η Ευαγγελία –πλέον- 18 χρόνια εμπειρίας . Πρόκειται για ένα Πρότυπο Κέντρο Διατροφής & Μεταβολικού Ελέγχου ( www.lightlife.gr ) ένα ιδιαίτερο project, που δημιουργήθηκε με πολύ αγάπη, κέφι και ατελείωτες ώρες δουλειάς.
Ευαγγελία Ζευκιλή

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+