Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » flust-άρω » Νατάσα Αθανασιάδου: Από την fast fashion στην ηθική της μόδας, συνέντευξη στην Κατερίνα Σταματελοπούλου

Νατάσα Αθανασιάδου: Από την fast fashion στην ηθική της μόδας, συνέντευξη στην Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου Οκτ 26,2017 0 Σχόλια

Η Νατάσα Αθανασιάδου είναι η ψυχή της κοινωνικής επιχείρησης Generation Generous. Ως ομιλήτρια στο TEDxRhodes 2017 μίλησε για την ηθική στη μόδα και την εξέλιξη της σε μια πιο αειφόρο ανάπτυξη μέσα από δίκαιες συνθήκες εργασίας αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά που δεν θα βλάπτουν το περιβάλλον.

Νατάσσα Αθανασιάδου

Όπως λέει η ίδια μπήκε στο χώρο συγκυριακά, μιας και οι σπουδές της αφορούν τα οικονομικά, αλλά με συναισθηματική και ρομαντική διάθεση λόγω της μητέρας της που ήταν fashion designer στο Λονδίνο. Ξεκίνησε από το κομμάτι της παραγωγής δουλεύοντας σε μεγάλες εταιρίες ως διευθυντικό στέλεχος στην παραγωγή εκατομμυρίων τεμαχίων, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο και βιώνοντας από κοντά τις άθλιες συνθήκες εργασίας εργαζομένων στο κομμάτι της παραγωγής αλλά και την επιβάρυνση που υφίσταται το περιβάλλον λόγω του fast fashion. Έτσι, αποφασίζει να κάνει μια δημιουργική στροφή στην καριέρα της κατασκευάζοντας μια τσάντα unisex από ανακυκλωμένα υλικά με όραμα ένα νέο business model.

Φέτος, είναι υποψήφια στα Greek International Women Awards που θα διοργανωθούν στο Λονδίνο, για την κοινωνική υπευθυνότητα. Η δημόσια ψηφοφορία είναι ανοικτή μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και μπορείτε να ψηφίσετε την Νατάσα Αθανασιάδου σε αυτό τον σύνδεσμο : https://greekinternationalwomen.awardsplatform.com

ethical fashion

Ποιος είναι ο στόχος της εταιρίας σου;

Η εταιρία μου Generation Generous βρίσκεται στο Λονδίνο. Η ιδέα να κατασκευάσω μια τσάντα ξεκίνησε όταν περπατώντας στην Oxford Street βλέποντας τις shopping bags  φαντάστηκα μια τσάντα  που να είναι φιλική προς το περιβάλλον σεβόμενη και τους εργαζόμενους που θα δουλέψουν για την κατασκευή της. Ξεκίνησε λοιπόν σαν ένα μικρό πιλοτικό πρότζεκτ και πήγε αρκετά καλά χωρίς σχετικά μεγάλη διαφήμιση, σε μια περίοδο που το sustainable fashion ανέβαινε αρκετά σιγά. Είναι μια all day bag που συνδυάζεται εύκολα σε πολλά διαφορετικά στυλ και περιπτώσεις. Είναι φτιαγμένη  από 25 μικρά πλαστικά μπουκαλάκια και έχει μια επίστρωση από ένα φιλμ  από ανακυκλωμένα υλικά.

Και τώρα, μετά από αρκετά μαθήματα προφανώς, γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν και στο κομμάτι προώθησης, επικοινωνίας, ποικιλίας αλλά και στο κομμάτι το πώς διαχειριζόμαστε τις τσάντες όταν τελειώσει ο κύκλος ζωή τους, o στόχος μου είναι να ψάχνω όσο το δυνατόν περισσότερα καινούργια πράγματα στο κομμάτι των αξεσουάρ, έτσι ώστε, να δοκιμάσω καινούργιους τρόπους κατασκευής προϊόντων που να είναι προσιτά προς τον καταναλωτή

Τι θα απαντούσες στην ερώτηση ότι λόγω της οικονομικής κρίσης, οι γυναίκες επιλέγουν φτηνά ρούχα αμφιβόλου ποιότητας χωρίς να μπαίνουν στην φιλοσοφία της ηθικής της μόδας όπως την πρεσβεύεις. Τι θα τους πρότεινες ώστε να αλλάξουν την φιλοσοφία των αγορών τους

Έχουμε μπει σε αυτή την διαδικασία είτε το θέλουμε είτε όχι . Όσες επιλογές υπάρχουν στο να αγοράσεις κάτι καινούργιο υπάρχουν αντίστοιχα και επιλογές και τρόποι, ειδικά στο διαδίκτυο, για να μάθεις πώς να μεταποιήσεις πράγματα. Δηλαδή, πώς να πάρεις παλιά σου Tshirt να τα κάνεις τσάντες κλπ. Είναι και αυτός ένας τρόπος που σου δίνει κάτι καινούργιο, μια νέα κατεύθυνση.  Άρα λοιπόν θα έλεγα, να βλέπουμε τα πράγματα μας με περισσότερη αγάπη, με περισσότερη διάρκεια, να μην είναι όλα τόσο αναλώσιμα.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Για σένα ποια είναι η ουσία της μόδας; Πώς πρέπει μια γυναίκα να αντιμετωπίζει τη μόδα και να διαμορφώνει το στυλ της;

Πιστεύω πάρα πολύ στις προσωπικότητες… Γιαυτό και δεν με ενοχλεί να βλέπω πράγματα τα oποία ο καθένας επιλέγει να φοράει. Υπάρχει βέβαια η αρμονία των χρωμάτων των γραμμών που μπορείς να μελετήσεις και να διαβάσεις… κάτι δηλαδή που να είναι καλαίσθητο… Από εκεί και πέρα δεν είναι ανάγκη να ακολουθείς τη μόδα για να είσαι στη μόδα. Είναι το προσωπικό σου στυλ το οποίο θα σε κάνει να ξεχωρίσεις…. Επειδή έχω περάσει από το καταναλωτικό στάδιο και εγώ, φοράω ρούχα που τα έχω εδώ και 15 χρόνια, παρότι έχω χαρίσει πάρα πολλά ρούχα, αυτά που έχω κρατήσει τα φοράω, τα συνδυάζω, τα μεταποιώ και δεν αισθάνομαι ότι μου λείπει κάτι. Αν θέλω κάτι καινούργιο, από εδώ και στο εξής, θα αγοράσω κάτι το οποίο θα ακολουθεί την φιλοσοφία της ηθικής στη μόδα

Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι αν σταματήσει η αθρόα κατανάλωση θα πληγούν οικονομικά οι πολυεθνικές και θα αυξηθεί η ανεργία. Ποια είναι η γνώμη σου;

Δεν νομίζω να γίνει έτσι… Αυτό που προβλέπω είναι ότι θα αλλάξει και πρέπει να αλλάξει το business model. Ένας από τους πρώτους «επενδυτές» σε αυτή τη νέα γενιά είναι μεγάλη πολυεθνική της βιομηχανίας της μόδας, που παρότι παράγει fast fashion, έχει εντάξει στην παραγωγή της  ένα μικρό κομμάτι παραγωγής οικολογικών ρούχων. Μικρό μεν, αλλά έχει ξεκινήσει να το κάνει, γιατί ακριβώς έχει καταλάβει τι θα γίνει στο μέλλον και θέλει να είναι μέσα σε αυτό. Καλούμαστε να ανακαλύψουμε νέους τρόπους και πιστεύω ότι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, θα είναι οι πρώτοι που θα ενσωματωθούν σε αυτό το νέο business model οικολογίας και sustainability. Δεν γίνεται να εξελίσσεται μια παγκόσμια κοινωνία με βάση τον καταναλωτισμό. Είναι λάθος. Στο πρόσφατο Fashion Summit της Κοπεγχάγης, το No1 θέμα συζήτησης ήταν το πώς θα πετύχουμε ανακύκλωση των ρούχων και το πώς θα προωθηθεί η αειφόρα κατεύθυνση και στη μόδα. Σε αυτό θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο η τεχνολογία και το 3D printing. Η μόδα είναι μια βιομηχανία που έχει πολύ μεγάλη απήχηση και επαφή με τον κόσμο, περισσότερο από άλλες βιομηχανίες. Αν λοιπόν γίνει μια ριζική αλλαγή όσον αφορά τις αρχές και τις αξίες, ένα νέο business model, ο κόσμος θα αρχίσει να σκέφτεται και άλλα πέρα από αυτό. Οπότε, θα ήθελα να δω να φοράμε ανακυκλώσιμα ρούχα, βρίσκοντας τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και να μην χρειάζεται κανείς να υποφέρει από την παραγωγή των ρούχων. Εύχομαι να γίνει γρήγορα και θέλω να αισθάνομαι ότι υπήρξα μέρος αυτής της αλλαγής

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σπούδασε Λογιστική - Marketing. Πρόσφατα, Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini MBA) στο πρόγραμμα elearning του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και Marketing and Communication Management στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εμπνευστής και υπεύθυνη του flust.gr. Ιδιοκτήτρια της Nettings που δραστηριοποιείται στο Digital Marketing & Communication Management
Κατερίνα Σταματελοπούλου

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
Google+