Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » επιχειρηματικότητα » Η επένδυση στην εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού, της Ιωάννας Τσάρπα

Η επένδυση στην εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού, της Ιωάννας Τσάρπα

Ιωάννα Τσάρπα Ιουλ 01,2013 1 Σχόλιο

Από την εποχή του Πλάτωνα (428-247 π.χ.) αναζητείται το πόσο σημαντική είναι η επένδυση στην εκπαίδευση κάθε κοινωνίας, ώστε οι πολίτες της κοινωνίας αυτής να καταστούν «λογικοί άνδρες», άρα και οικονομικά αποτελεσματικοί πολίτες. Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση, τονίζοντας ότι ένα σημαντικό ποσοστό του πλούτου της κοινωνίας έπρεπε να χρησιμοποιείται γι’ αυτήν.

Αργότερα, ο Adam Smith (1776) παρομοίασε τον άνθρωπο με την πιο ακριβή μηχανή, τονίζοντας την ανάγκη επένδυσης στον ίδιο τον άνθρωπο προκειμένου να γίνει παραγωγικότερος. Ακολούθησε ο Von Thunen (1875), ο οποίος τόνισε ότι η έλλεψη του ανθρώπινου κεφαλαίου μπορεί να οδηγήσει την κοινωνία σε οικονομικό μαρασμό. Στη συνέχεια, ο J.S.Mill (1909) τεκμηρίωσε την άποψη ότι οι άνθρωποι, με την επένδυση που κάνουν στον εαυτό τους, μπορούν να αυξήσουν τις δυνατότητες επιλογής των ενασχολήσεών τους, καθώς νιώθουν περισσότερο ελεύθεροι και πιο ικανοί να μεγιστοποιήσουν την ευημερία τους. Επιπρόσθετα, ο Α. Marshall από το 1920, ανέφερε ότι η γνώση αποτελεί «τη μηχανή παραγωγής μας».

Από τη δεκαετία του 1960 και έπειτα, εμφανίζεται η μελέτη της οικονομικής εξελίξεως του ατόμου μέσω της επένδυσης στο ανθρώπινο κεφάλαιο, η οποία αποτελεί αντικείμενο της οικονομικής επιστήμης, και συγκεκριμένα των οικονομικών της εκπαίδευσης, της ανάπτυξης και της εργασίας.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι απόθεμα δεξιοτήτων και παραγωγικής γνώσης που ενσωματώνεται στον άνθρωπο. Το υπόδειγμα συσσώρευσης του ανθρώπινου κεφαλαίου, που διατυπώθηκε από τον Yoram Ben-Porath (1967, 1970), μαθητή των Becker και Mincer, υιοθετήθηκε από πολλούς οικονομολόγους. Το υπόδειγμα αυτό στηρίζεται στην ιδέα ότι η παραγωγή του ανθρώπινου κεφαλαίου απαιτεί κατανάλωση ανθρώπινου κεφαλαίου.

Άτομα με περισσότερη, ή καλύτερης ποιότητας εκπαίδευση, τείνουν να επενδύουν σε επαγγέλματα που προϋποθέτουν περισσότερη εκπαίδευση. Όσοι έχουν εκπαιδευθεί σε μια περίοδο, κατά τη διάρκεια της απασχόλησής τους, προτίθενται να εξειδικευθούν περαιτέρω στο αντικείμενο που ήδη έχουν εκπαιδευθεί. Γενικότερα προτίθενται να επανεκπαιδευθούν.

Όταν η ζήτηση ανθρώπινου κεφαλαίου αυξηθεί, και παράλληλα αυξηθεί η ωφελιμότητα από την εκπαίδευση και την εξειδίκευση, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, αυξάνει και ο αριθμός των εγγραφών στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και στα διάφορα προγράμματα εξειδίκευσης.

973873_10201282205918535_7827273_nΗ Ιωάννα Τσάρπα  δραστηριοποιείται στο χώρο των Οικονομικών της Εκπαίδευσης και στη Δια Βίου Μάθηση.Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email: tsarpa@aegean.gr

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+