Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » επιλογές » Επινήσια Ηως: Ελληνική γαστρονομία με το αυθεντικό ελληνικό, μονοποικιλιακό ελαιόλαδο λάδι G.E.T

Επινήσια Ηως: Ελληνική γαστρονομία με το αυθεντικό ελληνικό, μονοποικιλιακό ελαιόλαδο λάδι G.E.T

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς Νοε 17,2016 0 Σχόλια

Ελληνικά ελαιόλαδα υπάρχουν αρκετά. Πόσα όμως από αυτά διαθέτουν εξαιρετικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και συσκευάζονται σε συσκευασία που θυμίζει κολόνια;
Το αυθεντικό ελληνικό, μονοποικιλιακό ελαιόλαδο λάδι G.E.T. του Βασίλη Αϊβάζογλου, ενός νέου επιχειρηματία με πάθος και μεράκι για την γαστρονομία και το ελαιόλαδο που αποφάσισε μετά τις σπουδές του να αφήσει την Ιατρική και να ταξιδέψει στην Ελλάδα για να μελετήσει την ελληνική γη και το λάδι της, καθηλώνει με την πρώτη ματιά.

get

Ο Βασίλης Αϊβάζογλου μοιράστηκε την εμπειρία του στην Αέλια για το πώς αποφάσισε να ιδρύσει μαζί με την γυναίκα του Μαίρη Καροπούλου το 2012 την εταιρεία G.E.T.|Greek Exquisite Tastes, για τις συνεργασίες που ανέπτυξε, για τα εμπόδια που συνάντησε στην πορεία αλλά και για το πώς τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα μπορούν να έχουν μια πιο δυναμική παρουσία στο εξωτερικό.

Καλησπέρα και ευχαριστούμε θερμά για την αποδοχή να μοιραστείτε κάποια πράγματα μαζί μας. Θέλετε να μας πείτε με λίγα λόγια πως αποφασίσατε να ξεκινήσετε με το αντικείμενο;

Εγώ και η σύζυγος ήμασταν και οι δύο στην Ιταλία για σπουδές. Εγώ σπούδασα Ιατρική και η σύζυγος Φαρμακευτική. Με την κρίση εδώ ο Ιατρικός κλάδος είχε πληγεί πάρα πολύ και δεν θα με ικανοποιούσε το να γυρίσω εδώ να ασκήσω την Ιατρική. Μετά από αρκετή σκέψη καταλήξαμε να βρούμε μια εναλλακτική σε αυτό το οποίο θα έκανα εγώ στην Ελλάδα.

Επίσης, είχα ένα πάθος με την γαστρονομία και το ελαιόλαδο καθώς στην Ιταλία είχα ασχοληθεί ερασιτεχνικά στο θέμα της παραγωγής και μάλιστα στο ελαιοτριβείο και έτσι είπαμε να αξιοποιήσουμε τους ελαιώνες του πεθερού μου.

Συνεργάστηκα με τον φίλο στην Λακωνία ψάχνοντας τα δεδομένα τα οποία υπήρχαν στην περιοχή μας, τα οποία ήταν μια παντελής έλλειψη συνεννόησης με τα ελαιοτριβεία, ούτος ώστε να βγάλουμε ένα ποιητικό ελαιόλαδο από την δική μας ποικιλία Αμφίσσης.

Είχατε από την αρχή στο μυαλό σας τι θέλετε να κάνετε; Εννοώ με την ιδιαίτερη συσκευασία του ελαιολάδου σας, με το ποιους θα συνεργαστείτε, που θα το πουλούσατε κτλ;

Όχι, το ξεκινήσαμε μόνο από το παραγωγικό κομμάτι, διότι το πρώτο που με ενδιέφερε ήταν να έχω ένα παρά πολύ δυνατό προϊόν. Aν το οικοδόμημα στήνεται πάνω στο προϊόν αργά η γρήγορα και τα όποια λάθη μπορούν να συμβούν σε θέματα συσκευασίας μπορούν να διορθωθούν.

Αφού λοιπόν καταλήξαμε πως θα βρούμε, πως θα φτιάξουμε και με ποιον θα συνεννοηθούμε για να κάνουμε ένα πραγματικά ξεχωριστό ελαιόλαδο, ήρθαν όλα τα υπόλοιπα. Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε το θέμα της συσκευασίας και ένα ένα τα βήματα για να χτίσουμε ένα δυνατό brand και να βγούμε προς τα έξω.

Από ό,τι έχω διαβάσει έχετε ταξιδέψει και σε αρκετά μέρη στην Ελλάδα, ψάχνοντας για συνεργασίες. Με αυτά τα ταξίδια καταφέρατε να εντοπίσετε τα κυριότερα εμπόδια που βάζει το ελληνικό κράτος στου Έλληνες παραγωγούς;

Ναι και θα μιλήσω εντελώς πρακτικά. Όταν ξεκινά συνήθως ένας νέος, ξεκινάει με περιορισμένο κεφάλαιο το οποίο θα πρέπει να το κατανείμει αναλόγως στην δουλειά. Και το πρώτο πράγμα που σου λένε πριν ακόμα βγάλεις ένα ευρώ κέρδος είναι να πληρώσεις ασφαλιστικά τα οποία για τον πρώτο χρόνο είναι 2.500 ευρώ. Και μιλάμε για επιχειρηματικότητα από νέους ανθρώπους που εκεί είναι ακόμα πιο στενά τα πράγματα. Καλώς η κακώς όμως όταν ξεκινάς μια τέτοια περιπέτεια, δεν πρέπει να στηρίζεσαι ότι θα ζήσεις άμεσα μόνο από αυτήν.

Άρα χρειάζεται και αρκετά μακροπρόθεσμος σχεδιασμός;

Η λογική και η πείρα λέει ότι θα πρέπει να υπολογίζεις τουλάχιστον στα τρία χρόνια να μην μπαίνεις μέσα και στα πέντε χρόνια να έχεις κάποιο μικρό αλλά σεβαστό κέρδος. Οτιδήποτε άλλο σε βγάζει και λίγο εκτός πραγματικότητας. Και μιλάω για περιπτώσεις όπως η δικιά μας που ξεκινήσαμε χωρίς να έχουμε κάποιες διασυνδέσεις ή έτοιμο πελατολόγιο και δεν προερχόμασταν από άλλες δραστηριότητες που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε.

Υπάρχει καθόλου ο φόβος και η σκέψη ότι μήπως όταν απευθύνουμε σε τόσους πολλούς, κάποιος από όλους θα θέλει να κλέψει την ιδέα μου ή να επωφεληθεί;

Ποιος είναι ο ανταγωνισμός; O ανταγωνισμός είναι αν τώρα εγώ μιλώντας δώσω ένα κομμάτι από το know how που απέκτησα και το δει κάποιος άλλος και κάνει το ίδιο ή ο ανταγωνισμός είναι ότι εμείς δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε το λάδι τον Ιταλών εκεί έξω; Δηλαδή εμείς κοιτάμε πολλές φορές το «χωριό» μας και δεν βλέπουμε ότι είμαστε μέρος μιας πολύ ευρύτερης αγοραστικής κοινότητας.

Είναι οι Ιταλοί, οι Ισπανοί και γενικά ο νέος κόσμος που φτιάχνει ελαιόλαδο. Ο ανταγωνισμός δεν είναι εδώ. Πολλές φορές έχουν επικοινωνήσει μαζί μου και δεν είχα κανένα πρόβλημα να τους πω για το πώς και το γιατί κάνεις κάποια πράγματα ή πρέπει να αλλάξεις κάποια πράγματα γιατί θεωρώ ότι όσο πιο δυνατοί βγαίνουμε σαν σύνολο τόσο πιο πολύ κερδισμένη βγαίνει και η μονάδα.

Η κύρια δραστηριότητα σας είναι στο εξωτερικό;

Κατά 95% αυτήν την στιγμή, κυρίως γιατί ξεκινήσαμε με το ελαιόλαδο το οποίο είναι ένα πολύ δύσκολο προϊόν για την ελληνική αγορά και ειδικά έτσι όπως το βγάλαμε εμείς.
Εν αντιθέσει με αυτό που πιστεύει ο πιο πολύ κόσμος και παρόλο που παράγουν αρκετοί, δεν υπάρχει κουλτούρα του ελαιολάδου στην Ελλάδα. Στην Ιταλία για παράδειγμα ο μέσος Ιταλός καταλαβαίνει ότι υπάρχει το ελαιόλαδο το οποίο θα πάρει από το supermarket για το καθημερινό του μαγείρεμα αλλά υπάρχουν και τα 2-3 ελαιόλαδα που θα πληρώσει ακριβά, και τα οποία θα τα χρησιμοποιήσει σαν τελείωμα ή φινίρισμα στο πιάτο.

get1

Πώς μπορούμε να έχουμε στο λάδι αλλά και γενικά στα αγροτικά προϊόντα μας μια πιο δυναμική παρουσία στο εξωτερικό;

Το εξωτερικό είναι μια μεγάλη κουβέντα. Αν μιλάμε για ατομικές μονάδες είναι κάτι το οποίο ελάχιστοι μπορεί να αντέξουν. Κοστίζει πάρα πολύ το να προωθήσεις τα προϊόντα σου στο εξωτερικό. Οι εκθέσεις επίσης είναι πολύ ακριβές και ένας μικρός παραγωγός δύσκολα μπορεί να πάρει από μόνος του μέρος σε αυτές όταν χρειάζεται περίπου 10 με 15 χιλιάδες ευρώ για ένα περίπτερο. Θεωρώ ότι η δύναμη μπορεί να έρθει μόνο μέσα από συνεργασίες μικρών παραγωγών.

Υπάρχουν ίσως κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κανείς για να εξελιχθεί λίγο παραπάνω και που θα τον κάνουν να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό;

Πρώτα από όλα θα έλεγα να μην φοβάται να αποτύχει γιατί δεν αποκλείεται να αποτύχει και την πρώτη φορά. Η υγιείς επιχειρηματικότητα από μόνη της εμπεριέχει ρίσκο. Άρα σίγουρα θα πρέπει να το έχεις και λίγο μέσα σου. Εμείς γνωρίζαμε τι θα αντιμετωπίσουμε αλλά και πάλι αν ξέραμε ακριβώς θα μας είχε κρατήσει αρκετά πίσω. Θέλει όμως σίγουρα οργανωτικότητα, να το ψάξεις καλά και να είσαι καλός στην επικοινωνία.

Στην Ελλάδα πιστεύετε ότι μέλλον έχουν μόνο επιχειρήσεις που δίνουν μια υπεραξία στο προϊόν τους και δεν εστιάζουν μόνο στην ποσότητα;

Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα πράγματα και κατ’ εμέ θα έλεγα ευτυχώς. Απλώς θέλει να το δουλέψουμε αυτό το κομμάτι. Εμείς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε την Ισπανία σε ποσότητα στο λάδι.

Επίσης δεν είμαι από αυτούς που λένε ότι η Ελλάδα κάνει το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο. Η αλήθεια είναι όμως ότι το μικροκλίμα και οι ποικιλίες οι οποίες έχουμε και εκφράζονται με ιδιαίτερο τρόπο είναι και η μεγαλύτερη δύναμη μας.

Πώς μπορείς όμως να πείσεις τον άλλον ότι αυτό είναι η δύναμη μας όταν η πρώτη κουβέντα που θα σου πει είναι ότι είσαι πολύ ακριβός; Θα πρέπει επομένως να βρούμε και τρόπους να ρίξουμε το κόστος παραγωγής, όχι όμως εις βάρος της ποιότητας.

Με λίγα λόγια οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στην αρχή αλλά και κατά την διάρκεια του όλου εγχειρήματος ποιες ήταν;

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε αλλά και ακόμα συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε είναι στο να μας μάθει ο κόσμος και να βγούμε προς τα έξω. Αλήθεια είναι βέβαια ότι πλέον τα μέσα ενημέρωσης αρχίζουν και ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για ανθρώπους που εν μέσω κρίσης ξεκίνησαν τέτοια εγχειρήματα και συχνά βλέπω και συναδέλφους που ξεκίνησαν και κάνουν αυτό που κάνουμε εμείς και παίρνουν και εκείνοι ένα κομμάτι προβολής και αυτό βοηθάει πάρα πολύ.

Τι θα συμβουλεύατε εν τέλει κάποιον που θέλει να ξεκινήσει κάτι δικό του ακόμα και εάν δεν γνωρίζει το αντικείμενο σε βάθος η δεν έχει τους κατάλληλους πόρους;

Θα συμβούλευα ασχέτως των δύσκολων συγκυριών που βρίσκονται οι νέοι, που δεν ξέρουν τι να κάνουν και πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες κλείνουν, να μην το φοβηθούν. Το ρίσκο υπάρχει αλλά χωρίς να κάνουμε τίποτα δεν πρόκειται ποτέ να βγει και τίποτα. Χρειάζεται γνώση βαθιά του αντικειμένου ακόμα και αν δεν το έχεις σπουδάσει αλλά πάνω από όλα αγάπη. Εάν υπάρχει άλλωστε αγάπη θα έρθει αργά ή γρήγορα και η γνώση γιατί θα την ψάξεις και θα την βρεις.

Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλές επιτυχίες σε ότι και αν κάνετε και στα μελλοντικά σας σχέδια!

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης και της υπηρεσίας πληροφόρησης του ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς η ΑΕΛΙΑ συγκέντρωσε πρότυπα επιχειρήσεων για να παρουσιάζονται στους νέους επαγγελματίες των νησιών για έμπνευση αλλά και για προβληματισμό. Στελέχη της ΑΕΛΙΑ συναντήθηκαν με τους επιχειρηματίες ή στελέχη των επιχειρήσεων αυτών, πραγματοποιώντας χρήσιμες συζητήσεις μαζί τους ώστε να αποτυπώσουμε τα βασικά στοιχεία και την πορεία της επιχείρησης και τα κύρια συστατικά της μέχρι σήμερα επιτυχίας τους. Οι συζητήσεις αυτές δημοσιεύονται μέσω των χορηγών επικοινωνίας epixeiro.gr και flust.gr στο πλαίσιο της σειράς συζητήσεων «ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς – Επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν από 24 ελληνικά νησιά» ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πέτρος Κωνσταντάς, στέλεχος της ΑΕΛΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ: τα στελέχη της ΑΕΛΙΑ Σοφία Μακρή, Φαίη Ορφανού, Πέτρος Κωνσταντάς, Εβίτα Κολοκούρη, και η εθελόντρια Νάντια Χρήσιμου. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ: Πέτρος Κωνσταντάς, η εθελόντρια Εύα Χυσάι και η Κατερίνα Σταματελοπούλου, δημιουργός Flust.gr, αρωγό μέλος της ΑΕΛΙΑ
Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
Google+