Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » flust-άρω » Ελευθερία Φτακλάκη: Το marketing της ολοκληρωμένης εμπειρίας αναψυχής στο Νότιο Αιγαίο, συνέντευξη στην Μαγδαληνή Τσουρδιού

Ελευθερία Φτακλάκη: Το marketing της ολοκληρωμένης εμπειρίας αναψυχής στο Νότιο Αιγαίο, συνέντευξη στην Μαγδαληνή Τσουρδιού

Μαγδαληνή Τσουρδιού Φεβ 26,2014 0 Σχόλια

1961453_10201618927770889_55407943_n - Αντιγραφή

Η Ελευθερία Φτακλάκη είναι Αντιπεριφερειάρχης Ν. Αιγαίου, αρμόδια για θέματα Τουρισμού, Απασχόλησης, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Περιφερειακών Θεσμών και Διεθνών Συνεργασιών. Κατοικεί μόνιμα στην Ρόδο, σπούδασε Πολιτική Επιστήμη στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, Ανθρωπιστικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και επίσης φοίτησε σε σχολή δημοσιογραφίας. Πήρε τον μεταπτυχιακό τίτλο της από το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με θέμα τις «Πολιτικές, Οικονομικές και Διεθνείς Σχέσεις στη Μεσόγειο». Το 2010 εξελέγη Περιφερειακή Σύμβουλος με τον σχηματισμό «Αρχιπέλαγος Δημιουργίας», με επικεφαλής το Γιάννη Μαχαιρίδη, και το 2011 ανέλαβε χαρτοφυλάκιο Αντιπεριφερειάρχη.

Υπό την καθοδήγηση της κας Φτακλάκη, το Νότιο Αιγαίο εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των διεθνών προορισμών αναψυχής που προβάλλονται ως τέτοιοι με κάθε μέσο. Το διαδίκτυο, παίζοντας εδώ και αρκετά χρόνια κομβικό ρόλο σε ό,τι αφορά στο marketing, αποτελεί πλέον την αιχμή του δόρατος του τουρισμού του Αιγαίου, με την λειτουργία του portal www.aegeanislands.gr . Με αφορμή αυτό το μεγάλο και δύσκολο έργο, και το ιστορικό σταυροδρόμι που βρίσκεται η νησιωτική οικονομία και ο τουρισμός, η Ελευθερία Φτακλάκη απαντά στις ερωτήσεις του flust.gr

Ποιες είναι οι σύγχρονες προκλήσεις του Τουρισμού και πώς απαντά η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου σε αυτές;

Είναι πολλές, και σίγουρα όλες συναρτώνται με την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και την βιωσιμότητά του. Εν προκειμένω, το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου πρέπει να είναι ανταγωνιστικό, ώστε να βελτιώνει συνεχώς την θέση του προορισμού, που είναι τα νησιά του Αιγαίου – aegeanislands, στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Υπακούμε στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης, αναδεικνύουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και τα προβάλλουμε με συνέπεια και υπευθυνότητα.

Το μοντέλο «Ήλιος και θάλασσα» υπηρέτησε καλά και για πολλά χρόνια τα νησιά του Αιγαίου, ωστόσο η περιοχή μας δεν έχει την παγκόσμια αποκλειστικότητα σε αμμουδιές, παραλίες και ηλιόλουστα καλοκαίρια. Είναι, λοιπόν, καθήκον μας να βρούμε τους τρόπους για να προσελκύσουμε τους εν δυνάμει επισκέπτες μας, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νησιών μας. Στόχος μας είναι να δώσουμε στους ξένους επισκέπτες μας την χαρά της ανακάλυψης του Αιγαιακού προορισμού σε όλες του τις εκφάνσεις. Η δημιουργία Ταυτότητας Προορισμού, το κοινώς γνωστό brand name, αποτελεί το κλειδί για την τοποθέτηση των νησιών μας στον διεθνή τουριστικό χάρτη.

Εκσυγχρονίζουμε την εξωστρέφεια και την επιχειρησιακή μας στρατηγική επιστρατεύοντας τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία του marketing, ώστε να συνδέσουμε άρρηκτα, αυτόματα και σχεδόν συνειρμικά την ολοκληρωμένη εμπειρία αναψυχής με τα νησιά του Αιγαίου. Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου δεν είναι ο μόνος φορέας που το υλοποιεί αυτό στην Ευρώπη ή στον κόσμο. Συνεπώς, στο πλαίσιο του σκληρού ανταγωνισμού, είμαστε υποχρεωμένοι συνεχώς να βελτιωνόμαστε, να παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς και οπωσδήποτε να παρατηρούμε τους ανταγωνιστές μας. Και γιατί όχι, να μαθαίνουμε από αυτούς.

Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτή τη στιγμή για το τουριστικό προϊόν του Αιγαίου, εκτός από την δημιουργία της Ταυτότητας Προορισμού, είναι η ενίσχυση και αναβάθμιση των υφιστάμενων τουριστικών δομών και υποδομών, καθώς, ένας προορισμός για να είναι ελκυστικός, πέρα από τις φυσικές ομορφιές, πρέπει να διαθέτει σύγχρονες και καλές υποδομές.

Δεν μας αρκεί να έχουμε πολλούς τουρίστες. Πρέπει να έχουμε επισκέπτες που αναζητούν, όπως προανέφερα, την ολοκληρωμένη εμπειρία αναψυχής, το βιωματικό τουρισμό. Πρέπει να προσελκύουμε ανθρώπους που δεν αρκούνται μόνο στις όμορφες θάλασσες και στα ωραία ξενοδοχεία, αλλά επιδιώκουν τη γνωριμία με την τοπική κουλτούρα, την Ιστορία και τον Πολιτισμό. Θέλουμε οι επισκέπτες μας να βιώσουν την αιγαιακή εμπειρία, να αποτυπωθεί στην ψυχή τους, ούτως ώστε η διαμονή τους να αποτυπωθεί ανεξίτηλα στη μνήμη τους και να γίνουν, όχι μόνο repeaters των νησιών μας, αλλά και πρεσβευτές μας, οι οποίοι θα μεταφέρουν στα μέρη τους τις θετικές τους εμπειρίες.

Ποια είναι η Στρατηγική για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, και πως υλοποιείται;

Ως μία κατεξοχήν τουριστική Περιφέρεια, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου διαθέτει Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης με όραμα αλλά και ρεαλιστικούς στόχους και προτεραιότητες, όπως αυτά αποτυπώνονται στα ετήσια επιχειρησιακά σχέδια δράσης που εκπονούμε σε διαβούλευση με όλους τους αρμόδιους φορείς του τουρισμού στα νησιά μας.

Αναγνωρίζουμε ότι πλέον δεν υπάρχουν περιθώρια για την σπατάλη πόρων που έγινε στο παρελθόν, τόσο από τον δημόσιο τομέα, όσο και από τον ιδιωτικό, αλλά ούτε και χρόνος για χάσιμο. Δεν προβαίνουμε σε ενέργειες με βραχυπρόθεσμα και επισφαλή οφέλη, αλλά επενδύουμε σε μακροπρόθεσμους στόχους, διότι θέλουμε να έχουμε αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και την κατάταξή του στους δυνατότερους διεθνείς προορισμούς.

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ουσιαστικά δημιουργεί ένα πλαίσιο στοχευμένης προβολής των νησιών μας (place marketing) με στόχο τη Δημιουργία Ταυτότητας Προορισμού, σε συνεργασία με τους δήμους και με το σύνολο των τουριστικών φορέων ανά νησί, ώστε από κοινού να διαχειριστούμε το προφίλ και τις υπηρεσίες του κάθε προορισμού. Η πρόθεση μας δεν είναι να ομογενοποιήσουμε τον προορισμό, αντιθέτως, θέλουμε να διαφοροποιήσουμε τους προορισμούς μας και να δημιουργήσουμε το brand του καθενός, είτε είναι ένα νησί, είτε ένα σύμπλεγμα μικρών νησιών.

Αξιοποιούμε όλα τα σύγχρονα εργαλεία marketing, συμμετέχουμε σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, διοργανώνουμε road shows, fam trips, press trips, και προβάλλουμε τα νησιά του Αιγαίου μέσα από το τρίπτυχο «Πολιτισμός-Παράδοση-Τοπικά Προϊόντα». Προωθούμε την απαράμιλλη ομορφιά της νησιωτικής γεωμορφολογίας, την Ιστορία χιλιάδων ετών, την πλούσια λαϊκή παράδοση και την μοναδική ελληνική γαστρονομία. Ενισχύουμε την απήχησή μας σε παραδοσιακές αγορές, όπως είναι π.χ. η Γερμανία, η Αγγλία και η Σκανδιναβία, και ταυτόχρονα την διευρύνουμε σε νέες αγορές, όπως η Κίνα, η Τουρκία και η Ρωσία, κα.

Έχουμε ετοιμάσει τη διαδικτυακή μας πύλη, www.aegeanislands.gr, ένα εξαιρετικό εργαλείο που παρέχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, πληθώρα πληροφοριών και γνώσης, αλλά και πολυεπίπεδες υπηρεσίες που, κυριολεκτικά, θα επαναπροσδιορίσουν την μετακίνηση, την διαμονή, την ψυχαγωγία και την διασκέδαση στα νησιά μας.

Προωθούμε τον εναλλακτικό τουρισμό και τις επιλογές που προσφέρουν τα νησιά μας για θαλάσσια σπορ, αθλητισμό, πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό, αναρριχητικό τουρισμό, συνεδριακό τουρισμό, ιατρικό τουρισμό και τουρισμό τρίτης ηλικίας και προτείνουμε μακροχρόνιες και αμοιβαίως επωφελείς συνεργασίες σε τουριστικούς φορείς του εξωτερικού.

Θεωρούμε πως τα νούμερα για το 2013, την τουριστική περίοδο που μας πέρασε, αποδεικνύουν τα οφέλη από τις πολιτικές μας επιλογές, καθώς η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου παρουσίασε συνολικά αύξηση 17% στις αφίξεις εξωτερικού. Tα ποσοστά ανά νησί είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά. Για παράδειγμα, η Μύκονος είχε αύξηση 36% και η Σαντορίνη 57%, η Κως 17% και η Ρόδος 12%. Άλλωστε, η εφαρμογή για δεύτερη χρονιά του πιλοτικού προγράμματος θεώρησης κάρτας visa στα τελωνεία είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των Τούρκων επισκεπτών κατά 67% στην Ρόδο και 55% στην Κω.

Τα μηνύματα για τη νέα σεζόν είναι ακόμα πιο αισιόδοξα, εάν φυσικά δεν υπάρξουν απρόβλεπτα γεγονότα ή καταστάσεις που θα δυναμιτίσουν το τουριστικό μας προϊόν. Το τουριστικό προϊόν είναι ένα εύθραυστο προϊόν, που εξαρτάται από πολλαπλούς παράγοντες, γι’ αυτό και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις μας και στις επιλογές μας. Για να έχουμε μια θεαματικά καλή χρονιά, πρέπει η χώρα να έχει ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον, και αυτό θα πρέπει να το λάβουν υπόψη τους όσοι μιλούν για εθνικές εκλογές. Ακόμα και η διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών και των ευρωεκλογών την συγκεκριμένη χρονική στιγμή θεωρώ πως είναι πρόβλημα.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2014;

Σαφώς η συνέχιση του έργου μας έως το τέλος της θητείας μας και η τήρηση των δεσμεύσεων μας. Υλοποιούμε το επιχειρησιακό σχέδιο δράσης μας για το 2014 και φέτος προχωράμε ένα βήμα παραπέρα, επιχειρώντας να επιτύχουμε οργανική σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό. Γι’ αυτό ανακηρύξαμε το 2014 «Έτος Πολιτισμού για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου». Θέλουμε να αναδείξουμε την ταυτότητα των νησιών μας μέσω του πολιτιστικού τους πλούτου.

Άλλωστε, η θεματική επένδυση του Έτους Πολιτισμού αποτελεί ένα κίνητρο για τους τοπικούς φορείς του τουρισμού και του πολιτισμού να ενεργοποιηθούν, να συνεργαστούν και να παράξουν έργο με τη μορφή πολιτιστικών εκδηλώσεων, μουσικών συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων, εικαστικών εκθέσεων, αναβιωμένων εθίμων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και γενικά κάθε δράσης που προάγει και προβάλλει το πολιτισμικό στίγμα των νησιών μας. Ο προγραμματισμός και η υλοποίηση πολλών τέτοιων δράσεων έχει προχωρήσει, και οι πόρτες μας παραμένουν ανοιχτές για να συζητήσουμε ιδέες και συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτή δεν είναι μια προσπάθεια που γίνεται για χάρη της τουριστικής περιόδου. Είναι πρωτίστως μια πρόταση προς την κοινωνία των νησιών μας για να επαναπροσδιορίσουμε την σχέση μας με την ιστορία μας, την παράδοση και τον πολιτισμό μας, ώστε να την αξιοποιήσουμε στην καθημερινότητά μας. Παράλληλα, αυτή η διαδικασία θα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους επισκέπτες μας να έρθουν σε επαφή εις βάθος με την ιστορία, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του Αιγαίου. Σε τελική ανάλυση, αυτά είναι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

Μαγδαληνή Τσουρδιού

Μαγδαληνή Τσουρδιού

Γεννήθηκε στην Ρόδο στις 4 Νοεμβρίου 1986 Σπούδασε στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Πρωτεύουσα ειδίκευση: Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις. Δευτερεύουσα ειδίκευση: Διεθνείς Σχέσεις.Πήρε το Μεταπτυχιακό της δίπλωμα στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών «Πολιτικές, οικονομικές και διεθνείς σχέσεις στη Μεσόγειο» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Ήταν Διοργανώτρια και βασική ομιλήτρια στην ημερίδα «Mare Nostrum 2 και 3 το 2011 και το 2012 αντίστοιχα. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά.Εργάζεται στην εταιρία mgk.advertising
Μαγδαληνή Τσουρδιού

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+