Your world of Wordpress Themes, Wordpress Templates by WpDance

Home » διατροφή » Διατροφικά tips για το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης, της Ευαγγελίας Ζευκιλή

Διατροφικά tips για το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης, της Ευαγγελίας Ζευκιλή

Ευαγγελία Ζευκιλή Φεβ 11,2015 0 Σχόλια

Συμβουλές & διατροφικοί συνδυασμοί για το αποκριάτικο βράδυ

Πολλές και λαχταριστές είναι οι επιλογές για το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης αλλά τελικά ποιος είναι ο καλύτερος συνδυασμός που θα μας επιβαρύνει λιγότερο θερμιδικά αλλά και θα μας αφήσει πραγματικά χορτάτους;

2.Διατροφικά tips για το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης

Πιατέλες με ποικιλίες κρεατικών, μπριζόλες, κοκορέτσι, χοιρινό, αρνίσια παϊδάκια στα κάρβουνα, λουκάνικα, μπιφτέκια, πατάτες τηγανητές, διάφορα ορεκτικά -τηγανητά και μη- άφθονο κρασί είναι κάποιες από τις επιλογές που περιλαμβάνει το αποψινό μενού για να εορταστεί η ημέρα όπως προστάζει το έθιμο.

Εάν έχετε αποφασίσει να βγείτε έξω ή ακόμη καλύτερα να διοργανώσετε barbeque, στο σπίτι με παρέα, προσέξτε ιδιαίτερα τους συνδυασμούς που θα κάνετε στο αποψινό αποκριάτικο τραπέζι.

Προτιμήστε μπριζόλα αντί για παϊδάκια

Το κρέας παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σήμερα. Επιλέξτε κρέας με όσο το δυνατόν λιγότερο λίπος και ψημένο στα κάρβουνα. Μια ψητή μοσχαρίσια μπριζόλα επιβαρύνει λιγότερο από ότι τα αρνίσια παϊδάκια, τα οποία περιέχουν υψηλό θερμιδικό «φορτίο» και αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό.

Προτιμήστε ένα μοσχαρίσιο φιλέτο γάλακτος, μέτρια ψημένο, έτσι ώστε να παραμείνει μαλακό και ζουμερό. Ωστόσο, εάν είστε ο διοργανωτής της βραδιάς -και ο ψήστης- καλό είναι να γνωρίζετε πως όσο λιγότερο λίπος έχει το κρέας τόσο πιο δύσκολα ψήνετε στα κάρβουνα.

Φιλέτο κοτόπουλο: ασφαλής επιλογή

Τα κρέατα σούβλας όπως είναι το αρνί, το κοκορέτσι ή το σπληνάντερο έχουν αρκετά λιπαρά. Μια ποσότητα 100 γραμμαρίων αρνίσια παϊδάκια προσδίδουν στον οργανισμό 380 θερμίδες. Τα 100 γραμμάρια χωριάτικου λουκάνικου σας δίνουν 410 θερμίδες ενώ η πιο ασφαλής και εγγυημένη επιλογή παραμένει το φιλέτο κοτόπουλου (100 γραμμάρια, χωρίς την πέτσα) το οποίο περιέχει 160 θερμίδες.

Για εκείνους που θα επιλέξουν να το γιορτάσουν στο σπίτι, η επιλογή της ποιότητας του κρέατος είναι πιο ασφαλής και εγγυημένη μιας και έχουν τον απόλυτο έλεγχο από την αρχή. Προτιμήστε κρέας φτωχό σε λιπαρά και ζητήστε από τον κρεοπώλη σας να καθαρίσει καλά το ορατό λίπος.

Η μερίδα μετράει…

Προσέξτε τις μερίδες που θα σερβίρετε στο πιάτο σας. Επιλέξτε να πάρετε ατομική μερίδα αντί να σερβίρεστε από την κοινή πιατέλα και να χάνετε τον αριθμό. Μια άλλη light επιλογή -εάν δεν υπάρχει η παραπάνω δυνατότητα- είναι να αφαιρέσετε το ορατό λίπος από το κρέας σας. Βάλτε στο πιάτο σας και καταναλώστε παιδική μερίδα. Προσπαθήστε να καταναλώσετε μόνο ότι χωράει το πιάτο σας αποφεύγοντας το συνεχές γέμισμα.

Ορεκτικά

Το κρέας μπορεί να είναι ο πρωταγωνιστής της βραδιάς αλλά και τα ορεκτικά δεν πάνε πίσω. Η αλήθεια είναι πως λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να αντισταθούν σθεναρά για να μην συνδυάσουν τα παραπάνω! Καταναλώστε τα ορεκτικά με μέτρο και περιορίστε τις ποσότητες που θα παραγγείλετε εξ’ αρχής. Αποφύγετε τα ορεκτικά που έχουν αρκετές θερμίδες όπως είναι τα τηγανητά λαχανικά και οι πατάτες. Προτιμήστε αντ’ αυτού ψητά λαχανικά όπως μελιτζάνες, κολοκυθάκια, πολύχρωμες πιπεριές και πατάτες ψητές στο αλουμινόχαρτο με λαδορίγανη.

Σαλάτα, η σωτήρια

Παραγγείλτε πολλές και δροσερές σαλάτες με βάση τα φρέσκα λαχανικά και αντισταθείτε σε εκείνες τις σαλάτες που περιέχουν διάφορα λιπαρά τυριά, αλλαντικά, σος και άλλους extra θερμιδικούς παράγοντες. Επιλέξτε να καταναλώσετε σαλάτα η οποία θα σας συγκρατήσει και θα περιορίσει αισθητά το αίσθημα της πείνας.

Εάν επιλέξετε την κλασσική χωριάτικη σαλάτα αποφύγετε το βούτηγμα του ψωμιού στο λάδι. Ο συνδυασμός αυτός θα σας προκαλέσει κορεσμό και μάλλον θα δυσκολευτείτε να συνεχίσετε όταν πια θα σερβιριστεί το κρέας. Μα για να το «τσικνίσετε» βγήκατε άλλωστε!

Σε βλέπω στο ποτήρι μου…

Απαραίτητη συνοδεία στο μενού είναι το κρασί, μιας και δεν θα μπορούσε να λείπει από το σημερινό τραπέζι. Τα λιπαρά κρεατικά σε συνδυασμό με άφθονο κρασί αποτελούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό θερμίδων. Η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση κρασιού η οποία δεν είναι επιβλαβής για την υγεία, είναι έως 2 ποτήρια κρασί για τους άνδρες και 1 ποτήρι για τις γυναίκες. Το κρασί είναι ωφέλιμο για την καλή λειτουργία της καρδιάς, και δη το κόκκινο, αλλά πάντα με μέτρο.

Σήμερα περιοριστείτε σε 2 ποτηράκια κρασί. Ανεβάστε το κέφι σας διαφορετικά, γελάστε με την καρδιά σας και διασκεδάστε χορεύοντας πολύ. Θα χάσετε έξυπνα, γρήγορα και σίγουρα πιο ευχάριστα αυτά που ήδη καταναλώσατε.

Ευαγγελία Ζευκιλή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης .Μετά από 13 χρόνια εμπειρίας και παρακολούθησης πολλών περιστατικών, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της «ελαφριά ζωή», που την ονόμασε –πως αλλιώς-Light Life, η οποία σήμερα μετρά 5 χρόνια ζωής, και η Ευαγγελία –πλέον- 18 χρόνια εμπειρίας . Πρόκειται για ένα Πρότυπο Κέντρο Διατροφής & Μεταβολικού Ελέγχου ( www.lightlife.gr ) ένα ιδιαίτερο project, που δημιουργήθηκε με πολύ αγάπη, κέφι και ατελείωτες ώρες δουλειάς.
Ευαγγελία Ζευκιλή

Add To TwiiterRetweet This Post item information on FacebookShare This Stumble ThisStumbleUpon This Digg ThisDigg This Add To Del.icio.usBookmark This
  • BizUpdate

  • Χορηγός Επικοινωνίας





  • Συνεντεύξεις

  • Εγγραφείτε στο newsletter μας

  • Facebook Watch: η νέα τηλεόραση είναι εδώ, της Κατερίνας Σταματελοπούλου

    Facebook Watch
    » Διαβάστε περισσότερα
  • Συνεργαζόμαστε με:

  • Ιστορίες που δεν σου είπαν

  • Υποστηρίζουμε το WWF Ελλάς

  • The #flusttags

Google+